Kleine ergernissen

Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

130 op houten banden?
-
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 17 mei 2024, 13:51 130 op houten banden?
Hardhout denk ik :)
CvD
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door CvD »

Zeeuw schreef: 17 mei 2024, 14:05
Mannetje schreef: 17 mei 2024, 13:51 130 op houten banden?
Hardhout denk ik :)
Ja wel duurzaam hardhout,want moet wel deugen natuurlijk :haha
CvD
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door CvD »

Henk J schreef: 17 mei 2024, 11:44
CvD schreef: 17 mei 2024, 11:34 Helemaal mee eens beter gewoon houten banden.
Houten banden? Dan wordt fietsen een grote ergernis.
Ja die gaan niet lek. Staalbandje erom en rijden. :haha
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Het pushbericht van het RD, hoelang deze zaak al loopt en hooral de lage eis zijn kleine ergenissen. Alhoewel 240 uur werkstraf voor de verdenking van het decennia lang mishandelen van kinderen meer een grote ergenis is.
Erskinees
Berichten: 2793
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erskinees »

Ik ben wel benieuwd (al is benieuwd niet het goede woord) hoe de HHK dit kerkrechtelijk gaat oplossen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

MGG schreef: 23 mei 2024, 22:29 Het pushbericht van het RD, hoelang deze zaak al loopt en hooral de lage eis zijn kleine ergenissen. Alhoewel 240 uur werkstraf voor de verdenking van het decennia lang mishandelen van kinderen meer een grote ergenis is.
Tja, die push-berichten van het RD. :bobo
Gelukkig kan je ze uitzetten; die tip gaf iemand me nadat er achter elkaar een paar push-berichten kwamen van wat vage figuren die van baan wisselden. Die push-berichten zijn dan een soort extra opdringerig LinkedIn aan het worden.
Ik heb het nu zo gedaan: de push-berichten op mijn mobiel uitgezet, en alleen op mijn iPad - die toch veel minder pregnant aanwezig is in mijn dagelijks leven - aan.
Dat scheelt weer wat kleine en grotere ergernissen.
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4237
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Erskinees schreef:Ik ben wel benieuwd (al is benieuwd niet het goede woord) hoe de HHK dit kerkrechtelijk gaat oplossen.
Moet de HHK push-berichten kerkrechtelijk oplossen?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

Tiberius schreef: 24 mei 2024, 08:54
MGG schreef: 23 mei 2024, 22:29 Het pushbericht van het RD, hoelang deze zaak al loopt en hooral de lage eis zijn kleine ergenissen. Alhoewel 240 uur werkstraf voor de verdenking van het decennia lang mishandelen van kinderen meer een grote ergenis is.
Tja, die push-berichten van het RD. :bobo
Gelukkig kan je ze uitzetten; die tip gaf iemand me nadat er achter elkaar een paar push-berichten kwamen van wat vage figuren die van baan wisselden. Die push-berichten zijn dan een soort extra opdringerig LinkedIn aan het worden.
Ik heb het nu zo gedaan: de push-berichten op mijn mobiel uitgezet, en alleen op mijn iPad - die toch veel minder pregnant aanwezig is in mijn dagelijks leven - aan.
Dat scheelt weer wat kleine en grotere ergernissen.
Mijn telefoon staat op stil v.w.b. meldingen. Pushberichten en allerlei meldingen van wie dan ook komen in grote stilte binnen.
Geeft mij dus geen ergernis.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4237
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Wat mij ergernis geef is het te pas en te onpas gebruik van het zinnetje uit Mattheus 19: “Die het vatten kan, die vatte het“. Recent nog gezien in een discussie over het dragen van rokken.

Het drukt in de context vaak een soort superioriteit uit: Ik kan het vatten (begrijpen), jij misschien niet. Jij hebt misschien het geestelijk licht daarover (nog) niet gekregen.

Vooral, in relatie tot de vindplaats in de Bijbel die over een moeilijk en diep onderwerp gaat, (lees de kanttekeningen) slaat het gebruik van deze zinsnede vaak nergens op en drukt het vooral de verwaandheid van de spreker uit.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Erskinees schreef: 24 mei 2024, 08:49 Ik ben wel benieuwd (al is benieuwd niet het goede woord) hoe de HHK dit kerkrechtelijk gaat oplossen.
Als het tot een veroordeling komt dan is uit het ambt zetten de enige optie.

In 2017 werd hij na een klacht uit het ambt ontheven. Het handelen van de commissie uit 2019 zal neem ik aan ook kritisch onderzocht worden.
rd schreef: Naar voren kwam ook dat een van de zoons in 2019 een klacht indiende bij de HHK. Uiteindelijk trok hij zich terug als aanklager door de wijze waarop de procedure verliep, de houding van zijn vader en de wijze waarop de commissie met de klacht omging, waarin de zoon „een gebrek aan integriteit” ervaarde, lichtte een woordvoerder van de kinderen toe. De klacht bleef liggen.
TSD
Berichten: 2198
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door TSD »

MGG schreef: 24 mei 2024, 09:45
Erskinees schreef: 24 mei 2024, 08:49 Ik ben wel benieuwd (al is benieuwd niet het goede woord) hoe de HHK dit kerkrechtelijk gaat oplossen.
Als het tot een veroordeling komt dan is uit het ambt zetten de enige optie.

In 2017 werd hij na een klacht uit het ambt ontheven. Het handelen van de commissie uit 2019 zal neem ik aan ook kritisch onderzocht worden.
rd schreef: Naar voren kwam ook dat een van de zoons in 2019 een klacht indiende bij de HHK. Uiteindelijk trok hij zich terug als aanklager door de wijze waarop de procedure verliep, de houding van zijn vader en de wijze waarop de commissie met de klacht omging, waarin de zoon „een gebrek aan integriteit” ervaarde, lichtte een woordvoerder van de kinderen toe. De klacht bleef liggen.
Ik denk dat in alle gevallen bewijslast het grootste punt gaat worden, ik denk dat het aannemelijk is dat hier ook geen veroordeling komt. Het is zo ingewikkeld te bewijzen, er ligt blijkbaar zelfs een rapport van de kinderbescherming waaruit geen kindermishandeling blijkt en er zijn geen lichamelijke letsels aangetroffen.

Het is dan het woord van de kinderen tegen dat van de ouders. Hoe schrijnend ik de situaties zelf ook vind, de rechter mag dan terecht niet zomaar veroordelen. Dat maakt zulke casussen zo lastig. Geen veroordeling betekent dan ook niet dat je naam gezuiverd is, want iedereen begrijpt dat gebrek aan bewijs helemaal niet betekent dat er niets gebeurd is. Dus als je echt onschuldig bent kom je ook nooit meer van die naam af. Voor de slachtoffers is een dergelijk proces ook vreselijk, want je moet er een hoop moeite in steken, steeds weer je verhaal vertellen, alle details oprakelen om tenslotte te horen dat er gebrek aan bewijs is.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

De gemeente Zuidplas die de kerkklok van Zevenhuizen 's nachts uit heeft gezet. Hoe bestaat het.

Je went daar zo aan en in het bijzondere geval dat dat voor iemand niet geldt, moet hij of zij daar niet gaan wonen.

Ik kan mij daar echt aan storen. Ik mag hopen dat bij ons in het dorp de verordening een uitzondering maakt voor het slagwerk van openbare uurwerken.
HHR
Berichten: 1072
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HHR »

TSD schreef: 24 mei 2024, 10:51
MGG schreef: 24 mei 2024, 09:45
Erskinees schreef: 24 mei 2024, 08:49 Ik ben wel benieuwd (al is benieuwd niet het goede woord) hoe de HHK dit kerkrechtelijk gaat oplossen.
Als het tot een veroordeling komt dan is uit het ambt zetten de enige optie.

In 2017 werd hij na een klacht uit het ambt ontheven. Het handelen van de commissie uit 2019 zal neem ik aan ook kritisch onderzocht worden.
rd schreef: Naar voren kwam ook dat een van de zoons in 2019 een klacht indiende bij de HHK. Uiteindelijk trok hij zich terug als aanklager door de wijze waarop de procedure verliep, de houding van zijn vader en de wijze waarop de commissie met de klacht omging, waarin de zoon „een gebrek aan integriteit” ervaarde, lichtte een woordvoerder van de kinderen toe. De klacht bleef liggen.
Ik denk dat in alle gevallen bewijslast het grootste punt gaat worden, ik denk dat het aannemelijk is dat hier ook geen veroordeling komt. Het is zo ingewikkeld te bewijzen, er ligt blijkbaar zelfs een rapport van de kinderbescherming waaruit geen kindermishandeling blijkt en er zijn geen lichamelijke letsels aangetroffen.

Het is dan het woord van de kinderen tegen dat van de ouders. Hoe schrijnend ik de situaties zelf ook vind, de rechter mag dan terecht niet zomaar veroordelen. Dat maakt zulke casussen zo lastig. Geen veroordeling betekent dan ook niet dat je naam gezuiverd is, want iedereen begrijpt dat gebrek aan bewijs helemaal niet betekent dat er niets gebeurd is. Dus als je echt onschuldig bent kom je ook nooit meer van die naam af. Voor de slachtoffers is een dergelijk proces ook vreselijk, want je moet er een hoop moeite in steken, steeds weer je verhaal vertellen, alle details oprakelen om tenslotte te horen dat er gebrek aan bewijs is.
Het zijn zeer ingewikkelde zaken.
Ga er maar aan staan als rechter.
Er zijn ook wel degelijk gevallen waar ouders door kinderen beschuldigd werden, maar dat er echt niets van klopte.
Zeker zonder hard bewijs is oordelen over een zaak als deze hoegenaamd onmogelijk.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

TSD schreef: 24 mei 2024, 10:51
MGG schreef: 24 mei 2024, 09:45
Erskinees schreef: 24 mei 2024, 08:49 Ik ben wel benieuwd (al is benieuwd niet het goede woord) hoe de HHK dit kerkrechtelijk gaat oplossen.
Als het tot een veroordeling komt dan is uit het ambt zetten de enige optie.

In 2017 werd hij na een klacht uit het ambt ontheven. Het handelen van de commissie uit 2019 zal neem ik aan ook kritisch onderzocht worden.
rd schreef: Naar voren kwam ook dat een van de zoons in 2019 een klacht indiende bij de HHK. Uiteindelijk trok hij zich terug als aanklager door de wijze waarop de procedure verliep, de houding van zijn vader en de wijze waarop de commissie met de klacht omging, waarin de zoon „een gebrek aan integriteit” ervaarde, lichtte een woordvoerder van de kinderen toe. De klacht bleef liggen.
Ik denk dat in alle gevallen bewijslast het grootste punt gaat worden, ik denk dat het aannemelijk is dat hier ook geen veroordeling komt. Het is zo ingewikkeld te bewijzen, er ligt blijkbaar zelfs een rapport van de kinderbescherming waaruit geen kindermishandeling blijkt en er zijn geen lichamelijke letsels aangetroffen.

Het is dan het woord van de kinderen tegen dat van de ouders. Hoe schrijnend ik de situaties zelf ook vind, de rechter mag dan terecht niet zomaar veroordelen. Dat maakt zulke casussen zo lastig. Geen veroordeling betekent dan ook niet dat je naam gezuiverd is, want iedereen begrijpt dat gebrek aan bewijs helemaal niet betekent dat er niets gebeurd is. Dus als je echt onschuldig bent kom je ook nooit meer van die naam af. Voor de slachtoffers is een dergelijk proces ook vreselijk, want je moet er een hoop moeite in steken, steeds weer je verhaal vertellen, alle details oprakelen om tenslotte te horen dat er gebrek aan bewijs is.
Ik denk dat het wel tot een veroordeling komt.
Verschillende kinderen getuigen. In 2017 werd de dominee losgemaakt, dus blijkbaar waren betrokkenen van mening dat de aantijgingen geen complot waren. Ook in 2019 was er een klacht. Dat er iets speelt is dus overduidelijk. Dat de dominee in een verhoor zei dat zijn vrouw losse handjes heeft, gaat hun ook niet helpen.
Plaats reactie