Refoschaamte

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4632
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Refoschaamte

Bericht door Maanenschijn »

TSD schreef:
Zeeuw schreef: 11 jul 2024, 09:50
TSD schreef: 10 jul 2024, 19:49
Zeeuw schreef: 10 jul 2024, 19:36 Nee, tussen de Duitse scholieren variëren van 13-18 jaar.
Die nu school hebben, of ook lekker vakantie aan het vieren?
Die olv een aantal volwassenen met kleurtjes door Trier liepen en de kerk gingen bezoeken.
Ps: dat is trouwens wel echt een mooie Dom en een schitterende stad zeg.
Oke.....

Trier is inderdaad schitterende stad en de Dom wil ik ook graag nog eens een keertje naar terug :)
Ik weet niet of je ook de Konstantinbaslillika hebt bezocht? Staan interessante orgels in. Daar hoeft een beetje refo zich niet voor te schamen ;).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bobber
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2024, 21:00

Re: Refoschaamte

Bericht door Bobber »

Arja schreef: 11 jul 2024, 14:06
BSH schreef: 10 jul 2024, 22:13 Ik voel refoschaamte opkomen bij het lezen van dit topic.

Maar dan zoals de bedenker van dit woord (Gerjanne van Lagen) dit woord bedoelt: https://youtu.be/UIqhRTp9I-E?si=lAbKtPOIpU-31907
Ik vond het een geweldig interview. Blij dat ik het luisterde via deze link.
Ik voel ook schaamte. Ze doet of ze heel populair is maar ondertussen wordt wel afgegeven op een kerkverband en gezegd dat GGiN zegt dat Bijbel alleen voor de uitverkorenen is.
Het wordt wel een beetje in de mond gelegd door die Dick en Daniel.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2570
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: atymolenaar@gmail.com
Contacteer:

Re: Refoschaamte

Bericht door Arja »

Bobber schreef: 13 jul 2024, 22:04
Arja schreef: 11 jul 2024, 14:06
BSH schreef: 10 jul 2024, 22:13 Ik voel refoschaamte opkomen bij het lezen van dit topic.

Maar dan zoals de bedenker van dit woord (Gerjanne van Lagen) dit woord bedoelt: https://youtu.be/UIqhRTp9I-E?si=lAbKtPOIpU-31907
Ik vond het een geweldig interview. Blij dat ik het luisterde via deze link.
Ik voel ook schaamte. Ze doet of ze heel populair is maar ondertussen wordt wel afgegeven op een kerkverband en gezegd dat GGiN zegt dat Bijbel alleen voor de uitverkorenen is.
Het wordt wel een beetje in de mond gelegd door die Dick en Daniel.
'Zo zie je dat je allemaal vanuit je eigen gedachtegoed luistert. Ik vond het een goed interviw en vind niet dat afgeeft op een kerkverband. ze zegt gewoon de waarheid, een constatering toch? Of zie jij dat anders. Zei ze letterlijk dat de Bijbel alleen voor de uitverkorenen is. Ik zou opnieuw moeten luisteren.
Dit gaat niet over opoe Ruit: https://arithaschrijfblog.blogspot.com/
Bobber
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2024, 21:00

Re: Refoschaamte

Bericht door Bobber »

Arja schreef: 15 jul 2024, 12:48
Bobber schreef: 13 jul 2024, 22:04
Arja schreef: 11 jul 2024, 14:06
BSH schreef: 10 jul 2024, 22:13 Ik voel refoschaamte opkomen bij het lezen van dit topic.

Maar dan zoals de bedenker van dit woord (Gerjanne van Lagen) dit woord bedoelt: https://youtu.be/UIqhRTp9I-E?si=lAbKtPOIpU-31907
Ik vond het een geweldig interview. Blij dat ik het luisterde via deze link.
Ik voel ook schaamte. Ze doet of ze heel populair is maar ondertussen wordt wel afgegeven op een kerkverband en gezegd dat GGiN zegt dat Bijbel alleen voor de uitverkorenen is.
Het wordt wel een beetje in de mond gelegd door die Dick en Daniel.
'Zo zie je dat je allemaal vanuit je eigen gedachtegoed luistert. Ik vond het een goed interviw en vind niet dat afgeeft op een kerkverband. ze zegt gewoon de waarheid, een constatering toch? Of zie jij dat anders. Zei ze letterlijk dat de Bijbel alleen voor de uitverkorenen is. Ik zou opnieuw moeten luisteren.
Er werden wel goede dingen gezegd, maar dit ook en dat deed voor mij afbreuk aan het geheel. Maar het lag m.i. nog meer aan D&D die het een beetje in de mond legden. Luistert u maar terug.
Refojongere
Berichten: 486
Lid geworden op: 10 aug 2017, 23:28

Re: Refoschaamte

Bericht door Refojongere »

Dick en Daniel zijn twee ex-refo's, die beiden op een refoschool hebben gezeten. Dat merk je vaak aan de kritische vragen die vaak maar 1 kant op gaan.
Geytenbeekje
Berichten: 8535
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Refoschaamte

Bericht door Geytenbeekje »

Refojongere schreef: 15 jul 2024, 21:26 Dick en Daniel zijn twee ex-refo's, die beiden op een refoschool hebben gezeten. Dat merk je vaak aan de kritische vragen die vaak maar 1 kant op gaan.
Moet het RD of de refo-vlogster hun ook maar eens uitnodigen en aan hen kritische vragen stellen, problem solved :haha
DDD
Berichten: 29954
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Refoschaamte

Bericht door DDD »

Refojongere schreef: 15 jul 2024, 21:26 Dick en Daniel zijn twee ex-refo's, die beiden op een refoschool hebben gezeten. Dat merk je vaak aan de kritische vragen die vaak maar 1 kant op gaan.
Noem eens een paar voorbeelden, als je wilt?
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Apologeet »

GerefGemeente-lid schreef: 08 jul 2024, 22:21
Hendrikus schreef: 08 jul 2024, 10:12 Het radioprogramma De Taalstaat had afgelopen zaterdag een bijzonder "Woord van de week":
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/de- ... n-den-boon
Gelukkig heb ik daar totaal geen last van.
Ik ook niet, hoewel ik geen echte refo ben (KPN, onkerkelijk opgevoed, als volwassene gedoopt) maakt de buitenwacht toch geen verschil, ik schaam ik me niet voor mijn geloofs en kerkleven. Sterker nog, ik vertik het.
Refojongere
Berichten: 486
Lid geworden op: 10 aug 2017, 23:28

Re: Refoschaamte

Bericht door Refojongere »

Niet zozeer in dit interview, dat is echt een keurig interview. Het scheelt ook dat mw. Van Lagen ook kritisch is op de refozuil. Maar je merkt het in bijv podcast 151 en 159 heel duidelijk. Kritisch naar 1 kant.
ZWP
Berichten: 1848
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Refoschaamte

Bericht door ZWP »

Ik fietste laatst op (warmere) zondag in mijn zwarte pak door het dorp onderweg naar de kerk en kreeg toch wel wat meewarige blikken. Op zo'n moment vraag ik me af of dit nu het Evangelie helpt of niet...
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 2185
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Refoschaamte

Bericht door Ararat »

ZWP schreef: 16 jul 2024, 20:40 Ik fietste laatst op (warmere) zondag in mijn zwarte pak door het dorp onderweg naar de kerk en kreeg toch wel wat meewarige blikken. Op zo'n moment vraag ik me af of dit nu het Evangelie helpt of niet...
Wat is je eerste eigen ongefilterde gedachte? :)
Geytenbeekje
Berichten: 8535
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Refoschaamte

Bericht door Geytenbeekje »

ZWP schreef: 16 jul 2024, 20:40 Ik fietste laatst op (warmere) zondag in mijn zwarte pak door het dorp onderweg naar de kerk en kreeg toch wel wat meewarige blikken. Op zo'n moment vraag ik me af of dit nu het Evangelie helpt of niet...
Mensen kiezen er zelf voor om een meewarrig gezicht te trekken.
ZWP
Berichten: 1848
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Refoschaamte

Bericht door ZWP »

Ararat schreef: 16 jul 2024, 20:45
ZWP schreef: 16 jul 2024, 20:40 Ik fietste laatst op (warmere) zondag in mijn zwarte pak door het dorp onderweg naar de kerk en kreeg toch wel wat meewarige blikken. Op zo'n moment vraag ik me af of dit nu het Evangelie helpt of niet...
Wat is je eerste eigen ongefilterde gedachte? :)
Dat het niet per se helpt. Ik schaam me niet hoor, maar of het uitnodigend werkt om zo over straat te gaan, weet ik ook niet. Kan het niet juist afstoten?
Misschien herkent een deel mijn ‘uniform’ ook helemaal niet, dat zou me ook niet verbazen.
DDD
Berichten: 29954
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Refoschaamte

Bericht door DDD »

Ik denk dat mensen in het algemeen geen idee hebben wat zoiets betekent, zolang je geen priesterboordje erbij draagt.

Zwarte pakken herken je misschien wel als je bekend bent met het werk van Maarten 't Hart.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4632
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Refoschaamte

Bericht door Maanenschijn »

ZWP schreef:Ik fietste laatst op (warmere) zondag in mijn zwarte pak door het dorp onderweg naar de kerk en kreeg toch wel wat meewarige blikken. Op zo'n moment vraag ik me af of dit nu het Evangelie helpt of niet...
Aaa, komt daar je nickname vandaan ZWartPak :) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie