Erdee

Wim Anker
Berichten: 4333
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 10:12
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 09:39
GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 00:41
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 00:35 @DDD schrijft "Het is te hopen dat Wim Anker nooit een kind krijgt dat zich voor de trein gooit, maar eigen verdienste is het niet. Nou is het dat nooit, maar in dit geval wel helemaal niet"

Wat staat hier volgens jouw glashelder?
Volgens mij bedoelt @DDD te zeggen dat het nooit eigen verdienste is als het kind gespaard blijft, maar in jouw geval zeker niet.
Dat kind uit het weiland? Daar is toch geen spoor?
Het gaat daar over kinderen die om wat voor reden dan ook psychische problemen hebben, bijvoorbeeld omdat ze andersgeaard zijn of vanwege andere oorzaken.

@DDD heeft het helemaal niet over weilanden.
Maar wat zegt zo'n zin dan? Zijn er mensen (zoals.@DDD suggereert) die @DDD wel zo'n kind toewenst maar mij niet?
GerefGemeente-lid
Berichten: 7905
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 10:15
GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 10:12
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 09:39
GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 00:41 Volgens mij bedoelt @DDD te zeggen dat het nooit eigen verdienste is als het kind gespaard blijft, maar in jouw geval zeker niet.
Dat kind uit het weiland? Daar is toch geen spoor?
Het gaat daar over kinderen die om wat voor reden dan ook psychische problemen hebben, bijvoorbeeld omdat ze andersgeaard zijn of vanwege andere oorzaken.

@DDD heeft het helemaal niet over weilanden.
Maar wat zegt zo'n zo'n zin dan? Zijn er mensen (zoals.@DDD suggereert) die @DDD wel zo'n kind toewenst maar mij niet?
Nee.

@DDD schrijft dat het geen eigen verdienste is als je zulke kinderen die rondlopen met zulke gevoelens niet hebt. En voor jou geldt dit, volgens @DDD, in het bijzonder. Dat laatste zal hij vinden omdat je erg uit de hoogte lijkt te reageren en zonder enige fijngevoeligheid. Vandaar zijn opmerking over jou. Hij reageert dus in deze in zijn algemeenheid op de discussie die jij met mij had.

En nu stop ik erover.
Wim Anker
Berichten: 4333
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 10:24
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 10:15
GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 10:12
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 09:39

Dat kind uit het weiland? Daar is toch geen spoor?
Het gaat daar over kinderen die om wat voor reden dan ook psychische problemen hebben, bijvoorbeeld omdat ze andersgeaard zijn of vanwege andere oorzaken.

@DDD heeft het helemaal niet over weilanden.
Maar wat zegt zo'n zo'n zin dan? Zijn er mensen (zoals.@DDD suggereert) die @DDD wel zo'n kind toewenst maar mij niet?
Nee.

@DDD schrijft dat het geen eigen verdienste is als je zulke kinderen die rondlopen met zulke gevoelens niet hebt. En voor jou geldt dit, volgens @DDD, in het bijzonder. Dat laatste zal hij vinden omdat je erg uit de hoogte lijkt te reageren en zonder enige fijngevoeligheid. Vandaar zijn opmerking over jou. Hij reageert dus in deze in zijn algemeenheid op de discussie die jij met mij had.

En nu stop ik erover.
Afijn, laat ik ervanuit gaan dat @DDD mij vrede en welvaart toewenst. Het zij dan maar zo dat de wat onbeholpen verwoording nogal wat vragen over deze bedoeling oproept maar dit lees ik er uiteindelijk in.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18910
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Erdee

Bericht door helma »

Terug naar het interview...
Ik vind het best een verdrietig relaas.
Worsteling met zichzelf; met anderen..
Hoop dat hij inderdaad Rust mag vinden bij en in God.
snuffel
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jan 2024, 11:19

Re: Erdee

Bericht door snuffel »

helma schreef: 27 jul 2024, 11:15 Terug naar het interview...
Ik vind het best een verdrietig relaas.
Worsteling met zichzelf; met anderen..
Hoop dat hij inderdaad Rust mag vinden bij en in God.
Precies!

En het zou fijn zijn als hij tot de ontdekking komt dat in andere stijlen ook veel voldoening uit te halen is. Ik ben opgevoed met Mans, Heykoop en Wildeman... Maar als ik nu bijv een Sietze hoor improviseren, krijg ik tien keer zoveel kippenvel als ik ooit bij eerder genoemde namen kreeg. Overigens heb ik nog steeds respect voor de muziek van een Mans, Heykoop ..
GerefGemeente-lid
Berichten: 7905
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

snuffel schreef: 27 jul 2024, 11:32 En het zou fijn zijn als hij tot de ontdekking komt dat in andere stijlen ook veel voldoening uit te halen is. Ik ben opgevoed met Mans, Heykoop en Wildeman... Maar als ik nu bijv een Sietze hoor improviseren, krijg ik tien keer zoveel kippenvel als ik ooit bij eerder genoemde namen kreeg. Overigens heb ik nog steeds respect voor de muziek van een Mans, Heykoop ..
Dit is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak.

Je kunt andersom organisten als Sanderman, De Vries en dergelijke ook niet verplichten om maar eens wat meer 'Heykoop' of 'Nieuwkoop' in hun orgelspel aan te brengen. Het idee alleen al.

Ieder heeft zijn eigen stijl. En laten we dat alsjeblieft zo houden, met daarbij wel de kanttekening dat het recenseren op een kritische manier wel wat minder zou mogen tussen diverse organisten.
snuffel
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jan 2024, 11:19

Re: Erdee

Bericht door snuffel »

GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 11:47
snuffel schreef: 27 jul 2024, 11:32 En het zou fijn zijn als hij tot de ontdekking komt dat in andere stijlen ook veel voldoening uit te halen is. Ik ben opgevoed met Mans, Heykoop en Wildeman... Maar als ik nu bijv een Sietze hoor improviseren, krijg ik tien keer zoveel kippenvel als ik ooit bij eerder genoemde namen kreeg. Overigens heb ik nog steeds respect voor de muziek van een Mans, Heykoop ..
Dit is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak.

Je kunt andersom organisten als Sanderman, De Vries en dergelijke ook niet verplichten om maar eens wat meer 'Heykoop' of 'Nieuwkoop' in hun orgelspel aan te brengen. Het idee alleen al.

Ieder heeft zijn eigen stijl. En laten we dat alsjeblieft zo houden, met daarbij wel de kanttekening dat het recenseren op een kritische manier wel wat minder zou mogen tussen diverse organisten.
Klopt, dit is een kwestie van smaak. Maar de ene smaak is beter ontwikkeld dan de andere. Het feit is dat de snackbar om de hoek minder hoogwaardige gerechten aflevert dan een restaurant met Michelinster en een topkok. Wil natuurlijk niet zeggen dat je de snackbar niet lekkerder mag vinden. Dat is jouw smaak immers...

Zo is dat ook met bijv. kunst en muziek. Dan kun je gewoon objectief bekijken welke muziek 'beter' is dan de ander. Wat je mooier VINDT, is een ander verhaal.

Eerder genoemde organisten zullen zelf niet ontkennen dat collega-organisten op een hoger niveau muziek maken.

Zo nu en dan luister ik heerlijk even naar Heykoop of Mans... Mooie gevoelige muziek... Maar uiteindelijk vindt ik Sanderman en derg. toch meer voldoening geven.
Wim Anker
Berichten: 4333
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

helma schreef: 27 jul 2024, 11:15 Terug naar het interview...
Ik vind het best een verdrietig relaas.
Worsteling met zichzelf; met anderen..
Hoop dat hij inderdaad Rust mag vinden bij en in God.
Klopt. En ik vind dat het RD hier ook z'n verantwoordelijkheid had moeten nemen en dit niet moet plaatsen. Had geadviseerd pastorale en psychische hulp te zoeken en het interview volgend jaar of het jaar daarop nog eens te doen. Is er geen backup op de redactie?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10942
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 13:24
helma schreef: 27 jul 2024, 11:15 Terug naar het interview...
Ik vind het best een verdrietig relaas.
Worsteling met zichzelf; met anderen..
Hoop dat hij inderdaad Rust mag vinden bij en in God.
Klopt. En ik vind dat het RD hier ook z'n verantwoordelijkheid had moeten nemen en dit niet moet plaatsen. Had geadviseerd pastorale en psychische hulp te zoeken en het interview volgend jaar of het jaar daarop nog eens te doen. Is er geen backup op de redactie?
Wat zou er veranderen aan het interview na 1 of 2 jaar en passende begeleiding?

Ik vind dat -normale- mensen ook geïnterviewd mogen worden. Ik zie een kwetsbaar persoon die gewoon midden in het leven staat. Dat vind ik mooi om te lezen. Hij heeft niets bereikt waar mensen oh of ah gaan zeggen na zo'n interview. Hij is een worstelende, zoekende en verlangende ziel die op zoek is naar vervulling.

Ik heb meerdere interviews gelezen waarin de geïnterviewde al vervuld leek te zijn. Dáár heb ik dan weer niks mee. Laat André op de klavieren maar genieten van: 'God des levens, ach wanneer...' Dan heeft Wulfert Floor op pag. 3 een passende meditatie.
DDD
Berichten: 29841
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:
helma schreef: 27 jul 2024, 11:15 Terug naar het interview...
Ik vind het best een verdrietig relaas.
Worsteling met zichzelf; met anderen..
Hoop dat hij inderdaad Rust mag vinden bij en in God.
Klopt. En ik vind dat het RD hier ook z'n verantwoordelijkheid had moeten nemen en dit niet moet plaatsen. Had geadviseerd pastorale en psychische hulp te zoeken en het interview volgend jaar of het jaar daarop nog eens te doen. Is er geen backup op de redactie?
Ik zie totaal niks problematisch in het interview. Dat sommige mensen daar raar op reageren, staat geheel los van het interview zelf.

Wim Anker
Berichten: 4333
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 27 jul 2024, 14:32
Wim Anker schreef:
helma schreef: 27 jul 2024, 11:15 Terug naar het interview...
Ik vind het best een verdrietig relaas.
Worsteling met zichzelf; met anderen..
Hoop dat hij inderdaad Rust mag vinden bij en in God.
Klopt. En ik vind dat het RD hier ook z'n verantwoordelijkheid had moeten nemen en dit niet moet plaatsen. Had geadviseerd pastorale en psychische hulp te zoeken en het interview volgend jaar of het jaar daarop nog eens te doen. Is er geen backup op de redactie?
Ik zie totaal niks problematisch in het interview. Dat sommige mensen daar raar op reageren, staat geheel los van het interview zelf.
Tja, mijn indruk is dat jij wel meer mist of niet ziet. Dat wil uiteraard niet zeggen dat het er niet is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 24160
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Erdee

Bericht door refo »

DDD schreef: 27 jul 2024, 14:32
Wim Anker schreef:
helma schreef: 27 jul 2024, 11:15 Terug naar het interview...
Ik vind het best een verdrietig relaas.
Worsteling met zichzelf; met anderen..
Hoop dat hij inderdaad Rust mag vinden bij en in God.
Klopt. En ik vind dat het RD hier ook z'n verantwoordelijkheid had moeten nemen en dit niet moet plaatsen. Had geadviseerd pastorale en psychische hulp te zoeken en het interview volgend jaar of het jaar daarop nog eens te doen. Is er geen backup op de redactie?
Ik zie totaal niks problematisch in het interview. Dat sommige mensen daar raar op reageren, staat geheel los van het interview zelf.
Ik vind het wel problematisch als je mensen voor de fun uit bed belt midden in de nacht.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9398
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Erdee

Bericht door J.C. Philpot »

refo schreef: 27 jul 2024, 15:07Ik vind het wel problematisch als je mensen voor de fun uit bed belt midden in de nacht.
Ik ook. Gelukkig heeft Android een Do Not Disturb functie, die bij mij om 9:15 PM automatisch aangaat. Zodat ik (als ik geen afspraken heb) rustig om 9:45 PM richting bed kan.

Ik ben sowieso geen fan van telefoneren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Job
Berichten: 3238
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

J.C. Philpot schreef: 27 jul 2024, 15:14
refo schreef: 27 jul 2024, 15:07Ik vind het wel problematisch als je mensen voor de fun uit bed belt midden in de nacht.
Ik ook. Gelukkig heeft Android een Do Not Disturb functie, die bij mij om 9:15 PM automatisch aangaat.
Door al het andere wat aangekaart werd, zou je de alinea over het kattenkwaad inderdaad bijna vergeten, maar broodjes op toeristen gooien enzo, ik weet het niet hoor... Als je kattenkwaad wilt uithalen, zijn er ook veel andere mogelijkheden. Er is heeeel erg veel leuk volwassen kattenkwaad waar je een hoop plezier aan kunt beleven :langue . Dit heeft meer iets van mensen pesten.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4576
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Erdee

Bericht door Maanenschijn »


refo schreef:
Ik vind het wel problematisch als je mensen voor de fun uit bed belt midden in de nacht.
Dat was ook wel een alinea die met wat verbazing heb gelezen. Van dat soort humor kan ik niet helemaal de lol van inzien.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie