Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Terri schreef: 23 mei 2024, 10:24
Edelweiss schreef: 23 mei 2024, 10:16
-DIA- schreef: 23 mei 2024, 09:36 Zijn er ook mensen die gebruik maken van AH Maaltijd Thuis of een andere maaltijdservice?
En zo ja, hoe bevalt die?
Ik heb in mijn laatste half jaar in Nederland gebruikt gemaakt van de Veluwse Box. Die heeft, zoals de naam al verraadt, een beperkt levergebied, dus ik weet niet of je hier iets mee kunt. Op de vraag of deze beviel: zeker! Uitstekende afwisseling en heerlijke maaltijden.
Ik maakte er toen gebruik van omdat ik met veel werken en het voorbereiden om mijn emigratie weinig tijd en geen energie meer overhad om gezonde maaltijden te bedenken en boodschappen te doen. Ik heb net even op hun website gekeken en zie dat ze flink zijn uitgebreid. Wie weet kun je er wat mee!
Is dat te vergelijken met Hello Fresh? De maaltijden moet je nog wel zelf bereiden. Ik weet niet of Dia nog zelf kookt.
Maar misschien hebben ze ook kant en klaar?
Als ik de waarheid moet zeggen, en geloof dat dat op prijs wordt gesteld, dan moet ik zeggen dat Hello Fresh alleen ken van ergelijke reclame op YouTube... Ik denk overigens dat het niet helemaal vergelijkbaar is. Als ik het goed begrijp (uit de reclame) moet je daar je maaltijden zelf bereiden.
Bij AH Maaltijd Thuis is alles klaar. Je hoeft het alleen maar even in de magnetron op te warmen.
Je kunt voor elke dag van de week zelf je menu samenstellen. Soms niet geheel naar mijn zin. Omdat we gewoon 'Hollandse Pot" gewend zijn is het wel eens lastig om dan bij AH Maaltijd Thuis een vertrouwd lekkere maaltijd samen te stellen. Wat mij betreft, een meerdere met mij, zo ik hoorde, liever minder exotische maaltijden!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 365
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Edelweiss »

Oh, excuus DIA en Terri! Ik haalde wat begrippen door elkaar; maaltijdservice is natuurlijk al bereid. In dat geval kan ik er niets over zeggen.

Misschien wordt het tijd voor een Refoforum Food Service. Met veel Hollandse pot :)
(daar zal ik dan graag gebruik vanmaken als ik weer eens in Nederland ben. Dan is een lekker 'prakkie' met een kuiltje voor de jus zo heerlijk!)
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Edelweiss schreef: 23 mei 2024, 11:45 Oh, excuus DIA en Terri! Ik haalde wat begrippen door elkaar; maaltijdservice is natuurlijk al bereid. In dat geval kan ik er niets over zeggen.

Misschien wordt het tijd voor een Refoforum Food Service. Met veel Hollandse pot :)
(daar zal ik dan graag gebruik vanmaken als ik weer eens in Nederland ben. Dan is een lekker 'prakkie' met een kuiltje voor de jus zo heerlijk!)
precies!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zita »

-DIA- schreef: 23 mei 2024, 11:53
Edelweiss schreef: 23 mei 2024, 11:45 Oh, excuus DIA en Terri! Ik haalde wat begrippen door elkaar; maaltijdservice is natuurlijk al bereid. In dat geval kan ik er niets over zeggen.

Misschien wordt het tijd voor een Refoforum Food Service. Met veel Hollandse pot :)
(daar zal ik dan graag gebruik vanmaken als ik weer eens in Nederland ben. Dan is een lekker 'prakkie' met een kuiltje voor de jus zo heerlijk!)
precies!
Als je dichter in de buurt woonde, kwam ik je prakkies brengen (ik doe het al bij een paar anderen zo nu en dan). Maar helaas, Rijssen is echt te ver.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door refo »

Terri schreef: 23 mei 2024, 10:24
Edelweiss schreef: 23 mei 2024, 10:16
-DIA- schreef: 23 mei 2024, 09:36 Zijn er ook mensen die gebruik maken van AH Maaltijd Thuis of een andere maaltijdservice?
En zo ja, hoe bevalt die?
Ik heb in mijn laatste half jaar in Nederland gebruikt gemaakt van de Veluwse Box. Die heeft, zoals de naam al verraadt, een beperkt levergebied, dus ik weet niet of je hier iets mee kunt. Op de vraag of deze beviel: zeker! Uitstekende afwisseling en heerlijke maaltijden.
Ik maakte er toen gebruik van omdat ik met veel werken en het voorbereiden om mijn emigratie weinig tijd en geen energie meer overhad om gezonde maaltijden te bedenken en boodschappen te doen. Ik heb net even op hun website gekeken en zie dat ze flink zijn uitgebreid. Wie weet kun je er wat mee!
Is dat te vergelijken met Hello Fresh? De maaltijden moet je nog wel zelf bereiden. Ik weet niet of Dia nog zelf kookt.
Maar misschien hebben ze ook kant en klaar?
De omzet van Hellofresh is de laatste tijd voor meer dan de helft kant en klare maaltijden.
aggieoudje
Berichten: 907
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door aggieoudje »

Ken je dit Dia?:
https://uitgekookt.nl/maaltijdservice?g ... PyEALw_wcB

Van horen zeggen schijnt het lekker te zijn, ken het zelf (nog) niet
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

aggieoudje schreef: 23 mei 2024, 12:51 Ken je dit Dia?:
https://uitgekookt.nl/maaltijdservice?g ... PyEALw_wcB

Van horen zeggen schijnt het lekker te zijn, ken het zelf (nog) niet
Nee, die ken ik niet. Ik zie ook (volgens mij) nog geen bezorgers hier. Je bent wel een beetje afhankelijk of ze in jou plaats bezorgen.
Met AH Maaltijdservice hebben we wat dat betreft goede ervaringen
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Chrisje72
Berichten: 1502
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Chrisje72 »

De dochter van mijn collega werkt hier:
https://freasy.nl/gezonde-maaltijden-be ... qJEALw_wcB
Volgens mij bezorgen die ook in heel Nederland inmiddels
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Chrisje72 schreef: 23 mei 2024, 18:04 De dochter van mijn collega werkt hier:
https://freasy.nl/gezonde-maaltijden-be ... qJEALw_wcB
Volgens mij bezorgen die ook in heel Nederland inmiddels
Zelf ook in Vlaanderen zoals op de website is te lezen.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Roos2018 »

merel schreef: 24 apr 2024, 10:40 Vanavond iets met veel aubergine. Ik wilde eerst moussaka maken, maar vind dat we afgelopen dagen al veel aardappelen en vlees hebben gegeten. Nu nog op zoek naar wat anders met aubergine.
aubergine/kikkererwten stoofpotje met broccoli, da's echt om te smullen!!

recept voor 4 personen:

bakken in een bakpan met olijfolie:

- 2 grote uien of 4 middelgroot
- 6-8 grote tenen knoflook
- 1 1/2 aubergine in blokjes gesneden
- 2 groene pepers, fijngesneden

beetgaar laten stoven

- 4-6 eetlepels rose harissa
- 1 eetlepel sambal of 2 fijngesneden rode pepers
- ongeveer 50 groene olijven

door elkaar husselen in de pan

- 800 gram gekookte kikkererwten toevoegen

Deze ook door de stoof mengen en even laten door sudderen totdat de kikkererwten warm zijn.
Serveren met de broccoli op het bord.
Over de stoof nog een flinke slok olijfolie extra vierge, dat geeft samen met de knoflook een volle smaak aan het gerecht.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2225
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Arja »

Lekker @Roos

Mijn zoon kreeg gisteren witte aspegers mee. Nu zoek ik wat ik er mee kan doen (om de vitamine het minst verloren te laten gaan). Ik mag zelf ook asperges eten #histaminebeperktdieet dus blij met deze groente. En zoveel, dat ik de buren ook mee kan laten genieten.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Roos2018 schreef: 23 mei 2024, 22:01
merel schreef: 24 apr 2024, 10:40 Vanavond iets met veel aubergine. Ik wilde eerst moussaka maken, maar vind dat we afgelopen dagen al veel aardappelen en vlees hebben gegeten. Nu nog op zoek naar wat anders met aubergine.
aubergine/kikkererwten stoofpotje met broccoli, da's echt om te smullen!!

recept voor 4 personen:

bakken in een bakpan met olijfolie:

- 2 grote uien of 4 middelgroot
- 6-8 grote tenen knoflook
- 1 1/2 aubergine in blokjes gesneden
- 2 groene pepers, fijngesneden

beetgaar laten stoven

- 4-6 eetlepels rose harissa
- 1 eetlepel sambal of 2 fijngesneden rode pepers
- ongeveer 50 groene olijven

door elkaar husselen in de pan

- 800 gram gekookte kikkererwten toevoegen

Deze ook door de stoof mengen en even laten door sudderen totdat de kikkererwten warm zijn.
Serveren met de broccoli op het bord.
Over de stoof nog een flinke slok olijfolie extra vierge, dat geeft samen met de knoflook een volle smaak aan het gerecht.
Klinkt heel lekker! Ik heb weer aubergine in mijn boodschappen mandje gedaan bij de AH. Ik ga het eens proberen. Waarschijnlijk wel met wat minder pepers; 4 pepers en harissa is voor ons iets te veel van het goede.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef: 23 mei 2024, 13:01
aggieoudje schreef: 23 mei 2024, 12:51 Ken je dit Dia?:
https://uitgekookt.nl/maaltijdservice?g ... PyEALw_wcB

Van horen zeggen schijnt het lekker te zijn, ken het zelf (nog) niet
Nee, die ken ik niet. Ik zie ook (volgens mij) nog geen bezorgers hier. Je bent wel een beetje afhankelijk of ze in jou plaats bezorgen.
Met AH Maaltijdservice hebben we wat dat betreft goede ervaringen
Hey Dia,

Als we jou now eens helpen met makkelijke en gezonde Hollandse pot recepten zelf thuis te koken (bijvoorbeeld samen gezellig met je broer kokkerellen), zou je er dan voor open staan om zelf je potje te leren koken?
Je bent nooit te oud om te leren hoor en wie weet vindt je broer het ook wel heel verfrissend om op een meer ontspannen manier met je om te gaan.
Je weet nooit waar dat toe leidt ...
Dan wil ik wel de aftrap doen en een recept je te geven.
Ik denk dat er genoeg RF-ers zijn die mee willen doen.

Lijkt dat je wat? Geef het maar aan!
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef: 24 mei 2024, 23:12
-DIA- schreef: 23 mei 2024, 13:01
aggieoudje schreef: 23 mei 2024, 12:51 Ken je dit Dia?:
https://uitgekookt.nl/maaltijdservice?g ... PyEALw_wcB

Van horen zeggen schijnt het lekker te zijn, ken het zelf (nog) niet
Nee, die ken ik niet. Ik zie ook (volgens mij) nog geen bezorgers hier. Je bent wel een beetje afhankelijk of ze in jou plaats bezorgen.
Met AH Maaltijdservice hebben we wat dat betreft goede ervaringen
Hey Dia,

Als we jou now eens helpen met makkelijke en gezonde Hollandse pot recepten zelf thuis te koken (bijvoorbeeld samen gezellig met je broer kokkerellen), zou je er dan voor open staan om zelf je potje te leren koken?
Je bent nooit te oud om te leren hoor en wie weet vindt je broer het ook wel heel verfrissend om op een meer ontspannen manier met je om te gaan.
Je weet nooit waar dat toe leidt ...
Dan wil ik wel de aftrap doen en een recept je te geven.
Ik denk dat er genoeg RF-ers zijn die mee willen doen.

Lijkt dat je wat? Geef het maar aan!
Het is een uniek idee, maar ik vrees wel dat ik hier mijn broer niet in mee zal krijgen.
Maar niet denken dat we verhongeren hoor, we kunnen ons wel redden met AH Maaltijd thuis.
Maar het is vanzelf niet wat we gewend waren, dan ging er echt niets boven een Maaltijd a la Mama :)
Maar het idee blijft evenwel uniek!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 846
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef: 24 mei 2024, 23:16
Roos2018 schreef: 24 mei 2024, 23:12
-DIA- schreef: 23 mei 2024, 13:01
aggieoudje schreef: 23 mei 2024, 12:51 Ken je dit Dia?:
https://uitgekookt.nl/maaltijdservice?g ... PyEALw_wcB

Van horen zeggen schijnt het lekker te zijn, ken het zelf (nog) niet
Nee, die ken ik niet. Ik zie ook (volgens mij) nog geen bezorgers hier. Je bent wel een beetje afhankelijk of ze in jou plaats bezorgen.
Met AH Maaltijdservice hebben we wat dat betreft goede ervaringen
Hey Dia,

Als we jou now eens helpen met makkelijke en gezonde Hollandse pot recepten zelf thuis te koken (bijvoorbeeld samen gezellig met je broer kokkerellen), zou je er dan voor open staan om zelf je potje te leren koken?
Je bent nooit te oud om te leren hoor en wie weet vindt je broer het ook wel heel verfrissend om op een meer ontspannen manier met je om te gaan.
Je weet nooit waar dat toe leidt ...
Dan wil ik wel de aftrap doen en een recept je te geven.
Ik denk dat er genoeg RF-ers zijn die mee willen doen.

Lijkt dat je wat? Geef het maar aan!
Het is een uniek idee, maar ik vrees wel dat ik hier mijn broer niet in mee zal krijgen.
Maar niet denken dat we verhongeren hoor, we kunnen ons wel redden met AH Maaltijd thuis.
Maar het is vanzelf niet wat we gewend waren, dan ging er echt niets boven een Maaltijd a la Mama :)
Maar het idee blijft evenwel uniek!
Nee, zo makkelijk kom je er niet mee van af. :)
Wat is jouw lievelingseten en wat is dat van je broer?

Maaltijd a la Mama kan zomaar een stapje dichterbij komen hoor!
Plaats reactie