Koningshuis

Wim Anker

Re: Koningshuis

Bericht door Wim Anker »

Job schreef: 08 aug 2024, 15:44 https://www.nu.nl/koningshuis/6323787/l ... en-ad.html De stichting van prinses Laurentien is opnieuw onderwerp van negatief gesprek.

Wat er ook van waar is, de maatschappij wordt niet gezelliger van anonieme bronnen die naar de krant stappen. En voorts kunnen de maatschappelijke ambities van leden van het Koningshuis nog weleens een blok aan het been van premier Schoof worden.
Dreigen met rechtzaak door Laurentien, niet doorgezet.
Gisteren haar man die de beschuldigingen allemaal onzin vindt.

Vandaag per direct teruggetreden.
Gert Jan Segers vindt haar zelfopoffering groots.

Eind goed al goed. Zij weg (want functioneerde dus totaal niet) met een goed gevoel. Iedereen weer blij.
DDD

Bericht door DDD »

Ik weet niet waar je uit afleidt dat ze niet functioneerde? Ik heb haar onlangs nog horen spreken, en ik vond haar heel verstandig overkomen.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 28 aug 2024, 17:35 Ik weet niet waar je uit afleidt dat ze niet functioneerde? Ik heb haar onlangs nog horen spreken, en ik vond haar heel verstandig overkomen.
Tussen de regels doorlezen @DDD.
DDD

Bericht door DDD »

Ik zou toch graag zien dat je negatieve oordelen beter onderbouwt.
Apologeet

Bericht door Apologeet »

Weg met dat hele koningshuis.
Wie Christus als koning heeft heeft genoeg!
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Apologeet schreef: 28 aug 2024, 19:03 Weg met dat hele koningshuis.
Heb je dan wel een president nodig?
-
Arja
Contacteer:

Bericht door Arja »

Mannetje schreef: 28 aug 2024, 19:15
Apologeet schreef: 28 aug 2024, 19:03 Weg met dat hele koningshuis.
Heb je dan wel een president nodig?
We moeten juist voor hen bidden! Paulus: " Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen; voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn; opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid. Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker; welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen."

Voor koningen ( basileus ) en allen die gezag hebben ( huperoche - "in een hoge plaats") - In deze tijd in de geschiedenis was Nero de keizer, dus Paulus zegt zelfs te bidden voor Nero!

Een oudere predikant zei ooit: "Als de kerk vandaag de dag de tijd en energie die ze besteedt aan politieke manoeuvres en lobbyen zou nemen en deze zou besteden aan voorbede, zouden we een diepgaande impact op onze natie kunnen zien. We zijn maar al te vaak vergeten dat "de wapenen van onzen krijg niet vleselijk zijn, maar krachtig door God, tot nederwerping der sterkten" (2 Kor. 10:4). De sleutel tot het veranderen van een natie en een koningshuis, is de redding van zondaars, en dat vraagt ​​om getrouw gebed."

John Piper: "Als u wilt dat uw gebeden het meeste goed doen voor het grootste aantal mensen, zorg er dan voor dat u in uw gebeden de personen opneemt wiens beslissingen de omstandigheden creëren waarin de doelen van het evangelie floreren. Het is belangrijk om te bidden voor leiders, omdat de omstandigheden die zij creëren het evangelie bevorderen of belemmeren"

Bron: https://www.preceptaustin.org/1-timothy ... i%202%3A4).
GerGem-Meisje: over Trappen en Treden: https://arithaschrijfblog.blogspot.com/
merel

Bericht door merel »

Wim Anker schreef: 28 aug 2024, 17:48
DDD schreef: 28 aug 2024, 17:35 Ik weet niet waar je uit afleidt dat ze niet functioneerde? Ik heb haar onlangs nog horen spreken, en ik vond haar heel verstandig overkomen.
Tussen de regels doorlezen @DDD.
In deze deel ik de visie van Wim Anker. Zij heeft 0 kennis van de materie en bij vragen om onderbouwing gedraagt zij zich zoals in de media naar buiten is gekomen.
Dat haar man afgelopen week ook nog even zijn steun betuigde, zelfs nadat zij volgens eigen zeggen al had besloten om zich terug te trekken, geeft mij de indruk dat het hele gebeuren geënsceneerd is.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Een figuur uit de koninklijke familie die zich bemoeit met een maatschappelijk zeer heet hangijzer is natuurlijk grond voor mogelijke problemen. Bovendien maakt het iedereen extra nerveus vanwege de ministeriele verantwoordelijkheid.

Ik ben het wel eens met Laurentien als zij zegt dat het niet om haar moet gaan. Er zijn heel wat ambtenaren die heel wat uit te leggen hebben, inclusief Mark Rutte als eindverantwoordelijke, maar Nederland kennende zal dit hele schandaal nog wel wat jaartjes doorpruttelen.
merel

Bericht door merel »

NRC: prinses Laurentien al eerder in conflict met ambtenaren - https://nos.nl/l/2535068

Het is wel een continue stroom van dezelfde verhalen, Die overeenkomen met de verhalen die ik van medewerkers hoor die werkzaam zijn bij stichtingen waar zij ook bij betrokken is. Als zij Petra Brinkhorst was gebleven, had zij eerder de deksel op haar neus gekregen.
Plaats reactie