Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door refo »

elbert schreef: 17 mei 2024, 15:07
DDD schreef: 17 mei 2024, 14:57Ik reis vrijwel altijd per OV en fiets. Daar gaat het hier bovendien niet over. Het gaat erover wat het beste is voor de samenleving. En dan is het mijns inziens het beste als niemand op de openbare weg harder kan autorijden dan 100 km/uur.
Mijn eigen ervaring op de snelweg is dat ik aan alle kanten voorbijgezoefd wordt door auto's die een stuk harder gaan dan 100 km/uur en volgens mij ook regelmatig harder dan 130. Er wordt toch al nauwelijks gecontroleerd, dus ik krijg de indruk dat die snelheidsbordjes er vooral voor de sier staan.
Nauwelijks gecontroleerd? Reken er maar niet op.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef: 17 mei 2024, 16:25
Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 15:29
GerefGemeente-lid schreef: 17 mei 2024, 15:27
Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 15:22 Nou, ik rij veel km iedere week in de auto en vindt dat, zeker overdag, bijzonder meevallen. En Flitsmeister zegt ook iets anders over 'nauwelijks controle'.
Van Vlissingen tot Rilland is er in ieder geval geen flitser.

Daarom scheuren ze ook soms makkelijk 150, 160km p/u
Ik merk dat je er niet vaak rijdt.
Zeker wel. Meerdere keren per week.
Ik ook en ik krijg regelmatig een melding dat er eentje staat. Ik zag deze week nog een vrouwelijke politieagente op een viaduct een flitser installeren.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef: 17 mei 2024, 15:59
Mannetje schreef: 17 mei 2024, 15:52 Ik vind het hypocriet om langzamer te rijden als er een flitser staat.

Of je bent van mening dat je prima 160 mag rijden en doet dat overal, of je houdt je aan de snelheid en je hoeft de flitser ook niet te vrezen.
Dat ben ik met je eens. Daarom snap ik ook niet dat men apps als flitsmeister nodig zou moeten hebben. Je ziet de borden, kent de verkeersregels en weet dat je je aan de wet moet houden. Waarom dan een hulpmiddel gebruiken om je in verzoeking te brengen om je niet aan de wet te houden?
Flitsmeister geeft ook aan wanneer er bv een vrachtauto langs de weg stilstaat (zodat je niet al te hard schrikt als die voor je opdoemt), wanneer er rommel op de weg ligt, wanneer er een file is etc. Ik rij overdag eigenlijk altijd wel volgens de maximum snelheid, maar als ik buiten de files om over een rustige snelweg naar huis rij, wil ik gerust een paar kilometer harder rijden dan strikt toegestaan. Zo durf ik ook wel eens op de fiets niet mijn arm uit te steken als ik afsla als er niemand aankomt.
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Mannetje »

Als er iemand naast je rijdt aan de kant die je op wilt, zou ik het ook niet doen.
-
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 17 mei 2024, 21:24 Als er iemand naast je rijdt aan de kant die je op wilt, zou ik het ook niet doen.
Beetje afhankelijk hoe groot die persoon is :)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 21:14
GerefGemeente-lid schreef: 17 mei 2024, 16:25
Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 15:29
GerefGemeente-lid schreef: 17 mei 2024, 15:27 Van Vlissingen tot Rilland is er in ieder geval geen flitser.

Daarom scheuren ze ook soms makkelijk 150, 160km p/u
Ik merk dat je er niet vaak rijdt.
Zeker wel. Meerdere keren per week.
Ik ook en ik krijg regelmatig een melding dat er eentje staat. Ik zag deze week nog een vrouwelijke politieagente op een viaduct een flitser installeren.
Waar?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6948
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door GerefGemeente-lid »

refo schreef: 17 mei 2024, 20:54
elbert schreef: 17 mei 2024, 15:07
DDD schreef: 17 mei 2024, 14:57Ik reis vrijwel altijd per OV en fiets. Daar gaat het hier bovendien niet over. Het gaat erover wat het beste is voor de samenleving. En dan is het mijns inziens het beste als niemand op de openbare weg harder kan autorijden dan 100 km/uur.
Mijn eigen ervaring op de snelweg is dat ik aan alle kanten voorbijgezoefd wordt door auto's die een stuk harder gaan dan 100 km/uur en volgens mij ook regelmatig harder dan 130. Er wordt toch al nauwelijks gecontroleerd, dus ik krijg de indruk dat die snelheidsbordjes er vooral voor de sier staan.
Nauwelijks gecontroleerd? Reken er maar niet op.
In het Groene Hart rijden ze natuurlijk veel harder.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1960
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 21:18
Ararat schreef: 17 mei 2024, 15:59
Mannetje schreef: 17 mei 2024, 15:52 Ik vind het hypocriet om langzamer te rijden als er een flitser staat.

Of je bent van mening dat je prima 160 mag rijden en doet dat overal, of je houdt je aan de snelheid en je hoeft de flitser ook niet te vrezen.
Dat ben ik met je eens. Daarom snap ik ook niet dat men apps als flitsmeister nodig zou moeten hebben. Je ziet de borden, kent de verkeersregels en weet dat je je aan de wet moet houden. Waarom dan een hulpmiddel gebruiken om je in verzoeking te brengen om je niet aan de wet te houden?
Flitsmeister geeft ook aan wanneer er bv een vrachtauto langs de weg stilstaat (zodat je niet al te hard schrikt als die voor je opdoemt), wanneer er rommel op de weg ligt, wanneer er een file is etc. Ik rij overdag eigenlijk altijd wel volgens de maximum snelheid, maar als ik buiten de files om over een rustige snelweg naar huis rij, wil ik gerust een paar kilometer harder rijden dan strikt toegestaan. Zo durf ik ook wel eens op de fiets niet mijn arm uit te steken als ik afsla als er niemand aankomt.
Als ik niet zo nederig was zou ik zeggen dat ik je maar een slecht mens vind en mezelf een stuk beter :D
Wim Anker
Berichten: 3997
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:.... maar er zijn echt wel slechte leerkrachten. En door het tekort én door de cultuur in het onderwijs grijpen onderwijsbestuurders daarbij mijns inziens niet altijd voldoende in.

Het steeds dalende onderwijsniveau ligt natuurlijk niet alleen aan de leerlingen.
Uiteraard zijn er slechte leraren. Er zijn ook (veel) slechte bestuurders, managers, juristen, advocaten en ict'ers.

Ook het onderwijs is een afspiegeling van de maatschappij (cultuur).
Het dalende onderwijs niveau ligt uiteraard niet san de kinderen maar aan de maatschappij waar het onderwijs en afspiegeling van is.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door DDD »

Dat is zeker waar. Helaas.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef: 17 mei 2024, 21:26
Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 21:14
GerefGemeente-lid schreef: 17 mei 2024, 16:25
Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 15:29 Ik merk dat je er niet vaak rijdt.
Zeker wel. Meerdere keren per week.
Ik ook en ik krijg regelmatig een melding dat er eentje staat. Ik zag deze week nog een vrouwelijke politieagente op een viaduct een flitser installeren.
Waar?
Op het viaduct bij de Meeuw. Ik weet nog dat ik vriendelijk heb gelachen omdat ik keurig 104 op de teller, wat waarschijnlijk 99 is, reed.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef: 17 mei 2024, 22:07
Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 21:18
Ararat schreef: 17 mei 2024, 15:59
Mannetje schreef: 17 mei 2024, 15:52 Ik vind het hypocriet om langzamer te rijden als er een flitser staat.

Of je bent van mening dat je prima 160 mag rijden en doet dat overal, of je houdt je aan de snelheid en je hoeft de flitser ook niet te vrezen.
Dat ben ik met je eens. Daarom snap ik ook niet dat men apps als flitsmeister nodig zou moeten hebben. Je ziet de borden, kent de verkeersregels en weet dat je je aan de wet moet houden. Waarom dan een hulpmiddel gebruiken om je in verzoeking te brengen om je niet aan de wet te houden?
Flitsmeister geeft ook aan wanneer er bv een vrachtauto langs de weg stilstaat (zodat je niet al te hard schrikt als die voor je opdoemt), wanneer er rommel op de weg ligt, wanneer er een file is etc. Ik rij overdag eigenlijk altijd wel volgens de maximum snelheid, maar als ik buiten de files om over een rustige snelweg naar huis rij, wil ik gerust een paar kilometer harder rijden dan strikt toegestaan. Zo durf ik ook wel eens op de fiets niet mijn arm uit te steken als ik afsla als er niemand aankomt.
Als ik niet zo nederig was zou ik zeggen dat ik je maar een slecht mens vind en mezelf een stuk beter :D
Haha, tsja, ik ken de auto waarin Ararat rijdt. Er is een mogelijkheid dat die niet eens hard dan 100 kan :nananere
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door huisman »

DDD schreef: 17 mei 2024, 20:09
Mannetje schreef: 17 mei 2024, 15:52 Ik vind het hypocriet om langzamer te rijden als er een flitser staat.

Of je bent van mening dat je prima 160 mag rijden en doet dat overal, of je houdt je aan de snelheid en je hoeft de flitser ook niet te vrezen.
Zondigen is meestal hypocriet. De meeste mensen vinden dat anderen het niet zouden moeten doen. Dat geldt ook voor moordenaars, vermoed ik.
Ik ken een moordenaar die het prima vindt dat ik het ook doe. (Te hard rijden)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1960
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 23:18
Ararat schreef: 17 mei 2024, 22:07
Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 21:18
Ararat schreef: 17 mei 2024, 15:59

Dat ben ik met je eens. Daarom snap ik ook niet dat men apps als flitsmeister nodig zou moeten hebben. Je ziet de borden, kent de verkeersregels en weet dat je je aan de wet moet houden. Waarom dan een hulpmiddel gebruiken om je in verzoeking te brengen om je niet aan de wet te houden?
Flitsmeister geeft ook aan wanneer er bv een vrachtauto langs de weg stilstaat (zodat je niet al te hard schrikt als die voor je opdoemt), wanneer er rommel op de weg ligt, wanneer er een file is etc. Ik rij overdag eigenlijk altijd wel volgens de maximum snelheid, maar als ik buiten de files om over een rustige snelweg naar huis rij, wil ik gerust een paar kilometer harder rijden dan strikt toegestaan. Zo durf ik ook wel eens op de fiets niet mijn arm uit te steken als ik afsla als er niemand aankomt.
Als ik niet zo nederig was zou ik zeggen dat ik je maar een slecht mens vind en mezelf een stuk beter :D
Haha, tsja, ik ken de auto waarin Ararat rijdt. Er is een mogelijkheid dat die niet eens hard dan 100 kan :nananere
Dat kan 'ie wel, maar de duct-tape trekt dat niet
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door DDD »

Ik lees inmiddels wat van de plannen. Het blijft verbazend. Het kabinet wil het lezen van kranten en boeken ontmoedigen, en ook de podiumkunsten en musea en andere culturele instellingen worden zwaarder belast. Bioscopen en pretparken worden dan weer uitgezonderd.

Dat is op zijn zachtst gezegd proleterig en op zijn ergst een vermindering van de democratie. Kranten en cultuur zijn een waarborg voor het in stand houden van de democratie. Het bezuinigen daarop is daarmee een vermindering van die waarborg. Bovendien vergroot dat de kloof tussen arm en rijk. Ik begrijp het wel. Hoe dommer mensen, en hoe minder geïnformeerd, hoe groter de kans op een meerderheid voor de PVV.

Het is maar goed dat ook NSC er nog bij zat, anders was het helemaal een drama geworden. Het is een oordeel voor Nederland dat hij vlak voor de verkiezingen zo enorm gekelderd is.

En dan de geldverspilling voor een nieuwe naam van LNV.

Het afschaffen van Natura 2000 gebieden is al helemaal een droevige aangelegenheid.

Maar goed.
Plaats reactie