Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33892
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Tiberius »

Misschien bedoelt hij dat mensen bij zijn preken na 8 minuten in slaap vallen.
Maar om een preek met in ieder geval een beetje diepgang op te bouwen, heb je toch minstens 15 minuten nodig; liever nog wat langer.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9402
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef: 13 jun 2024, 07:38Misschien bedoelt hij dat mensen bij zijn preken na 8 minuten in slaap vallen.
Ik vermoed dat ik significant sneller in slaap zou vallen onder een preek van Franciscus. Geef mij dan de theologische diepgang en orthodoxie van Benedictus maar. Ik had voor hem meer respect en waardering, vanwege zijn standvastigheid in het weerstaan van de tijdgeest.

Hoewel ik tegelijkertijd nog steeds handhaaf dat het pausdom een antichristelijk instituut is, en de leer van Rome een syncretistische wirwar van doctrines die het evangelie verduisteren.

Hopelijk wordt er na Franciscus eens een keer een conservatieve Paus uit Afrika gekozen, met een helder geluid, en die in staat is om in de media het orthodoxe geloof te verdedigen in plaats van te verwateren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 10721
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef: 13 jun 2024, 08:11
Tiberius schreef: 13 jun 2024, 07:38Misschien bedoelt hij dat mensen bij zijn preken na 8 minuten in slaap vallen.
Ik vermoed dat ik significant sneller in slaap zou vallen onder een preek van Franciscus. Geef mij dan de theologische diepgang en orthodoxie van Benedictus maar. Ik had voor hem meer respect en waardering, vanwege zijn standvastigheid in het weerstaan van de tijdgeest.

Hoewel ik tegelijkertijd nog steeds handhaaf dat het pausdom een antichristelijk instituut is, en de leer van Rome een syncretistische wirwar van doctrines die het evangelie verduisteren.

Hopelijk wordt er na Franciscus eens een keer een conservatieve Paus uit Afrika gekozen, met een helder geluid, en die in staat is om in de media het orthodoxe geloof te verdedigen in plaats van te verwateren.
Zo hoorde ik bij mij schoonouders kardinaal Van Eijk eens. Ook hij is radicaal in zijn standpunten en heeft een duidelijke visie. Denk dat jij hem in zijn standpunten ook zou waarderen.
Ambtenaar
Berichten: 9715
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Ambtenaar »

Anselmus schreef: 12 jun 2024, 21:16 De paus zegt het, dan is het zo. Waarom quote je zijn opmerking over homoseksuelen binnen de priesteropleiding niet met hetzelfde enthousiasme?
Ik heb dat bericht niet gelezen.
Ambtenaar
Berichten: 9715
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Ambtenaar »

pierre27 schreef: 13 jun 2024, 00:52 Haha, goed gevonden;)
Nee, slecht gevonden.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6333
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Gian »

Opwekking onder spiritisten;
https://www.youtube.com/watch?v=SS33N56ftqA&t=13s
vervolg
https://www.youtube.com/watch?v=Thk94-msDqw
Op spotify ook veel getuigenissen van mensen die uit de new age bevrijd worden.
Bijzonder wat God doet in de spirituele wereld!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
newton
Berichten: 789
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door newton »

https://www.nd.nl/geloof/geloof/1228515 ... closemodal

Fascinerend, de tegenstellingen. Een hardstyle DJ die 200Bpm knalt op een festival, maar door Bach ook het christendom ontdekt en de psalmen in 1773 waardeert, met een eervolle vermelding voor de berijming van ds. Meeuwse.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4645
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Maanenschijn »

newton schreef:https://www.nd.nl/geloof/geloof/1228515 ... closemodal

Fascinerend, de tegenstellingen. Een hardstyle DJ die 200Bpm knalt op een festival, maar door Bach ook het christendom ontdekt en de psalmen in 1773 waardeert, met een eervolle vermelding voor de berijming van ds. Meeuwse.
Jammer dat het Premium is, de intro maakt wel nieuwsgierig.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
newton
Berichten: 789
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door newton »

Maanenschijn schreef:
newton schreef:https://www.nd.nl/geloof/geloof/1228515 ... closemodal

Fascinerend, de tegenstellingen. Een hardstyle DJ die 200Bpm knalt op een festival, maar door Bach ook het christendom ontdekt en de psalmen in 1773 waardeert, met een eervolle vermelding voor de berijming van ds. Meeuwse.
Jammer dat het Premium is, de intro maakt wel nieuwsgierig.
Met een gratis account mag je 3 artikelen per maand lezen bij het ND
DDD
Berichten: 29960
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door DDD »

Het is inderdaad een verheugend artikel. Dat heeft het ND de laatste tijd meer. Als je die krant leest, zou je de indruk krijgen dat de kerk in Nederland groeit met allerlei nieuwe leden.

Ik denk dat dat toch ook een beetje in de nieuwsselectie zit. Nu moet ik zeggen dat me diezelfde trend ook in Trouw opvalt. Het RD is altijd wat somberend van aard. Wellicht is er inderdaad sprake van een opwekking in Nederland.

Ik hoorde daar onlangs ook al een dominee voor danken. Toen dacht ik nog: waar heeft hij/zij (dat weet ik niet meer) het over.
ZWP
Berichten: 1848
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door ZWP »

Deze ook al meegekregen?

Ruim-de-helft-van-oranje-zichtbaar-religieus-hoe-komt-dat?

https://nos.nl/video/2525221-ruim-de-he ... e-komt-dat
-DIA-
Berichten: 33268
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door -DIA- »

ZWP schreef: 19 jun 2024, 18:42 Deze ook al meegekregen?

Ruim-de-helft-van-oranje-zichtbaar-religieus-hoe-komt-dat?

https://nos.nl/video/2525221-ruim-de-he ... e-komt-dat
Ik denk dat het in elk mens zit. Hier wordt ook gezegd dat heer meer een 'evangelicale' godsdienst is, die zich makkelijker uit.
© -DIA- [33.2222 09-06-2024]
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9402
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef: 19 jun 2024, 18:35Wellicht is er inderdaad sprake van een opwekking in Nederland.
Dan raad ik je aan de geschiedenissen van de grote opwekkingen (bijvoorbeeld de great awakening) te lezen.

Dat ging er toch wat anders aan toe.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 33268
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef: 20 jun 2024, 09:58
DDD schreef: 19 jun 2024, 18:35Wellicht is er inderdaad sprake van een opwekking in Nederland.
Dan raad ik je aan de geschiedenissen van de grote opwekkingen (bijvoorbeeld de great awakening) te lezen.

Dat ging er toch wat anders aan toe.
Dat dacht ik toch ook. Ook hier menen we iets te ontwaren van een 'modern evangelical' om het eens zo te benoemen.
© -DIA- [33.2222 09-06-2024]
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9402
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door J.C. Philpot »

Bier, Bach en massage voor deze koeien
https://youtu.be/6977zyW0N-E
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie