Afscheid en intrede [2]

MGG
Berichten: 4421
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door MGG »

Delftenaar schreef: 12 sep 2024, 15:42
MGG schreef: 11 sep 2024, 22:19Ik voelde iets mee van zijn verzuchting over die toespraken. Eerlijk gezegd een domper dat die er nog achteraan kwamen.
Het zal in de GG waarschijnlijk niet gebeuren maar in andere kerken wordt de net bevestigde of afscheid nemende predikant in dat soort toespraken met Jan, Henk of wat zijn voornaam ook is aangesproken.

Op zo'n openbaar moment is dat een blijk van gebrek aan fatsoenlijke omgangsvormen.
Je quote verkeerd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4645
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Maanenschijn »

Delftenaar schreef:
MGG schreef: 11 sep 2024, 22:19Ik voelde iets mee van zijn verzuchting over die toespraken. Eerlijk gezegd een domper dat die er nog achteraan kwamen.
Het zal in de GG waarschijnlijk niet gebeuren maar in andere kerken wordt de net bevestigde of afscheid nemende predikant in dat soort toespraken met Jan, Henk of wat zijn voornaam ook is aangesproken.

Op zo'n openbaar moment is dat een blijk van gebrek aan fatsoenlijke omgangsvormen.
Ik vind dat wel mooi. Ik luisterde vandaag naar de bevestigingsdienst van Herman Meijer, voormalig SGP voorlichter. Hij is bevestigd en uitgezonden naar Costa Rica vanuit de NHK Herwijnen. Het bij de voornaam aanspreken had ook iets persoonlijks, het komt veel dichter bij.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 29960
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Ik vind het eerder raar als iemand niet bij de voornaam aangesproken wordt. Zeker als dat gebeurt door goede bekenden.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6717
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Posthoorn »

Wat ik dan weer raar vind is dat het ds. Clements is en zijn zus Cora. Zeg dan ook mw. Clements.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33892
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Tiberius »

Dat klinkt vreemd inderdaad. Recent was er in het RD een interview met Anneke Kloosterman, de vrouw van ds. J. Kloosterman; zo stond er letterlijk.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2969
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door FlyingEagle »

Zag gisteren deze op LinkedIn voorbijkomen

https://www.linkedin.com/posts/t-a-bakk ... member_ios

Moest ik wel om grinniken
DDD
Berichten: 29960
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Mensen mogen in Nederland zelf bepalen hoe ze willen worden aangesproken. Het is wel een beetje raar als je dat niet wederzijds hetzelfde doet. Maar zelfs dat mag, als de leeftijdsverschillen groot zijn.

Als iemand van 80 mij met voorletters en achternaam als afzender bericht, dan schrijf ik gewoon beste of geachte heer/mevrouw.

Er zijn ook mensen van 80 die met je/jij willen worden aangesproken. Ook prima. Bij collega's is je en jij standaard. Dus ik vind het juist een beetje raar als een dominee zijn collega met u aanspreekt. Maar dat ziet delftenaar dus heel anders.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33892
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Tiberius »

FlyingEagle schreef: 12 sep 2024, 17:01 Zag gisteren deze op LinkedIn voorbijkomen

https://www.linkedin.com/posts/t-a-bakk ... member_ios

Moest ik wel om grinniken
Vandaag weer in het RD: ds. Hoekman en zijn vrouw Jolien. :)
Ik denk dat EMG toch zijn voornamenbeleid moet gaan actualiseren.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6717
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Posthoorn »

FlyingEagle schreef: 12 sep 2024, 17:01 Zag gisteren deze op LinkedIn voorbijkomen

https://www.linkedin.com/posts/t-a-bakk ... member_ios

Moest ik wel om grinniken
Misschien een dochter? :huhu
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1259
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Klavart »

Posthoorn schreef: 12 sep 2024, 17:25
FlyingEagle schreef: 12 sep 2024, 17:01 Zag gisteren deze op LinkedIn voorbijkomen

https://www.linkedin.com/posts/t-a-bakk ... member_ios

Moest ik wel om grinniken
Misschien een dochter? :huhu
Dat zou wel een erge jonge auteur zijn... :huhu
Plaats reactie