Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

merel schreef: 23 mei 2024, 06:55
huisman schreef: 23 mei 2024, 00:09
Maanenschijn schreef: 22 mei 2024, 23:45 Ik heb toch ook veel waardering voor Bontebal. Nette bijdrage en interrupties tijdens het debat vandaag.

Dat van hem de drieslag ‘ellende, verlossing en dankbaarheid’ komt als tegensuggestie richting de SGP vond ik dan wel gepaste gevatheid.
Dat vond ik juist over de schreef gaan om humor te bedrijven over zulke geestelijke zaken.
Ik deel de mening van @Maanenschijn. Ik heb hier ook geen moeite mee.

Qua opvattingen zit ik dichter bij CU dan bij het CDA, maar qua persoon zou ik momenteel eerder op Bontebal stemmen.
Politiek gezien sta ik ook dichter bij CU dan bij CDA en ik denk dat CU de laatste jaren ook kundige Kamerleden heeft. Ceder is er een beetje voor de dingen waar de Kamer niet te veel aandacht aan zou moeten besteden, maar Grinwis en Bikker doen hun werk goed tot erg goed.

Ik hoop dat in de oppositie, Bontebal CDA ook weer op een ideologische lijn krijgt en niet meer als zwak aanhangsel van de VVD blijft dienen. Ook dat ze weer kundige politici krijgen. Een Hirsch-Ballin was toch wel een paar maatjes groter dan De Jonge wat dat betreft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 23 mei 2024, 08:23
merel schreef: 23 mei 2024, 06:55
huisman schreef: 23 mei 2024, 00:09
Maanenschijn schreef: 22 mei 2024, 23:45 Ik heb toch ook veel waardering voor Bontebal. Nette bijdrage en interrupties tijdens het debat vandaag.

Dat van hem de drieslag ‘ellende, verlossing en dankbaarheid’ komt als tegensuggestie richting de SGP vond ik dan wel gepaste gevatheid.
Dat vond ik juist over de schreef gaan om humor te bedrijven over zulke geestelijke zaken.
Ik deel de mening van @Maanenschijn. Ik heb hier ook geen moeite mee.

Qua opvattingen zit ik dichter bij CU dan bij het CDA, maar qua persoon zou ik momenteel eerder op Bontebal stemmen.
Politiek gezien sta ik ook dichter bij CU dan bij CDA en ik denk dat CU de laatste jaren ook kundige Kamerleden heeft. Ceder is er een beetje voor de dingen waar de Kamer niet te veel aandacht aan zou moeten besteden, maar Grinwis en Bikker doen hun werk goed tot erg goed.

Ik hoop dat in de oppositie, Bontebal CDA ook weer op een ideologische lijn krijgt en niet meer als zwak aanhangsel van de VVD blijft dienen. Ook dat ze weer kundige politici krijgen. Een Hirsch-Ballin was toch wel een paar maatjes groter dan De Jonge wat dat betreft.
Wat vind je dan van Pieter Omtzigt? Hij is toch meer een soort sociaal-conservatief politicus. Sluit dat niet aan bij jouw opvattingen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef: 23 mei 2024, 08:24
parsifal schreef: 23 mei 2024, 08:23
merel schreef: 23 mei 2024, 06:55
huisman schreef: 23 mei 2024, 00:09

Dat vond ik juist over de schreef gaan om humor te bedrijven over zulke geestelijke zaken.
Ik deel de mening van @Maanenschijn. Ik heb hier ook geen moeite mee.

Qua opvattingen zit ik dichter bij CU dan bij het CDA, maar qua persoon zou ik momenteel eerder op Bontebal stemmen.
Politiek gezien sta ik ook dichter bij CU dan bij CDA en ik denk dat CU de laatste jaren ook kundige Kamerleden heeft. Ceder is er een beetje voor de dingen waar de Kamer niet te veel aandacht aan zou moeten besteden, maar Grinwis en Bikker doen hun werk goed tot erg goed.

Ik hoop dat in de oppositie, Bontebal CDA ook weer op een ideologische lijn krijgt en niet meer als zwak aanhangsel van de VVD blijft dienen. Ook dat ze weer kundige politici krijgen. Een Hirsch-Ballin was toch wel een paar maatjes groter dan De Jonge wat dat betreft.
Wat vind je dan van Pieter Omtzigt? Hij is toch meer een soort sociaal-conservatief politicus. Sluit dat niet aan bij jouw opvattingen?
Omtzigt is wel goed als Kamerlid, maar politiek zit ik echt dichter bij CU. Omtzigt ligt wat mij betreft dicht bij CDA zoals het zou moeten zijn (niet zoals het afgelopen jaren was).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door huisman »

merel schreef: 23 mei 2024, 06:55
huisman schreef: 23 mei 2024, 00:09
Maanenschijn schreef: 22 mei 2024, 23:45 Ik heb toch ook veel waardering voor Bontebal. Nette bijdrage en interrupties tijdens het debat vandaag.

Dat van hem de drieslag ‘ellende, verlossing en dankbaarheid’ komt als tegensuggestie richting de SGP vond ik dan wel gepaste gevatheid.
Dat vond ik juist over de schreef gaan om humor te bedrijven over zulke geestelijke zaken.
Ik deel de mening van @Maanenschijn. Ik heb hier ook geen moeite mee.

Qua opvattingen zit ik dichter bij CU dan bij het CDA, maar qua persoon zou ik momenteel eerder op Bontebal stemmen.
Ik vind Bontebal een sympathieke politicus die prima kan debatteren. Helaas is het wel echt een linkse CDA’er die liever linksom in een coalitie zou stappen dan rechtsom.
Ik stem vanwege vele redenen op de SGP. Kan wel merken dat het een nieuw team is. Flach vind ik een aanwinst. Debatteert kundig. Stoffer en van Dijk vind ik wat minder sterk in debatten.
Van de christen politici in de tweede kamer vind ik Grinwis ‘ambachtelijk’ de beste. Kijk even niet naar hun standpunten maar naar hun vakkundigheid als politicus.
Na Grinwis (CU) vind ik Boswijk (CDA), Flach (SGP), Krul (CDA) en Bontebal (CDA) ook prima politici. Helaas hoor je bij de CDA’ers weinig christelijk geluid.

Persoonlijk vind ik Bikker tijdens een debat een drama. Hoe vaak ze het woord reflecteren in een debat gebruikt is bijna lachwekkend. Als je daar eenmaal op gaat letten tijdens een debat valt de rest van haar verhaal voor mij in het water.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ejvl
Berichten: 5783
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door ejvl »

HersteldHervormd schreef: 23 mei 2024, 07:43
Maanenschijn schreef: 22 mei 2024, 23:45 Ik heb toch ook veel waardering voor Bontebal. Nette bijdrage en interrupties tijdens het debat vandaag.

Dat van hem de drieslag ‘ellende, verlossing en dankbaarheid’ komt als tegensuggestie richting de SGP vond ik dan wel gepaste gevatheid.
Ik krijg ook meer waardering voor dhr. Bontebal, gewoon eindelijk weer eens een beschaafde meneer.

Ik had een beetje een dubbel gevoel bij zijn interruptie. Ik vond het eigenlijk niet zo netjes. Stoffer maakte ook een klein foutje door te stellen dat hij het eens positief wilde houden. Dit heeft hij natuurlijk binnen 10 seconden gerepareerd, want wat is er negatief aan ellende - verlossing - dankbaarheid?
Een hoofdlijnenakkoord "ellende, verlossing en dankbaarheid" noemen klinkt natuurlijk veel negatiever dan "geloof, hoop en liefde".
Natuurlijk is er niets negatiefs aan ellende, verlossing en dankbaarheid, in de geestelijke zin van het woord, integendeel, het is zeer positief en gelukkig dat het er is.

Ik vond het wel een grappige opmerking moet ik zeggen, geloof mag ook best met af en toe een kwinkslag, zolang het maar niet spottend is.
ejvl
Berichten: 5783
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door ejvl »

huisman schreef: 23 mei 2024, 09:45

Persoonlijk vind ik Bikker tijdens een debat een drama. Hoe vaak ze het woord reflecteren in een debat gebruikt is bijna lachwekkend. Als je daar eenmaal op gaat letten tijdens een debat valt de rest van haar verhaal voor mij in het water.
Inderdaad, maar ook de woorden: "Maar toch even".
Overigens zijn de meeste sprekers begaafd met standaard discussietrucs. Bijvoorbeeld:
- Ik heb een mail gekregen van, ik heb die en die burgers gesproken, ik sprak Henk, de boer uit Groningen, enzovoorts.
- Het Nederlandse volk wil dat...
- De kiezer wil gehoord worden, maar dat kan ik niet alleen.
- Zoveel mogelijk cijfers opnoemen die op dat moment niemand kan verifieren.
- Constant nee-schudden bij de interruptiemicrofoon.
- One-liners.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door merel »

huisman schreef: 23 mei 2024, 09:45
merel schreef: 23 mei 2024, 06:55
huisman schreef: 23 mei 2024, 00:09
Maanenschijn schreef: 22 mei 2024, 23:45 Ik heb toch ook veel waardering voor Bontebal. Nette bijdrage en interrupties tijdens het debat vandaag.

Dat van hem de drieslag ‘ellende, verlossing en dankbaarheid’ komt als tegensuggestie richting de SGP vond ik dan wel gepaste gevatheid.
Dat vond ik juist over de schreef gaan om humor te bedrijven over zulke geestelijke zaken.
Ik deel de mening van @Maanenschijn. Ik heb hier ook geen moeite mee.

Qua opvattingen zit ik dichter bij CU dan bij het CDA, maar qua persoon zou ik momenteel eerder op Bontebal stemmen.
Ik vind Bontebal een sympathieke politicus die prima kan debatteren. Helaas is het wel echt een linkse CDA’er die liever linksom in een coalitie zou stappen dan rechtsom.
Ik stem vanwege vele redenen op de SGP. Kan wel merken dat het een nieuw team is. Flach vind ik een aanwinst. Debatteert kundig. Stoffer en van Dijk vind ik wat minder sterk in debatten.
Van de christen politici in de tweede kamer vind ik Grinwis ‘ambachtelijk’ de beste. Kijk even niet naar hun standpunten maar naar hun vakkundigheid als politicus.
Na Grinwis (CU) vind ik Boswijk (CDA), Flach (SGP), Krul (CDA) en Bontebal (CDA) ook prima politici. Helaas hoor je bij de CDA’ers weinig christelijk geluid.

Persoonlijk vind ik Bikker tijdens een debat een drama. Hoe vaak ze het woord reflecteren in een debat gebruikt is bijna lachwekkend. Als je daar eenmaal op gaat letten tijdens een debat valt de rest van haar verhaal voor mij in het water.
Ik ben ook geen fan van Bikker. Ze schijnt veel dossierkennis te hebben, maar in het debat is zij slecht.
Stoffer vindt ik ook geen aanwinst in het debat. Flach ken ik niet.
Plaats reactie