Voorbereidingen treffen voor mondiale rampen

Wat zou een christen moeten doen?

Het is je plicht om je (gezin) praktisch voor te bereiden op een dergelijke escalatie
15
50%
Een christen vertrouwd op Gods voorzienigheid en zorg, en houd zich verre van deze voorbereidingen
5
17%
Geen mening
10
33%

Totaal aantal stemmen: 30

GerefGemeente-lid

Re: Voorbereidingen treffen voor mondiale rampen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Dit draadje is uitstekend geschikt:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2044797 ... izen-staan

Ik schrok hier nogal van. Zijn we in Nederland nog wel goed voorbereid op zulke zaken? Of zouden we bij bepaalde situaties opnieuw met een watersnoodramp te maken krijgen?
Marco

Bericht door Marco »

HannekeL schreef: 06 feb 2024, 21:50 Kaarsen en lucifers vind ik wel een goeie, die moet ik maar eens in huis halen moest er zich een elektrische onderbreking voordoen.
Begin dan met een paar goede zaklampen, en houd die opgeladen, net als een stevige powerbank. Kaarsen geven weinig licht, en je wil er niet mee in de meterkast gaan moeten zoeken waar het probleem zit. Ze zijn nogal onpraktisch. Nog los van de vraag of je bij een calamiteit (als de brandweer het ook druk heeft of slecht bereikbaar is) wil gaan werken met brandende spullen. Dus houd die kaarsen achter de hand, maar pas als laatste optie. En als je nog ergens een stormlantaarn hebt, is die praktischer en veiliger.
refo

Bericht door refo »

GerefGemeente-lid schreef: 03 sep 2024, 22:38 Dit draadje is uitstekend geschikt:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2044797 ... izen-staan

Ik schrok hier nogal van. Zijn we in Nederland nog wel goed voorbereid op zulke zaken? Of zouden we bij bepaalde situaties opnieuw met een watersnoodramp te maken krijgen?
We kunnen nog steeds met een watersnoodramp te maken krijgen.
Dat kan gebeuren als drie gebeurtenissen tegelijkertijd plaatsvinden:
- De rivieren staan extreem hoog
- Er is springtij
- Er is storm, eerst zuidwester die het water opstuwt langs de kust, dan ruimend naar noordwest die dat water naar de kust blaast.

Aan een zaklamp heb je dan niet veel. Een rubberboot lijkt me beter.
GerefGemeente-lid

Bericht door GerefGemeente-lid »

refo schreef: Gisteren, 11:21 Aan een zaklamp heb je dan niet veel. Een rubberboot lijkt me beter.
Ik zou voor beiden gaan. Dan zie je waar je vaart.
Arja
Contacteer:

Bericht door Arja »

Plicht is groot woord. Maar als je weet waar je woont, en hoe groot het gevaar is op overstroming als bepaalde dingen samenkomt, zou dat je alerter moet maken.
GerGem-Meisje: over Trappen en Treden: https://arithaschrijfblog.blogspot.com/
Plaats reactie