Het grote weertopic
Re: Het grote weertopic
Misschien mogen we een vraag stellen? Vind het wel belangrijk te weten hoe anderen hier over denken.
Zien we in de ontwikkelingen in het weer de hand Gods?
Of denken we aan een toevallige samenloop van omstandigheden?
Ik hoor opvallend weinig, ook niet in de (christelijke) media, van het bestuur van God.
Toch lijkt het me gewenst om dit ook op te merken, en dat ook in de context van een God-verlatend Europa en een God-verlatende wereld, die zo we menen op te merken de tekenen te zien geeft van Gods ongenoegen.
Ik hoor opvallend weinig, ook niet in de (christelijke) media, van het bestuur van God.
Toch lijkt het me gewenst om dit ook op te merken, en dat ook in de context van een God-verlatend Europa en een God-verlatende wereld, die zo we menen op te merken de tekenen te zien geeft van Gods ongenoegen.
© -DIA- 33.330 || 16 Years of Struggle (03.10.2008-31.10.2024)
Wat je zegt doet me denken aan de boodschap van een rabbi. Hij wijst op de reeks (dreigende) rampen als goddelijke straf voor naties die zich tegen Israël verzetten. "Hun landen zullen worden verwoest door overstromingen, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen en vuur en andere natuurrampen die het begin inluiden van de voorspelde oorlog tussen Gog en Magog en de aanstaande komst van de Messias."-DIA- schreef: ↑19 sep 2024, 12:01 Misschien mogen we een vraag stellen? Vind het wel belangrijk te weten hoe anderen hier over denken.
Natuurlijk ben ik het niet helemaal met eens hoor.
Ik geloof dat dit ook bijgeloof is. Dat soort verhalen neem ik niet zo serieus.Arja schreef: ↑19 sep 2024, 12:50Wat je zegt doet me denken aan de boodschap van een rabbi. Hij wijst op de reeks (dreigende) rampen als goddelijke straf voor naties die zich tegen Israël verzetten. "Hun landen zullen worden verwoest door overstromingen, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen en vuur en andere natuurrampen die het begin inluiden van de voorspelde oorlog tussen Gog en Magog en de aanstaande komst van de Messias."-DIA- schreef: ↑19 sep 2024, 12:01 Misschien mogen we een vraag stellen? Vind het wel belangrijk te weten hoe anderen hier over denken.
Natuurlijk ben ik het niet helemaal met eens hoor.
Wat ik wel geloof dat Israël in een zo ellendige toestand komt, en als het ware alleen komen te staan, en dat zodoende dit volk in grote nood naar de God van hun vaderen gaan roepen, en ook dat het deksel van hun aangezicht wordt weggenomen. Zie ook 2 Korinthe 3.
Overigens, dit past, zo lijkt mij, eigenlijk niet in "Het grote weertopic"....
Kan dit voor een nieuw topic, juist omdat dit veelal verzwegen wordt? Ik daar eigenlijk ook om, misschien wat te bescheiden of te onduidelijk, maar als u tekst las kon u dat er wel uithalen.
Weerplaza.nl geeft voor donderdag het weer cijfer 4, de omliggende dagen cijfer 7. Maar ik snap niet waarom donderdag zo laag is. Het wordt naar verwachting wat mistig, maar op vrijdag is het bewolkt. Het één is toch niet veel dramatischer dan het ander?
-
Heeft voornamelijk met de zonuren te maken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dit (zie onder de link) en vele andere zaken die zich in deze tijd voordoen, zouden ons toch niet veel meer te zeggen moeten hebben.
https://www.rd.nl/artikel/1082873-meer- ... den-aanpak
https://www.rd.nl/artikel/1082855-tyfoo ... -in-taiwan
Wat doen we?
Meet jouw impact op de aarde met de voetafdruktest en volg de tips.
-Trein, bus of fiets. Met de trein, bus of fiets naar werk en school, of
-Vervang je auto voor een elektrische auto.
-Beperk verre vliegreizen.
-Ecologische, biologische, 'groene' producten kopen.
-Isoleren en besparen.
-Tweedehands producten en recyclen.
-Protesteren
-Boos worden, mopperen, en misschien wel vloeken.
Maar vergeten we niet iets?
Wie ziet in alles wat het aardrijk overkomt de hand van God?
Zullen we niet vruchteloos vechten tegen het klimaat als we niet tot inkeer komen?
We kunnen het weten!
https://www.rd.nl/artikel/1082873-meer- ... den-aanpak
https://www.rd.nl/artikel/1082855-tyfoo ... -in-taiwan
Wat doen we?
Meet jouw impact op de aarde met de voetafdruktest en volg de tips.
-Trein, bus of fiets. Met de trein, bus of fiets naar werk en school, of
-Vervang je auto voor een elektrische auto.
-Beperk verre vliegreizen.
-Ecologische, biologische, 'groene' producten kopen.
-Isoleren en besparen.
-Tweedehands producten en recyclen.
-Protesteren
-Boos worden, mopperen, en misschien wel vloeken.
Maar vergeten we niet iets?
Wie ziet in alles wat het aardrijk overkomt de hand van God?
Zullen we niet vruchteloos vechten tegen het klimaat als we niet tot inkeer komen?
We kunnen het weten!
Hopelijk is het op andere plaatsen wat lichter geweest, maar deze foto geeft een goed beeld van het weer van vandaag hier in de omgeving:
-
Ergens tussen Delft en Zoetermeer was de grens, begreep ik van vrienden. Ik heb de hele dag zon gehad, in ieder geval, maar dat was dus elders niet het geval...
Ben zojuist (17:10-17:25) bij steeds dichter worden mist naar huis gefietst.
Gisteren ook prachtige herfstkleuren gezien en ook gefotografeerd.
Ook dit beeld heeft ons wel wat te zeggen. In de natuur zien we en opgaan (voorjaar, lente), blinken (zomer) en verzinken (winter)
De verkleuring van de bladeren geeft aan dat ze binnen niet te lange tijd zullen afvallen. Het is een teken dat de winter komt. Zo zien we de tekenen die het Woord ons te kennen geeft, waar echter velen blind voor lijken te zijn, zoals ook in de dagen dat dit ook aan de leidslieden in Israël moest worden gezegd.
Als je echter de takken zou bestuderen, zou je zien dat de belofte van de lente alweer aanwezig is.
-
Daarom verwachten wij dien groten dag met een groot verlangen, om ten volle te genieten de beloften Gods,-DIA- schreef: ↑05 nov 2024, 22:56Gisteren ook prachtige herfstkleuren gezien en ook gefotografeerd.
Ook dit beeld heeft ons wel wat te zeggen. In de natuur zien we en opgaan (voorjaar, lente), blinken (zomer) en verzinken (winter)
De verkleuring van de bladeren geeft aan dat ze binnen niet te lange tijd zullen afvallen. Het is een teken dat de winter komt. Zo zien we de tekenen die het Woord ons te kennen geeft, waar echter velen blind voor lijken te zijn, zoals ook in de dagen dat dit ook aan de leidslieden in Israël moest worden gezegd.
in Jezus Christus, onzen Heere.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!