Vakantie

Bertiel

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

Dieptriest en onchristelijk
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
MGG

Bericht door MGG »

Maanenschijn schreef: 04 sep 2024, 23:58 Ik deel een berichtje wat ik tegen kwam op de één van de socials. Niet als schandpaal, wel als spiegel voor onze gezindte en ondersteuning voor het werk van de pleegzorg, waar reformatorische en christelijke gezinnen hard nodig zijn en erg goed werk kunnen doen. Laten we ze dan ook een beetje helpen en ondersteunen.
schreef: Je hebt als mens van die momenten waarop je gewoon even je verhaal kwijt wilt. Soms omdat het oplucht, een spiegel voorhoudt, inspireert of oproept tot iets. Dit is zo’n moment. Zo’n moment waarop je na weken nadenken en met veel mensen praten de nuance uit de weg gaat en je besluit aan de bel te trekken.

Ik neem u mee naar onze zomervakantie. Met al onze kinderen en pleegkinderen zijn we deze zomervakantie neergestreken op de camping.
Na jaren van vakanties naar het buitenland wilden we weer eens lekker dicht bij huis op vakantie. Na een proefvakantie van een week vorig jaar besloten we dit jaar om 4 weken een kampeerplek te boeken aan de Zeeuwse kust. 4 weken zodat we flexibel konden omgaan met het niet te voorspellen weer in Nederland. Want kamperen is leuk, maar een week nat regenen niet. En zeker niet met 8 kinderen. Want zo groot was ons gezin dit jaar.
Kamperen met alles erop en eraan. Tenten mee, haringen in de grond, luchtbedden opblazen, je kop in de zon en je haren in de wind.

We besloten te kiezen voor een reformatorische camping. Gewoon omdat dat vorig jaar goed was bevallen en we het fijn vonden voor de kinderen en onszelf. Ik geef toe, het is weinig avontuurlijk en verrassend maar soms wil je een vakantie die voorspelbaar is.

Na ongeveer een week zaten mijn vrouw en ik ’s avonds laat met een deken omgeslagen voor de tent nog even de dag door te nemen en besloten we dat we de komende jaren dit soort vakanties wilden met ons (pleeg)gezin. 
De kinderen genoten enorm en we leken ons plekje voor de komende jaren te hebben gevonden. Toen we een complete caravan met seizoensplek te koop zagen staan de volgende dag leek het plaatje helemaal compleet. We bespraken de mogelijkheid om deze caravan en seizoensplek over te nemen met ons (pleeg)kinderen en iedereen wat dolenthousiast. Dus maar snel een afspraak gemaakt met de verkoper voor een bezichtiging. 
Zo ver niets aan de hand zou je zeggen. Prima plan toch?

Daar dacht de eigenaar van de camping helaas anders over. Ik citeer even zijn reactie op mijn verzoek om de seizoensplek over te nemen: “Jullie zijn een groep die ik nergens tussen kan zetten”, en “jij verplaatst je hele bedrijf wekenlang naar mij, en dan zit ik daarmee.” Er viel niet over te praten, een gezin als wij (met 4 pleegkinderen) krijgt geen seizoensplek. De figuurlijke douche op deze camping was nog kouder dan de letterlijke. Geen enkel stukje gras op deze enorme camping was geschikt voor "mensen met kinderen zoals wij."
Voor de goede orde: ik heb de ‘vakantiebuurman’ van dit gezin gesproken, een goede kennis. Het was geen gezin met overlast, extra drukte, of tegen de geldende regels. Een gewoon gezellig groot gezin. Voordat mogelijk die suggestie zou kunnen ontstaan.
Ik begrijp niet wat in deze casus pleegkinderen anders maakt dan eigen kinderen. Of was het een gezinshuis? Dan kan ik de opmerking over 'je hele bedrijf' ook plaatsen.
huisman

Bericht door huisman »

Bertiel schreef: 05 sep 2024, 06:53 Dieptriest en onchristelijk
Hoor en wederhoor lijkt mij wel zo christelijk.
Dat is het grote nadeel van reviews en zulke verhalen op sociale media.
Eenzijdig zonder weerwoord of uitleg van de andere kant.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de eigenaar. Maar in eerste instantie lijkt het ontbreken daarvan mij geen reden om dit niet te bespreken.
CvdW

Bericht door CvdW »

Camping cq. vakantiepark ken ik goed. Probleem zit bij de verkoper van de caravan. Een seizoensplaats is niet overdraagbaar.
Deze regels zijn er om te voorkomen dat bijvoorbeeld Duitsers op de camping komen.
Eigenaar staat voor een bepaalde signatuur. Respecteer dat, zo niet kies dan voor een andere camping.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

huisman schreef:
Eens, daarom heb ik ook getwijfeld {en eigenlijk nog wel) om het te plaatsen.

Het hebben van pleegkinderen en gezinshuis is de enige motivatie geweest om een plek te weigeren. Dat maakt dat ik daarover wel verontwaardigd ben. Dat ik de persoonlijke situatie ken, dat ik van een medebezoeker van het park onafhankelijk geen wanklank over het verblijf hoorde en enkele andere comments las bij dit verhaal (LinkedIn) maakt dat ik wel vertrouw dat dit het eerlijke verhaal is.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
CvdW

Bericht door CvdW »

Voor de duidelijkheid: ik ben er jaren geweest (jaren 90), met veel genoegen.
Maanenschijn

CvdW schreef:Camping cq. vakantiepark ken ik goed. Probleem zit bij de verkoper van de caravan. Een seizoensplaats is niet overdraagbaar.
Deze regels zijn er om te voorkomen dat bijvoorbeeld Duitsers op de camping komen.
Eigenaar staat voor een bepaalde signatuur. Respecteer dat, zo niet kies dan voor een andere camping.
En in die signatuur past geen gezin met pleegkinderen?

CvdW

Bericht door CvdW »

Maanenschijn schreef: 05 sep 2024, 08:13
CvdW schreef:Camping cq. vakantiepark ken ik goed. Probleem zit bij de verkoper van de caravan. Een seizoensplaats is niet overdraagbaar.
Ik ken het hele verhaal niet, dus hier kan ik geen antwoord opgeven.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik las het bericht ook een week of drie terug. Het bevestigt wat we wel weten maar niet graag beseffen: de eigen refozuil staat ook gewoon midden in een zondige wereld en alle grenzen die er veilig lijken uit te zien, zijn net zo fluïde als alle andere kunstmatige begrenzingen buiten een wedergeboren hart om.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik dacht wel noem geen Zeeland of reformatorisch.

Of noem man en paard.
Maanenschijn

CvdW schreef:
Signatuur gaat toch vooral over identiteit toch? Het gezin mag er wel jaren op vakantie komen (past dus in de signatuur) maar mag geen seizoensplaats. Hoe wil jij dat plaatsen binnen de signatuur?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

huisman schreef: 05 sep 2024, 07:36
Ik zou ook graag eerst de andere kant willen horen.
Wat bedoelt de beheerder met 'Ik kan jullie groep nergens tussen plaatsen?'
En met 'het bedrijf dat 4 weken lang verplaatst wordt?'.

Ongetwijfeld heeft de auteur van dat bericht ook gevraagd. Wat waren de antwoorden?

(Dit zou je onder zijn bericht kunnen zetten als reactie).
CvdW

Bericht door CvdW »

Maanenschijn schreef: 05 sep 2024, 08:39
CvdW schreef:
Signatuur gaat toch vooral over identiteit toch? Het gezin mag er wel jaren op vakantie komen (past dus in de signatuur) maar mag geen seizoensplaats. Hoe wil jij dat plaatsen binnen de signatuur?
Nu komt er iets meer boven tafel. Gezin is niet geweigerd, je schrijft dat ze er al jaren komen. Het probleem zit in de seizoensplaats. Deze is niet overdraagbaar.
Maanenschijn

CvdW schreef:
Maanenschijn schreef: 05 sep 2024, 08:39
CvdW schreef:
Maanenschijn schreef: 05 sep 2024, 08:13 En in die signatuur past geen gezin met pleegkinderen?
Nu komt er iets meer boven tafel. Gezin is niet geweigerd, je schrijft dat ze er al jaren komen. Het probleem zit in de seizoensplaats. Deze is niet overdraagbaar.
Maar, om nog even wat door te vragen: iets staat te koop, daarover ga je in gesprek en om de huur/pacht van het perceel over te nemen van de eigenaar van de opstal heb je de campingbaas nodig als eigenaar. De opstal koop je van de verkoper.

Vind je dan dat de eigenaar, deze of een willekeurige andere, gezinshuizen/pleeggezinnen kan weigeren als ze wel binnen de doelgroep passen van de bezoekers?

Of laat ik het anders stellen, om iets weg te geraken bij de casus:

Zijn pleeggezinnen/gezinshuizen anders te behandelen dan een ‘gewoon’ gezin in dit soort situaties? Een vraag niet alleen aan CvdW, maar aan een ieder.

Ik heb zelf meermalen meegemaakt dat het niet eenvoudig is een kampeerplaats te boeken met meer dan 6 kinderen. Dat kan natuurlijk een regel zijn. Vaak huurde ik twee plekken naast elkaar. Welke argumenten zijn er om pleeggezinnen hierin eventueel anders te behandelen?
Plaats reactie