Welke muziek beluister je nu?

DDD
Berichten: 30153
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door DDD »

Eerst nog iemand vinden die meewil;-)
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1825
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bourdon16 »

Psalm 42 gecombineerd met de toccata van Widor. Leuk gedaan maar of deze Psalm daar nu zo geschikt voor is weet ik eigenlijk niet.

https://youtu.be/bKJmpIsGJl4?si=WCujCDObqyhWP0sX
Inwoner
Berichten: 558
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Inwoner »

Bourdon16 schreef: 10 okt 2024, 08:49 Psalm 42 gecombineerd met de toccata van Widor. Leuk gedaan maar of deze Psalm daar nu zo geschikt voor is weet ik eigenlijk niet.

https://youtu.be/bKJmpIsGJl4?si=WCujCDObqyhWP0sX
Het is altijd een leuke ontdekkingstocht hoe je muziekliteratuur kunt combineren met onze aloude psalmmelodieën. Een geslaagd voorbeeld kwam onlangs hier langs: Erbarm dich van J.S. Bach, gecombineerd met psalm 79 (Sietze de Vries).
Bovengenoemd voorbeeld vind ik bepaald niet geslaagd. Ten eerste al vanwege jouw vraag of deze psalm daar zo geschikt voor is. Ten tweede omdat de toccata (of wat daarvan overblijft) slecht wordt uitgevoerd. Het wemelt van de fouten en er is sprake van een zeer beroerd toucher. Hoe komt het toch dat hier nog steeds 'vraag' naar is?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4911
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Spaanse orgelmuziek op een fraai Spaans orgel uit gevoerd door een goede organist:
https://www.youtube.com/watch?v=dvYpCv5jh1E
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
DDD
Berichten: 30153
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door DDD »

De zon komt op, maakt de morgen wakker, op NPO 4. Tien duizend redenen.

Alleen instrumentaal, maar dan nog.

Dat maakt de eindeloze vertraging in de trein weer goed.
Online
Henk J
Berichten: 2900
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

DDD schreef: 11 okt 2024, 10:52 De zon komt op, maakt de morgen wakker, op NPO 4. Tien duizend redenen.

Alleen instrumentaal, maar dan nog.

Dat maakt de eindeloze vertraging in de trein weer goed.
Moet je van Alphen aan de Rijn naar Bodegraven? Want dan zit je nog wel even in de trein denk ik....
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9409
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

Tchaikovski's 1e pianoconcert

Mijn doel is alle 20 van deze lijst te luisteren: https://www.classicfm.com/discover-musi ... -all-time/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 30153
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door DDD »

Henk J schreef: 11 okt 2024, 11:08
DDD schreef: 11 okt 2024, 10:52 De zon komt op, maakt de morgen wakker, op NPO 4. Tien duizend redenen.

Alleen instrumentaal, maar dan nog.

Dat maakt de eindeloze vertraging in de trein weer goed.
Moet je van Alphen aan de Rijn naar Bodegraven? Want dan zit je nog wel even in de trein denk ik....
Gelukkig reed die trein gewoon niet;-)

Maar via Gouda is toch een stuk langer.
Christen
Berichten: 809
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Christen »

Henk J schreef: 04 okt 2024, 22:31 Het is een mooi initiatief en ook met interessante inleidingen door Jaco van der Knijff. Epe was volgeboekt maar in Oudewater is nog plek.
Het was thuis wat moeilijker te volgen.. het geluid was niet altijd goed maar mijn man zal in de kerk ongetwijfeld zeer genoten hebben.. ik ga het horen...

Vervolg altijd welkom! Zeer interessant!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
HersteldHervormd
Berichten: 6684
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef: 11 okt 2024, 19:02 Tchaikovski's 1e pianoconcert

Mijn doel is alle 20 van deze lijst te luisteren: https://www.classicfm.com/discover-musi ... -all-time/
Prachtig vind ik deze.
Leuk lijstje ook trouwens.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16908
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hendrikus »

Christen schreef: 11 okt 2024, 21:24
Henk J schreef: 04 okt 2024, 22:31 Het is een mooi initiatief en ook met interessante inleidingen door Jaco van der Knijff. Epe was volgeboekt maar in Oudewater is nog plek.
Het was thuis wat moeilijker te volgen.. het geluid was niet altijd goed maar mijn man zal in de kerk ongetwijfeld zeer genoten hebben.. ik ga het horen...

Vervolg altijd welkom! Zeer interessant!
In de kerk was het prima, hoorde ik. Er werd goed gezongen. Livestream was blijkbaar niet geweldig.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16908
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hendrikus »

HersteldHervormd schreef: 11 okt 2024, 22:32
J.C. Philpot schreef: 11 okt 2024, 19:02 Tchaikovski's 1e pianoconcert

Mijn doel is alle 20 van deze lijst te luisteren: https://www.classicfm.com/discover-musi ... -all-time/
Prachtig vind ik deze.
Leuk lijstje ook trouwens.
Zeker een mooie lijst, met Florence Price als verrassing. Ravel, heerlijk! Ik mis alleen Rachmaninov 1 (pianoconcert 2 en 3 staan er wel op, maar ik heb een zwak voor 1).
~~Soli Deo Gloria~~
Christen
Berichten: 809
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Christen »

Hendrikus schreef: 11 okt 2024, 22:55
Christen schreef: 11 okt 2024, 21:24
Henk J schreef: 04 okt 2024, 22:31 Het is een mooi initiatief en ook met interessante inleidingen door Jaco van der Knijff. Epe was volgeboekt maar in Oudewater is nog plek.
Het was thuis wat moeilijker te volgen.. het geluid was niet altijd goed maar mijn man zal in de kerk ongetwijfeld zeer genoten hebben.. ik ga het horen...

Vervolg altijd welkom! Zeer interessant!
In de kerk was het prima, hoorde ik. Er werd goed gezongen. Livestream was blijkbaar niet geweldig.
Ja, in de kerk was het geweldig goed.. volgens mijn man. Hij heeft echt genoten van alles... De kerk zat behoorlijk vol.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
HersteldHervormd
Berichten: 6684
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door HersteldHervormd »

Hendrikus schreef: 11 okt 2024, 22:57
HersteldHervormd schreef: 11 okt 2024, 22:32
J.C. Philpot schreef: 11 okt 2024, 19:02 Tchaikovski's 1e pianoconcert

Mijn doel is alle 20 van deze lijst te luisteren: https://www.classicfm.com/discover-musi ... -all-time/
Prachtig vind ik deze.
Leuk lijstje ook trouwens.
Zeker een mooie lijst, met Florence Price als verrassing. Ravel, heerlijk! Ik mis alleen Rachmaninov 1 (pianoconcert 2 en 3 staan er wel op, maar ik heb een zwak voor 1).
Mm, ik vind juist de 1e niet zo geweldig.
Wist je dat er ook nog een 4e en 5e zijn? Niet heel veel mensen weten dat. Griegs pianoconcert heb ik volgens mij nog nooit geluisterd, ben daar ook wel benieuwd naar.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16908
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Hendrikus »

HersteldHervormd schreef: 12 okt 2024, 07:36
Mm, ik vind juist de 1e niet zo geweldig.
Wist je dat er ook nog een 4e en 5e zijn? Niet heel veel mensen weten dat. Griegs pianoconcert heb ik volgens mij nog nooit geluisterd, ben daar ook wel benieuwd naar.
Als je het begin van Grieg hoort, zeg je waarschijnlijk: o, die, nooit geweten dat dat Grieg was. Overbekend, volgens mij.
Nee, Rachmaninov 4 en 5 heb ik nog nooit gehoord, wist niet dat die er waren.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie