Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1542
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

Koffer pakken. Morgen gaan we met een niet onomstreden vervoermiddel op vakantie.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17489
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

merel schreef: 03 mei 2024, 19:14 25 lesuren van 50 minuten zijn 21,8 gewone uren per week. Dus iets meer dan 4 uren per dag lesgeven. Als vervolgens een collega om overleg vraagt, is dat toch gewoon tijdens werkuren en niet na werktijd? Of zie ik het verkeerd? En lessen voorbereiden, nakijken, ouderavonden en mentorgesprekken vallen toch in die overige 4 niet ingeroosterde uren?

In andere vakgebieden 'moet' ook genoeg buiten werktijd gedaan worden. Artsen hebben bijvoorbeeld op papier een 45-urige werkweek, maar zitten daar zonder avond en weekenddiensten al ruimschoots overheen. Jurisprudentie lees ik ook buiten werktijd en voorbereiden van presentaties zal ook buiten werktijd moeten. En daar staan bij veel beroepsgroepen geen extra vakantiedagen tegenover. Dat is onderdeel van het werk.
Plus in het onderwijs (PO) 428 verlofuren. Niet echt vrij opneembaar maar wel ongeveer het dubbele van veel andere fulltime banen.
Overuren schrijven lijkt trouwens steeds meer iets uit het verleden. Bij onze kinderen zie ik in diverse banen veel onbetaald overwerk. Aantal jaren geleden zat ik voor een project bij een internationale organisatie. De mensen daar maakten tijdens dat project talloze overuren. Lost hours werden dat genoemd want er stond geen vergoeding tegenover. Pas als er langer dan 12 uur per dag werd gewerkt mocht er gedeclareerd worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17489
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Bourdon16 schreef: 03 mei 2024, 19:36 Koffer pakken. Morgen gaan we met een niet onomstreden vervoermiddel op vakantie.
Een tank? :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1542
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

huisman schreef: 03 mei 2024, 19:57
Bourdon16 schreef: 03 mei 2024, 19:36 Koffer pakken. Morgen gaan we met een niet onomstreden vervoermiddel op vakantie.
Een tank? :garde
Die hebben we niet meer in Nederland heb ik begrepen. Ik moet dus uitwijken naar wat anders maar je zit in de buurt..
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17489
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Bourdon16 schreef: 03 mei 2024, 20:26
huisman schreef: 03 mei 2024, 19:57
Bourdon16 schreef: 03 mei 2024, 19:36 Koffer pakken. Morgen gaan we met een niet onomstreden vervoermiddel op vakantie.
Een tank? :garde
Die hebben we niet meer in Nederland heb ik begrepen. Ik moet dus uitwijken naar wat anders maar je zit in de buurt..
Fijne vlucht en een fijne vakantie!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje
Berichten: 7840
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

huisman schreef: 03 mei 2024, 19:56
merel schreef: 03 mei 2024, 19:14 25 lesuren van 50 minuten zijn 21,8 gewone uren per week. Dus iets meer dan 4 uren per dag lesgeven. Als vervolgens een collega om overleg vraagt, is dat toch gewoon tijdens werkuren en niet na werktijd? Of zie ik het verkeerd? En lessen voorbereiden, nakijken, ouderavonden en mentorgesprekken vallen toch in die overige 4 niet ingeroosterde uren?

In andere vakgebieden 'moet' ook genoeg buiten werktijd gedaan worden. Artsen hebben bijvoorbeeld op papier een 45-urige werkweek, maar zitten daar zonder avond en weekenddiensten al ruimschoots overheen. Jurisprudentie lees ik ook buiten werktijd en voorbereiden van presentaties zal ook buiten werktijd moeten. En daar staan bij veel beroepsgroepen geen extra vakantiedagen tegenover. Dat is onderdeel van het werk.
Plus in het onderwijs (PO) 428 verlofuren. Niet echt vrij opneembaar maar wel ongeveer het dubbele van veel andere fulltime banen.
Overuren schrijven lijkt trouwens steeds meer iets uit het verleden. Bij onze kinderen zie ik in diverse banen veel onbetaald overwerk. Aantal jaren geleden zat ik voor een project bij een internationale organisatie. De mensen daar maakten tijdens dat project talloze overuren. Lost hours werden dat genoemd want er stond geen vergoeding tegenover. Pas als er langer dan 12 uur per dag werd gewerkt mocht er gedeclareerd worden.
Wat bedoel je precies met die verlofuren? De vakanties? Dat zijn er inderdaad veel meer dan elders, maar daar staat tegenover dat je in de andere weken gewoon meer werkt. Het PO heeft net als het VO een normjaartaak van 1659 uur.

Als je dat over 47 weken verdeeld, valt het inderdaad ook wel mee, want je haalt dan net geen 36 uur per week. Daar staat wel tegenover dat vakanties vast staan en je voor je vakantie dus altijd de hoofdprijs betaald.

In het onderwijs zoeken we ook geen mensen die werken voor hun geld, maar de mensen die er werken, krijgen er wel geld voor :)
-
TSD
Berichten: 2137
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door TSD »

Mannetje schreef: 03 mei 2024, 21:13
huisman schreef: 03 mei 2024, 19:56
merel schreef: 03 mei 2024, 19:14 25 lesuren van 50 minuten zijn 21,8 gewone uren per week. Dus iets meer dan 4 uren per dag lesgeven. Als vervolgens een collega om overleg vraagt, is dat toch gewoon tijdens werkuren en niet na werktijd? Of zie ik het verkeerd? En lessen voorbereiden, nakijken, ouderavonden en mentorgesprekken vallen toch in die overige 4 niet ingeroosterde uren?

In andere vakgebieden 'moet' ook genoeg buiten werktijd gedaan worden. Artsen hebben bijvoorbeeld op papier een 45-urige werkweek, maar zitten daar zonder avond en weekenddiensten al ruimschoots overheen. Jurisprudentie lees ik ook buiten werktijd en voorbereiden van presentaties zal ook buiten werktijd moeten. En daar staan bij veel beroepsgroepen geen extra vakantiedagen tegenover. Dat is onderdeel van het werk.
Plus in het onderwijs (PO) 428 verlofuren. Niet echt vrij opneembaar maar wel ongeveer het dubbele van veel andere fulltime banen.
Overuren schrijven lijkt trouwens steeds meer iets uit het verleden. Bij onze kinderen zie ik in diverse banen veel onbetaald overwerk. Aantal jaren geleden zat ik voor een project bij een internationale organisatie. De mensen daar maakten tijdens dat project talloze overuren. Lost hours werden dat genoemd want er stond geen vergoeding tegenover. Pas als er langer dan 12 uur per dag werd gewerkt mocht er gedeclareerd worden.
Wat bedoel je precies met die verlofuren? De vakanties? Dat zijn er inderdaad veel meer dan elders, maar daar staat tegenover dat je in de andere weken gewoon meer werkt. Het PO heeft net als het VO een normjaartaak van 1659 uur.

Als je dat over 47 weken verdeeld, valt het inderdaad ook wel mee, want je haalt dan net geen 36 uur per week. Daar staat wel tegenover dat vakanties vast staan en je voor je vakantie dus altijd de hoofdprijs betaald.

In het onderwijs zoeken we ook geen mensen die werken voor hun geld, maar de mensen die er werken, krijgen er wel geld voor :)
1659 is gewoon omgerekend een werkweek van 36 uur (dat is normaal in de non-Profit sector) + feestdagen + circa 25 vakantiedagen.

Al de overige vakantiedagen zijn in feite tijd voor tijd omdat je volgens je normjaartaak gemiddeld ongeveer (bijna) 42 uur per week werkt in de niet-vakantieweken.

Dus bouw je 5-6 uur per week op, dat levert die extra school-vakantieweken op.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5471
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door pierre27 »

In Rome, hoop dit weekend op bezoek te gaan bij de paus.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17489
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

pierre27 schreef: 03 mei 2024, 22:49 In Rome, hoop dit weekend op bezoek te gaan bij de paus.

…en sixtijnse kapel? Was graag met je meegegaan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4150
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

huisman schreef:
pierre27 schreef: 03 mei 2024, 22:49 In Rome, hoop dit weekend op bezoek te gaan bij de paus.

…en sixtijnse kapel? Was graag met je meegegaan.
Is daar prachtig. In gedachten hoorde ik daar het ‘Miserere Mei’ van Allegri.

Er staat trouwens ook een mooi koororgel in de kapel.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 6217
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

pierre27 schreef: 03 mei 2024, 22:49 In Rome, hoop dit weekend op bezoek te gaan bij de paus.
Echt een prachtige stad! Vlieg je naar Fiumicino? Want dan kan je vanaf daar met een regionale trein naar Tuscolana, en vanaf daar kan je met de metro. Scheelt geld en is ook een leuk ritje. De rechtstreekse trein naar Termini is wel een stuk sneller.
Ik vind Rome, tot nu toe, de mooiste stad ter wereld. Al ben ik wel een beetje een Romeinse Oudheid freak.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9014
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

pierre27 schreef: 03 mei 2024, 22:49 In Rome, hoop dit weekend op bezoek te gaan bij de paus.
Doe Jorge Mario Bergoglio de groeten van ons. En zeg hem dat hij al vast een vacature zet voor een minder progessieve opvolger.

Het lijkt me een zeer interessante stad om te bezoeken. Ik zou ook de Sint Peter bezoeken, maar mij lijken overblijfselen van de Romeinse oudheid en de culinaire kant van Rome ook erg interessant.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 04 mei 2024, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 6217
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Bourdon16 schreef: 03 mei 2024, 19:36 Koffer pakken. Morgen gaan we met een niet onomstreden vervoermiddel op vakantie.
Veel plezier, waar gaat de reis heen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5471
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door pierre27 »

Het is mijn 3e keer Rome, de 1e keer was in 2005. Ik ben er sinds donderdag. Mijn jongste zusje heeft een soort pelgrimstocht gelopen en nu zijn we er met haar en een broertje, twee zussen, twee neven en een vriendin. Zondag krijgt ze haar Testimonium in de Friezenkerk. Gisteren een lange tocht door Rome gelopen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5471
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door pierre27 »

Maanenschijn schreef: 04 mei 2024, 00:18
huisman schreef:
pierre27 schreef: 03 mei 2024, 22:49 In Rome, hoop dit weekend op bezoek te gaan bij de paus.

…en sixtijnse kapel? Was graag met je meegegaan.
Is daar prachtig. In gedachten hoorde ik daar het ‘Miserere Mei’ van Allegri.

Er staat trouwens ook een mooi koororgel in de kapel.
Als het even kan ga ik proberen voor elkaar te krijgen dat ik er even op kan spelen. Ik heb twee keer op het grote orgel in de Grafkerk in Jeruzalem gespeeld en een keer in de Sint-Annakerk in Jeruzalem. Prachtig geluid zit er in die orgels. Maar ik acht nu de kans klein dat het kan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie