Christenplicht om te emigreren?

CvdW
Berichten: 2977
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door CvdW »

DDD schreef: 04 mei 2024, 15:02 Een ander zicht. Dat is wel een heel vriendelijke benaming voor een bord voor je kop.
Een ander zicht kan heel goed de oorzaak zijn. De spanning rond het vrachtschip richting Cuba was heel groot.
KDD
Berichten: 1550
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door KDD »

Hij weet wel goed wat er met Malaysia Airlines gebeurd is. En ik denk dat dat wel genoeg zou wezen om wijzer te zijn.
Wim Anker
Berichten: 3954
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Wim Anker »

KDD schreef: 04 mei 2024, 15:41 Hij weet wel goed wat er met Malaysia Airlines gebeurd is. En ik denk dat dat wel genoeg zou wezen om wijzer te zijn.
Net zoiets als Iran Air vlucht 655 toch?
KDD
Berichten: 1550
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door KDD »

Allebei zijn vreselijk maar ik zie toch een verschil met de omstandigheden en hoe er erna gereageerd wordt.
Ambtenaar
Berichten: 9325
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Ambtenaar »

Ik zou geen reden kunnen verzinnen om juist nu in Rusland te gaan wonen.
KDD
Berichten: 1550
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door KDD »

Ambtenaar schreef: 04 mei 2024, 19:49 Ik zou geen reden kunnen verzinnen om juist nu in Rusland te gaan wonen.
Dan heb je hun filmpjes niet bekeken. Alleen maar goede dingen daar ;)
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1484
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Delftenaar »

Als het om landen gaat waar het christendom nog gebruikelijk is kun je beter naar (het zuiden van) Nigeria of andere landen in Afrika verhuizen.

Daar wordt je niet lastig gevallen met het narratief van Poetin (pardon, de "echte" waarheid).
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 342
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Edelweiss »

Delftenaar schreef: 06 mei 2024, 13:48 Als het om landen gaat waar het christendom nog gebruikelijk is kun je beter naar (het zuiden van) Nigeria of andere landen in Afrika verhuizen.

(...)
Het is mij even niet duidelijk of je bovenstaande over Nigeria ironisch bedoelt of niet.
Indien nee, dan wijs ik graag op wat cijfers over de veiligheidheid van christenen in Nigeria zeggen, met nog een rapport van Open Doors.
Indien ja, zie het dan maar als ondersteuning van je ironie.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9287
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 06 mei 2024, 15:29
Delftenaar schreef: 06 mei 2024, 13:48 Als het om landen gaat waar het christendom nog gebruikelijk is kun je beter naar (het zuiden van) Nigeria of andere landen in Afrika verhuizen.

(...)
Het is mij even niet duidelijk of je bovenstaande over Nigeria ironisch bedoelt of niet.
Indien nee, dan wijs ik graag op wat cijfers over de veiligheidheid van christenen in Nigeria zeggen, met nog een rapport van Open Doors.
Indien ja, zie het dan maar als ondersteuning van je ironie.
Nigeria is natuurlijk wel een groot land. In Indonesie heb je ook minder problemen als Christen rond Manado dan in Atjeh. Hoe het geografisch in Nigeria zit weet ik niet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 342
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Edelweiss »

parsifal schreef: 06 mei 2024, 15:36 Nigeria is natuurlijk wel een groot land. In Indonesie heb je ook minder problemen als Christen rond Manado dan in Atjeh. Hoe het geografisch in Nigeria zit weet ik niet.
Heb je helemaal gelijk in. Als ik het echter goed heb begrepen vanuit alleen al de reisadviezen vanuit MinBuZa zijn alle regio's in Nigeria oranje of rood; geel komt niet eens meer aan de orde. De verhalen van hulpverleners zijn afgrijselijk, en die verhalen komen niet alleen meer uit het noorden of zuidoosten.
DDD
Berichten: 28903
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door DDD »

Ik vraag me ook af of deze mensen dit niet gewoon doen voor de YouTube-inkomsten. Ik denk dat ze van alle mensen die hun onnozelheid met eigen ogen willen zien, riant kunnen leven. En als je dan verder geen behoefte hebt aan inspraak en verder in de watten zult worden gelegd om pr-redenen, dan kan zoiets best een optie zijn.

Maar een goed ontwikkeld moreel besef is deze mensen niet gegeven.
ejvl
Berichten: 5763
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door ejvl »

DDD schreef: 06 mei 2024, 21:49 Ik vraag me ook af of deze mensen dit niet gewoon doen voor de YouTube-inkomsten. Ik denk dat ze van alle mensen die hun onnozelheid met eigen ogen willen zien, riant kunnen leven. En als je dan verder geen behoefte hebt aan inspraak en verder in de watten zult worden gelegd om pr-redenen, dan kan zoiets best een optie zijn.

Maar een goed ontwikkeld moreel besef is deze mensen niet gegeven.
Ik denk dat dat wel meevalt, het is ongeveer 4 euro per 1000 weergaven.
Misschien dat ze door Rusland zelf ook nog betaald worden maar door YouTube alleen zal niet te leven zijn in hun geval als ik snel even door hun video's scroll en het aantal weergaven bekijk.
Ik denk dat er echt mensen zijn die zo denken en het best nog eens oprecht zo kan zijn.
Moreel besef werkt natuurlijk ook 2 kanten op, Amerika heeft bombardementen uitgevoerd op weet ik hoeveel landen met ook verschrikkelijke gevolgen en ik denk dat de meeste westerlingen dit nog verdedigbaar vinden ook.
Hoe wij naar Rusland kijken, als agressor en oorlogshitsers, wat ze ook zijn natuurlijk, wordt vanaf daar ook naar ons als westerlingen gekeken, in elk geval naar Amerika want die doen dat net zo goed, als agressor en oorlogshitsers optreden.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1484
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Delftenaar »

Edelweiss schreef: 06 mei 2024, 15:29
Delftenaar schreef: 06 mei 2024, 13:48 Als het om landen gaat waar het christendom nog gebruikelijk is kun je beter naar (het zuiden van) Nigeria of andere landen in Afrika verhuizen.

(...)
Het is mij even niet duidelijk of je bovenstaande over Nigeria ironisch bedoelt of niet.
Indien nee, dan wijs ik graag op wat cijfers over de veiligheidheid van christenen in Nigeria zeggen, met nog een rapport van Open Doors.
Indien ja, zie het dan maar als ondersteuning van je ironie.
Dat is het noorden. Ik schreef expliciet het zuiden. Dat maakt in dat overigens nogal corrupte en gevaarlijke land verschil.

Dat is feit, verder zat er wel ironie in omdat er in de wereld buiten Rusland veel christelijke gebieden te vinden (Zuid-Korea) maar je christen kunt zijn zonder een leider die een zinloze oorlog begonnen is tegen een onschuldig buurland.
Aan de andere kant waren christenen in de jaren '30 soms ook pro-Hitler omdat hij enkele wat minder christelijke zaken uit de Weimar-republiek heeft afgeschaft.
Ambtenaar
Berichten: 9325
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door Ambtenaar »

Delftenaar schreef: 08 mei 2024, 17:21 Aan de andere kant waren christenen in de jaren '30 soms ook pro-Hitler omdat hij enkele wat minder christelijke zaken uit de Weimar-republiek heeft afgeschaft.
Dat is niet verder kijken dan je neus lang is.
DDD
Berichten: 28903
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Christenplicht om te emigreren?

Bericht door DDD »

Dat lijkt me nu ook zonder twijfel het handelsmerk van deze mensen. De ergernis tegen homoseksualiteit zorgt ervoor dat ieder gevoel voor verhoudingen verdwijnt.
Plaats reactie