Welke muziek beluister je nu?

HersteldHervormd
Berichten: 6684
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door HersteldHervormd »

Hendrikus schreef: 12 okt 2024, 09:02
HersteldHervormd schreef: 12 okt 2024, 07:36
Mm, ik vind juist de 1e niet zo geweldig.
Wist je dat er ook nog een 4e en 5e zijn? Niet heel veel mensen weten dat. Griegs pianoconcert heb ik volgens mij nog nooit geluisterd, ben daar ook wel benieuwd naar.
Als je het begin van Grieg hoort, zeg je waarschijnlijk: o, die, nooit geweten dat dat Grieg was. Overbekend, volgens mij.
Nee, Rachmaninov 4 en 5 heb ik nog nooit gehoord, wist niet dat die er waren.
Haha, klopt inderdaad zeg.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Charles
Berichten: 1576
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Charles »

Rachmaninoff schreef vier pianoconcerten. Die vijfde is een omwerking van zijn tweede symfonie naar pianoconcert. Niet door hemzelf maar door een hedendaagse pianist. Dus dat telt zeker niet als pianoconcert.
Gebruikersavatar
Konijntje
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 jun 2023, 15:51

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Konijntje »

www.youtube.com/watch?v=PgSSbb5b0sE&t=13305s

Gaan er hier ook mensen naar de samenzangavonden in Katwijk? Hoe ervaren jullie dit?

Het is voor mij al geruime tijd geleden dat ik hier geweest ben. De samenzang vond ik prachtig. De begeleiding op het orgel ook. De drukte vond ik destijds een behoorlijk minpunt: je moest ruim van tevoren aanwezig zijn en het was een erg lange zit. Verder is er vrijwel geen nagalm in de kerk.

Ik vind het verder ook bijzonder dat mensen zo "close" in beeld worden gebracht. Van mij hoeft dat niet.
Mauries06
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 sep 2022, 00:59

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Mauries06 »

Ik was er zaterdagavond voor de tweede keer, samen met mijn vader en mijn oom. Wij maken er meestal gelijk een dagje van en zijn altijd al om 3 uur in Katwijk en dus ook al snel in de kerk als die net open is. Ik vind her altijd erg mooi, en geniet er erg van. Ook de meditaties, van afgelopen zaterdag ook weer, zijn waardevol.

Verstuurd vanaf mijn SM-A145R met Tapatalk

Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1264
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Anselmus »

Amazing Grace van Marshall McDonald
https://youtu.be/L4ulWNLC9II?si=7wol-Uu7QtLptVW6.
Juist vandaag een boek uitgelezen over John Newton. Indrukwekkende levensgeschiedenis en wat schitterde in zijn leven Gods genade, trouw en liefde.
Fides Quaerens Intellectum
Plaats reactie