Vakantie

JvW

Re: Vakantie

Bericht door JvW »

Als gezinshuis ben je ondernemer. Even los of je veel of weinig verdiend daarmee. Als pleeggezin kun je als ouders allebei buitenshuis werken (even los van het feit of dat verstandig is met pleegkinderen). Met een gezinshuis is er in ieder geval één ouder fulltime (en meestal veeeeel meer) bezig met pleegzorg binnen het gezinshuis. In de constructie van gezinshuis is het de inkomensbron van het hele gezin, dus de eigen onderneming. Bij gewone pleegzorg heb je een kostenvergoeding.
Heel zwart-wit gezien klopt het dus wat de campingeigenaar zegt over het tijdelijk verhuizen van het bedrijf. Ik vind hier echter geen christelijke ondertoon in terug.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Als je dan zzp-er bent en vanaf de camping werkt en daar zes weken rondloopt, dan verhuis je ook je bedrijf?

Ik vind het toch eerlijk gezegd wel wat discutabel allemaal en ik vraag me vooral af waarom zoiets een relevant criterium zou (kunnen) zijn.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: 06 sep 2024, 08:47 Als je dan zzp-er bent en vanaf de camping werkt en daar zes weken rondloopt, dan verhuis je ook je bedrijf?

Ik vind het toch eerlijk gezegd wel wat discutabel allemaal en ik vraag me vooral af waarom zoiets een relevant criterium zou (kunnen) zijn.
Dat is natuurlijk wel een totaal andere situatie. Een bouwbedrijf die daar zijn bouwkeet neerzet wordt ook niet geaccepteerd. Een gezinshuis brengt de nodige hectiek en problematiek met zich mee. Het maakt nogal uit of dat een paar weken op jaar basis betreft of elk weekend, elke feestdag en elke vakantie.
Marck

Bericht door Marck »

Iemand een bezoektip voor Walcheren de komende week?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Marck schreef: 23 sep 2024, 11:01 Iemand een bezoektip voor Walcheren de komende week?
Wil je naar buiten? Wandelen in de duinen bij Oostkapelle, gecombineerd met een bezoek aan Terra Maris.
-
Henk J

Bericht door Henk J »

Marck schreef: 23 sep 2024, 11:01 Iemand een bezoektip voor Walcheren de komende week?
Veere is een erg mooi stadje en je kunt leuk varen op het Veerse meer. Middelburg is ook fraai. Verder kun je natuurlijk ook naar Neeltje Jans.
Marck

Bericht door Marck »

Henk J schreef: 23 sep 2024, 12:22
Veere is een erg mooi stadje en je kunt leuk varen op het Veerse meer. Middelburg is ook fraai. Verder kun je natuurlijk ook naar Neeltje Jans.
Dank. Kerkhistorisch lijkt me ook wel leuk. Smytegelt rondleiding is er denk ik niet meer.
Marck

Bericht door Marck »

Mannetje schreef: 23 sep 2024, 11:20
Wil je naar buiten? Wandelen in de duinen bij Oostkapelle, gecombineerd met een bezoek aan Terra Maris.
Dank. Wandeling gaan we zeker doen.Terra Maris gaan we uitzoeken.
Henk J

Bericht door Henk J »

Marck schreef: 23 sep 2024, 15:24
Dank. Kerkhistorisch lijkt me ook wel leuk. Smytegelt rondleiding is er denk ik niet meer.
Kerkhistorie is er genoeg in Middelburg. Voor de Smytegelt wandeling moet je even een mail sturen naar p.c.beeke@kliksafe.nl, hij organiseert deze wandelingen. Volgens mij staat er op 22 oktober nog één gepland.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Hier wat berichten geknipt.
CvdW

Bericht door CvdW »

Er zijn vele bezoektips. Is het voor kleine kinderen of juist pubers? Of alleen oudere mensen?
Boulevard Vlissingen, het Arsenaal in Vlissingen, voetveer naar Breskens. Fietstocht over eiland Walcheren, duinenwandeling tussen Vlissingen en Westkapelle. Bij Oostkapelle is al genoemd. Evenzo voor Veere en Middelburg. Er is ook een boerderij met info over imkerij. Grensgeval is Arnemuiden. Ook mooi om te bekijken. Vergeet de viswinkel/kraam in Westkapelle niet. Geniet van Walcheren!
JvW

Bericht door JvW »

CvdW schreef: 24 sep 2024, 07:23 Er zijn vele bezoektips. Is het voor kleine kinderen of juist pubers? Of alleen oudere mensen?
Boulevard Vlissingen, het Arsenaal in Vlissingen, voetveer naar Breskens. Fietstocht over eiland Walcheren, duinenwandeling tussen Vlissingen en Westkapelle. Bij Oostkapelle is al genoemd. Evenzo voor Veere en Middelburg. Er is ook een boerderij met info over imkerij. Grensgeval is Arnemuiden. Ook mooi om te bekijken. Vergeet de viswinkel/kraam in Westkapelle niet. Geniet van Walcheren!
Arsenaal in Vlissingen is volgens mij gesloten. Rondvaart in Middelburg is ook leuk en interessant. Bezoek aan de kaasboerderij in Mariekerke. Info over de imkerij: bedoel je Poppendamme? Dat is een beetje vergane glorie…
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Marck

Bericht door Marck »

Dank! Het is voor mij en de lady.
In ieder geval even langs Den Hertog en Afslag 29. :-)

Oh, Walstraat 68 niet te vergeten in Vlissingen.
Laatst gewijzigd door Marck op 24 sep 2024, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Marck

Bericht door Marck »

Henk J schreef: 23 sep 2024, 22:23
Marck schreef: 23 sep 2024, 15:24
Kerkhistorie is er genoeg in Middelburg. Voor de Smytegelt wandeling moet je even een mail sturen naar p.c.beeke@kliksafe.nl, hij organiseert deze wandelingen. Volgens mij staat er op 22 oktober nog één gepland.
Misschien nog een keertje terug dan volgende maand.
CvdW

Bericht door CvdW »

JvW schreef: 24 sep 2024, 08:02
CvdW schreef: 24 sep 2024, 07:23 Er zijn vele bezoektips. Is het voor kleine kinderen of juist pubers? Of alleen oudere mensen?
Arsenaal in Vlissingen is volgens mij gesloten. Rondvaart in Middelburg is ook leuk en interessant. Bezoek aan de kaasboerderij in Mariekerke. Info over de imkerij: bedoel je Poppendamme? Dat is een beetje vergane glorie…
Ik heb even gecheckt en inderdaad Arsenaal is definitief gesloten. Geldt dit ook voor de uitkijktoren?
Hoe komt het dat Poppendamme vergane glorie is? Geen opvolging?
Bedankt voor de tip van de kaasboerderij in Mariekerke. Ik zie dat we toch weer eens een weekje bij camping Schoolzicht moeten afspreken en dan een bezoekje aan Mariekerke brengen.
Plaats reactie