Publiek Refoforum

Wat is je verhouding t.o.v. je gemeente waar je lid van bent?

Ik ben gemeentelid
27
33%
Ik ben gemeentelid en ik heb daarnaast een taak binnen de gemeente
29
36%
Ik ben kerkenraadslid
11
14%
Ik ben predikant
4
5%
Ik ben emeritus predikant
0
Geen stemmen
Ik ben een student theologie
4
5%
Ik ben geen lid van een kerkelijke gemeente
5
6%
Ik ben ongelovig
0
Geen stemmen
Overig
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 81

Wim Anker
Berichten: 4406
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Wim Anker »

Mannetje schreef: 25 jun 2024, 14:17 Kun je voorstellen hoe erg jij het hebt gemaakt... :D
Issue zit 'em vooral denk ik, we zien dat ook in de formatietopics, dat onderscheidt in rollen niet meer wordt gemaakt. (en in andere topics dat het onderscheidt tussen zijn en doen niet meer geld). Dit IS een discussie forum. Daar horen debattechnieken bij. Dat is wat anders dan met een team samen iets voor elkaar krijgen. Dan is verbinding, samenwerking, ieder in z'n kracht zetten belangrijk. Dan proberen we verschillen te overbruggen en compromissen te sluiten die werken en waarmee iedereen kan instemmen. Dat doe ik niet op een forum, daar scherp ik mijn geest, toets ik argumenten en daag uit om weerwoord.

Daarom moet ik ook nadenken over wat @Maaneschijn zegt. Blijkbaar heeft hij er last van dat mensen rollen niet kunnen scheiden.

Een collega, benoemd tot coach in een wedstrijdje Volleybal tegen collega's zei in z'n peptalk voor het wedstrijdje: Die collega's, dat zijn zometeen de tegenstanders. En tegenstanders maak je af! Get it done! Het was een zeer verbindend man.
En ja, uiteraard! binnen de spelregels. Dat is zo vanzelfsprekend dat het geen duiding behoeft.
Zeeuw
Berichten: 12300
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Zeeuw »

Wat mij tegenhoudt is dat ik niet tot in lengte van jaar via een google zoekopdracht een bericht wat ik ooit lang geleden op dat moment, in die discussie heb geplaatst terug hoef te zien.
Maar volgens mij zijn er inmiddels genoeg mensen hier die weten wie ik ben.
Mannetje
Berichten: 8222
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Mannetje »

Verder dan woonplaats en kerk kom ik nog niet bij je ;)
-
Zeeuw
Berichten: 12300
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 25 jun 2024, 14:34 Verder dan woonplaats en kerk kom ik nog niet bij je ;)
Uw Sherlock capaciteiten kunnen nog een ontwikkeling gebruiken :-)
Mannetje
Berichten: 8222
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Mannetje »

Zeeuw schreef: 25 jun 2024, 14:35
Mannetje schreef: 25 jun 2024, 14:34 Verder dan woonplaats en kerk kom ik nog niet bij je ;)
Uw Sherlock capaciteiten kunnen nog een ontwikkeling gebruiken :-)
Ik heb ze nog niet gebruikt. Vroeger vond ik dat heel leuk, uitpluizen wie wie was, tegenwoordig heb ik een leukere hobby :)
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33892
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Tiberius »

'ieder in zijn kracht zetten' > dat is echt zo'n term voor kantoorbingo (om geen andere term te gebruiken). :)
Zeeuw
Berichten: 12300
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef: 25 jun 2024, 14:42 'ieder in zijn kracht zetten' > dat is echt zo'n term voor kantoorbingo (om geen andere term te gebruiken). :)
Welke ik echt afschuwelijk vind, en hoor het steeds vaker 'mag ik dit/dat eens tegen je aanhouden?'. Brrrr
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 485
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: 25 jun 2024, 14:13
Edelweiss schreef: 25 jun 2024, 14:11
Wim Anker schreef: 25 jun 2024, 12:28
Edelweiss schreef: 25 jun 2024, 12:14
Ik vind dit toch wel een dieptepunt eerlijk gezegd, en er is geen enkele rechtvaardiging voor dit soort dreigingen. Maar ik ben blij dat refoforum bestaat, dat dan weer wel :)
Ach, er zijn - nog steeds - (meerdere) predikanten die mij of permanent hebben geband en/of op sociale media mij blokken. We hoeven echt niet ver terug in de tijd.
Zo, dat zijn best hevige maatregelen. Hoe denk je dat dit komt? Is jouw toon te scherp, wordt kritiek niet gewaardeerd?
Ik vraag dit niet om predikanten of jou weg te zetten, maar ik heb zelf ook echt wel eens ervaren dat alleen al een 'ja maar', goed onderbouwd en respectvol, al geen ruimte kreeg. Dat was niet op sociale media (ik heb daar niet eens een account) maar in een gesprek. Dat vond ik jammer, zeker in die gevallen waar ik echt met vragen zat en die uiteindelijk niet beantwoord kreeg omdat de vraag stellen al gezien werd als kritiek.
De toon zal te scherp worden gevonden in ieder geval.
Overigens kan zo'n blocker zich dan op RF soms niet inhouden om - onder z'n nickname - toch op mij te reageren :haha :haha :haha :haha

Maar de "eeuwigdurendheid" van dergelijke acties verbaast me wel. Dat iemand dat een poosje doet, alla, prima. Ieder z'n keuze om even rust te hebben. Maar dat eindeloos vol blijven houden, de "gekwetsheid" zit dan wel heel erg diep blijkbaar.
Eindeloos volhouden staat een duurzaam gesprek in de weg, en dat is jammer. Wel bijzonder dat er dan vervolgens hier het anker wordt uitgegooid :)
ejvl
Berichten: 5835
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Publiek Refoforum

Bericht door ejvl »

Er zijn genoeg mensen die weten wie ik ben, en als iemand nieuwsgierig is, stuur gerust een email. Daar is niets geheims aan.

Overigens begrijp ik dat anonieme wel. Mij is ook censuur gedreigd toen enkele mensen posts van mij hebben uitgeprint en bij de dominee hebben ingeleverd. (Ik weet nog steeds niet wie dit waren ondanks diverse oproepen).
Nu is dit ruim 12 jaar geleden en waren mijn posts ook niet altijd even taktisch verwoord, alhoewel ik nog steeds vind dat er niets verkeerds stond, behalve dat ik bepaalde zaken zelf met kerkenraad/predikant had kunnen bespreken in plaats van het ter discussie stellen op dit forum.
Wim Anker
Berichten: 4406
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef: 25 jun 2024, 14:42 'ieder in zijn kracht zetten' > dat is echt zo'n term voor kantoorbingo (om geen andere term te gebruiken). :)

Mooi voorbeeld van een debattruc! Niet over inhoud maar gebruikte woorden aangrijpen om de boodschap en de boodschapper als "bureautijger" weg te zetten. En ja, ik ken Japke-D Douma ook.
Prima dus voor op een discussieforum, niet te gebruiken als men wat gedaan wil krijgen.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2496
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Bonny »

"Niemand weet, dat ik Repelsteeltje heet".
The Groom's still waiting at the altar
merel
Berichten: 10721
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Publiek Refoforum

Bericht door merel »

Bonny schreef: 25 jun 2024, 16:04 "Niemand weet, dat ik Repelsteeltje heet".
Jij bent inderdaad Repelsteeltje. Her duurde even voordat ik daar had dat jij een man bent in plaats van de vrouw die ik op basis van jouw naam veronderstelde. Verder is jouw identiteit voor mij iig onbekend.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2496
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Bonny »

merel schreef: 25 jun 2024, 18:38
Bonny schreef: 25 jun 2024, 16:04 "Niemand weet, dat ik Repelsteeltje heet".
Jij bent inderdaad Repelsteeltje. Her duurde even voordat ik daar had dat jij een man bent in plaats van de vrouw die ik op basis van jouw naam veronderstelde. Verder is jouw identiteit voor mij iig onbekend.
Dat geloof ik graag. Ik woon ook niet in 'refoland' dus niemand zal me hier kennen. Héérlijk :D :D
The Groom's still waiting at the altar
-DIA-
Berichten: 33268
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Publiek Refoforum

Bericht door -DIA- »

Had je ooit kunnen denken dat we het protestantisme zo moesten verdedigen op een protestants forum? Waar gaan we heen? Wacht even, we zijn er nog niet...
© -DIA- [33.2222 09-06-2024]
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2572
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: atymolenaar@gmail.com
Contacteer:

Re: Publiek Refoforum

Bericht door Arja »

-DIA- schreef: 21 aug 2024, 10:56 Had je ooit kunnen denken dat we het protestantisme zo moesten verdedigen op een protestants forum? Waar gaan we heen? Wacht even, we zijn er nog niet...
Misschien is het juist in zulke discussies dat je de ware diepgang en waarde van je eigen overtuiging ontdekt?
Dit gaat niet over opoe Ruit: https://arithaschrijfblog.blogspot.com/
Plaats reactie