Gereformeerde Gemeenten

vriend-en-metgezel
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mar 2008, 19:43

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door vriend-en-metgezel »

Mistig schreef: 17 sep 2024, 11:15
GerefGemeente-lid schreef: 17 sep 2024, 09:54 Omdat er maar 3 predikanten zijn in onze classis, te weten: ds. Baaijens, ds. Boersma en ds. Brijder.
Ik dacht dan zelf eerder aan ds. Baan, ds. Beens of ds. Boudewijn.
Die passen daar inderdaad BBBeter... ;)
GG links
Berichten: 94
Lid geworden op: 04 mei 2021, 08:39

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GG links »

GerefGemeente-lid schreef: 17 sep 2024, 09:54
Inwoner schreef: 17 sep 2024, 09:42
GerefGemeente-lid schreef: 17 sep 2024, 09:30
TSD schreef: 17 sep 2024, 09:17
Hoezo is Ds. de Raaf zo'n uitgesproken persoonlijkheid dan? Ik begrijp je oprecht niet.
Hij heeft nog niet veel ervaring als predikant inderdaad, maar dat zegt toch lang niet alles?
Ik wil niet alles op de spits drijven, maar ds. De Raaf heeft nog een beroep. Het lijkt me voor onze classis ook fijn als hij dát aanneemt.
omdat?
Omdat er maar 3 predikanten zijn in onze classis, te weten: ds. Baaijens, ds. Boersma en ds. Brijder.
Dat komt doordat er te weinig predikanten zijn. De Bijbelse lijn is dat de gemeente omzien naar mannen die geschikt zijn. In de geschiedenis is er nooit een te kort aan predikanten geweest
Nu worden kandidaten langs de meetlat gelegd. Bovendien zullen er altijd wolven in schaapskleren zijn. Met of zonder curatorium. Vrij vertaald naar ds. C. Harinck.
GGG038
Berichten: 187
Lid geworden op: 20 dec 2021, 14:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGG038 »

GG links schreef: 17 sep 2024, 14:39
GerefGemeente-lid schreef: 17 sep 2024, 09:54
Inwoner schreef: 17 sep 2024, 09:42
GerefGemeente-lid schreef: 17 sep 2024, 09:30 Ik wil niet alles op de spits drijven, maar ds. De Raaf heeft nog een beroep. Het lijkt me voor onze classis ook fijn als hij dát aanneemt.
omdat?
Omdat er maar 3 predikanten zijn in onze classis, te weten: ds. Baaijens, ds. Boersma en ds. Brijder.
Dat komt doordat er te weinig predikanten zijn. De Bijbelse lijn is dat de gemeente omzien naar mannen die geschikt zijn. In de geschiedenis is er nooit een te kort aan predikanten geweest
Nu worden kandidaten langs de meetlat gelegd. Bovendien zullen er altijd wolven in schaapskleren zijn. Met of zonder curatorium. Vrij vertaald naar ds. C. Harinck.
Studenten werden in verleden jaren soms na 2 of 3 studiejaren al beroepbaar gesteld vanwege het grote predikantentekort...
HersteldHervormd
Berichten: 6566
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HersteldHervormd »

Waarom treden er momenteel geen nieuwe ds. Harincks meer aan binnen de GG?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 29962
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

TSD schreef: 17 sep 2024, 13:49
DDD schreef: 17 sep 2024, 09:23 Het spijt me oprecht. Maar ik ben niet de juiste persoon om hier predikanten te 'recenseren'. Waar zou dat ook goed voor zijn? Ik begrijp niet wat je met zulke opmerkingen wilt bereiken.

Maar ik maak er bezwaar tegen dat de suggestie is dat het aannemen van zo'n beroep een begin van een oplossing is. Dat is alles. Zo werkt het niet, mijns inziens.
Opmerkingen?
Ik reageer gewoon op wat je zegt. Eerst dat het ook voor Lisse beter zou zijn dat deze ds. het beroep niet aanneemt, althans, dat valt uit je woorden op te maken.
Daarna vraag ik je waarom, dan kom je met een verhaal over uitgesproken persoonlijkheden, gezien het feit dat we het over het beroep van Ds. de Raaf hadden lijkt me het duidelijk dat je dat op deze casus betrekt, anders ben je wel heel onduidelijk mijns inziens.

Daarna vraag ik gewoon wat je argumenten daarvoor zijn. (ik wil gewoon begrijpen wat je bedoelt met die 1e post, en vraag dus door) en ga jij je afvragen wat ik wil bereiken? Dat dus, ik heb geen enkele verborgen agenda in deze ;)
Dit is wel een vreemde bijdrage, vind ik. Ik ben niet de eerste die iets suggereert. Iemand zegt dat er veel te bidden valt voor dit beroep, en dat kan ik nog niet zo inzien en was en is ook erg onduidelijk.

Dat is alles. Verder heb je prima begrepen wat ik schreef. Maar de vraag is vooral al eerst: hoe komt iemand erbij om iets anders op te schrijven, zonder enige toelichting, nog steeds.
GG links
Berichten: 94
Lid geworden op: 04 mei 2021, 08:39

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GG links »

HersteldHervormd schreef: 17 sep 2024, 15:02 Waarom treden er momenteel geen nieuwe ds. Harincks meer aan binnen de GG?
Jij mag het raden 😀
Ze zijn er wel alleen spreken ze met minder gezag
Althans dat krijgen ze niet.
GGG038
Berichten: 187
Lid geworden op: 20 dec 2021, 14:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGG038 »

HersteldHervormd schreef: 17 sep 2024, 15:02 Waarom treden er momenteel geen nieuwe ds. Harincks meer aan binnen de GG?
We gaan weer hokjes denken... er zijn toch wel een aantal dienstdoende predikanten die vergelijkbaar zijn met ds. Harinck?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4645
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Maanenschijn »


GG links schreef:
HersteldHervormd schreef: 17 sep 2024, 15:02 Waarom treden er momenteel geen nieuwe ds. Harincks meer aan binnen de GG?
Jij mag het raden Afbeelding
Het lijkt mij dat bijv. Ds. Zondag wel een beetje in dat plaatje past. Ze treden dus nog steeds aan volgens mij. Ik zou er niks achter zoeken of suggereren.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 6566
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HersteldHervormd »

GGG038 schreef: 17 sep 2024, 15:08
HersteldHervormd schreef: 17 sep 2024, 15:02 Waarom treden er momenteel geen nieuwe ds. Harincks meer aan binnen de GG?
We gaan weer hokjes denken... er zijn toch wel een aantal dienstdoende predikanten die vergelijkbaar zijn met ds. Harinck?
Aha, nu ben ik de hokjesdenker :nonnon . Ik vraag me dit al een tijdje af. Het gaat mij niet om dienstdoende predikanten, maar om nieuwe predikanten die aantreden.
Maanenschijn schreef: 17 sep 2024, 15:09
GG links schreef:
HersteldHervormd schreef: 17 sep 2024, 15:02 Waarom treden er momenteel geen nieuwe ds. Harincks meer aan binnen de GG?
Jij mag het raden Afbeelding
Het lijkt mij dat bijv. Ds. Zondag wel een beetje in dat plaatje past. Ze treden dus nog steeds aan volgens mij. Ik zou er niks achter zoeken of suggereren.
Dat was in 2015. Als hij de enige is...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GG links
Berichten: 94
Lid geworden op: 04 mei 2021, 08:39

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GG links »

GGG038 schreef: 17 sep 2024, 15:08
HersteldHervormd schreef: 17 sep 2024, 15:02 Waarom treden er momenteel geen nieuwe ds. Harincks meer aan binnen de GG?
We gaan weer hokjes denken... er zijn toch wel een aantal dienstdoende predikanten die vergelijkbaar zijn met ds. Harinck?
Ze zijn er wel maar ze hebben nog niet, de statuur van ds. Harinck. Deze predikant is wars van kerkelijk politiek denken.
GG links
Berichten: 94
Lid geworden op: 04 mei 2021, 08:39

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GG links »

HersteldHervormd schreef: 17 sep 2024, 15:11
GGG038 schreef: 17 sep 2024, 15:08
HersteldHervormd schreef: 17 sep 2024, 15:02 Waarom treden er momenteel geen nieuwe ds. Harincks meer aan binnen de GG?
We gaan weer hokjes denken... er zijn toch wel een aantal dienstdoende predikanten die vergelijkbaar zijn met ds. Harinck?
Aha, nu ben ik de hokjesdenker :nonnon . Ik vraag me dit al een tijdje af. Het gaat mij niet om dienstdoende predikanten, maar om nieuwe predikanten die aantreden.
Maanenschijn schreef: 17 sep 2024, 15:09
GG links schreef:
HersteldHervormd schreef: 17 sep 2024, 15:02 Waarom treden er momenteel geen nieuwe ds. Harincks meer aan binnen de GG?
Jij mag het raden Afbeelding
Het lijkt mij dat bijv. Ds. Zondag wel een beetje in dat plaatje past. Ze treden dus nog steeds aan volgens mij. Ik zou er niks achter zoeken of suggereren.
Dat was in 2015. Als hij de enige is...
Ik heb hoop bij student Keurhorst
Hij heeft meegewerkt aan de jongerenBijbel van de HSV.
GerefGemeente-lid
Berichten: 8070
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

GG links schreef: 17 sep 2024, 15:13 Ik heb hoop bij student Keurhorst
Hij heeft meegewerkt aan de jongerenBijbel van de HSV.
Ik heb pas een meditatie van hem gehoord. Erg mooi!
GGG038
Berichten: 187
Lid geworden op: 20 dec 2021, 14:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GGG038 »

GG links schreef: 17 sep 2024, 15:12
GGG038 schreef: 17 sep 2024, 15:08
HersteldHervormd schreef: 17 sep 2024, 15:02 Waarom treden er momenteel geen nieuwe ds. Harincks meer aan binnen de GG?
We gaan weer hokjes denken... er zijn toch wel een aantal dienstdoende predikanten die vergelijkbaar zijn met ds. Harinck?
Ze zijn er wel maar ze hebben nog niet, de statuur van ds. Harinck. Deze predikant is wars van kerkelijk politiek denken.
Dat is logisch toch? Want als aantreden in 2015 al te lang geleden is, hoe kun je met korte dienstjaren een dergelijke statuur opbouwen als iemand met meer dan 60 dienstjaren?
GG links
Berichten: 94
Lid geworden op: 04 mei 2021, 08:39

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GG links »

GerefGemeente-lid schreef: 17 sep 2024, 15:15
GG links schreef: 17 sep 2024, 15:13 Ik heb hoop bij student Keurhorst
Hij heeft meegewerkt aan de jongerenBijbel van de HSV.
Ik heb pas een meditatie van hem gehoord. Erg mooi!
Dan zijn we het een keertje eens!
Erskinees
Berichten: 2850
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

Ik zou dat allemaal niet zo concreet te maken op een publiek internetforum.
Plaats reactie