Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16917
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: 12 okt 2024, 22:05
HHR schreef: 10 okt 2024, 06:04 Als het alleen gaat om kop en staart knippen kan dat ook heel makkelijk op je telefoon.
Ik ben nog aan het kijken. Heb een en ander doorgelezen, en hoop dat het dan een keer gaat lukken. Het is natuurlijk geen hoofdzaak. Maar het is wel mooi als ik de kop en de staart weg kan knippen.
Geen hoofdzaak, nee, misschien wel kopzaak. Of staartzaak?
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 33326
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef: 14 okt 2024, 22:39
-DIA- schreef: 12 okt 2024, 22:05
HHR schreef: 10 okt 2024, 06:04 Als het alleen gaat om kop en staart knippen kan dat ook heel makkelijk op je telefoon.
Ik ben nog aan het kijken. Heb een en ander doorgelezen, en hoop dat het dan een keer gaat lukken. Het is natuurlijk geen hoofdzaak. Maar het is wel mooi als ik de kop en de staart weg kan knippen.
Geen hoofdzaak, nee, misschien wel kopzaak. Of staartzaak?
Allebei wel, maar ik maak me daar persoonlijk niet te druk over. Heel misschien zou het dan wel eens kunnen uitlopen op een staartzaak... Ik heb bijna 75 jaar zonder gekund, en zou ik dat dan nu per se moeten?
Ja natuurlijk, het is wel mooi, daar niet van.
Overigens, ik heb nu een buikzaak... Misschien een buikgriep, maar beslist niet zo prettig...
© -DIA- [33.2222 09-06-2024]
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16917
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: 15 okt 2024, 02:04
Hendrikus schreef: 14 okt 2024, 22:39
-DIA- schreef: 12 okt 2024, 22:05
HHR schreef: 10 okt 2024, 06:04 Als het alleen gaat om kop en staart knippen kan dat ook heel makkelijk op je telefoon.
Ik ben nog aan het kijken. Heb een en ander doorgelezen, en hoop dat het dan een keer gaat lukken. Het is natuurlijk geen hoofdzaak. Maar het is wel mooi als ik de kop en de staart weg kan knippen.
Geen hoofdzaak, nee, misschien wel kopzaak. Of staartzaak?
Allebei wel, maar ik maak me daar persoonlijk niet te druk over. Heel misschien zou het dan wel eens kunnen uitlopen op een staartzaak... Ik heb bijna 75 jaar zonder gekund, en zou ik dat dan nu per se moeten?
Ja natuurlijk, het is wel mooi, daar niet van.
Overigens, ik heb nu een buikzaak... Misschien een buikgriep, maar beslist niet zo prettig...
Oef... beterschap!
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 33326
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef: 15 okt 2024, 18:22
-DIA- schreef: 15 okt 2024, 02:04
Hendrikus schreef: 14 okt 2024, 22:39
-DIA- schreef: 12 okt 2024, 22:05
Ik ben nog aan het kijken. Heb een en ander doorgelezen, en hoop dat het dan een keer gaat lukken. Het is natuurlijk geen hoofdzaak. Maar het is wel mooi als ik de kop en de staart weg kan knippen.
Geen hoofdzaak, nee, misschien wel kopzaak. Of staartzaak?
Allebei wel, maar ik maak me daar persoonlijk niet te druk over. Heel misschien zou het dan wel eens kunnen uitlopen op een staartzaak... Ik heb bijna 75 jaar zonder gekund, en zou ik dat dan nu per se moeten?
Ja natuurlijk, het is wel mooi, daar niet van.
Overigens, ik heb nu een buikzaak... Misschien een buikgriep, maar beslist niet zo prettig...
Oef... beterschap!
Dank je!, en gelukkig gaat het nu weer een stuk beter.
© -DIA- [33.2222 09-06-2024]
-DIA-
Berichten: 33326
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door -DIA- »

Een vraag op de late woendagavond, of ik bedoel de vroege donderdagmorgen...
Het gaat wel niet over pc en interner, maar naar mijn idee wel zeer nauw ermee samenhangend.
Het gaat over de mobiele telefoon, Samsung Galaxy A20e.
Sinds vanmiddag staan de volumeregel-schuifbalken vast in het scherm, met gevolg dat er niets meer mee te beginnen valt... Bovendien wordt het scherm zwart na enkele seconden... Wat kan er aan de hand zijn? Sommige pictogrammen zijn niet meer aan te raken dus niet meer bruikbaar... Daar zitten nu dus die volumerelgel-schuifbalken voor...
Soms verdenk ik dat hier iets is gebeurd met of doormiddel van de app MyRecorder...
© -DIA- [33.2222 09-06-2024]
-DIA-
Berichten: 33326
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef: 17 okt 2024, 00:35 Een vraag op de late woendagavond, of ik bedoel de vroege donderdagmorgen...
Het gaat wel niet over pc en interner, maar naar mijn idee wel zeer nauw ermee samenhangend.
Het gaat over de mobiele telefoon, Samsung Galaxy A20e.
Sinds vanmiddag staan de volumeregel-schuifbalken vast in het scherm, met gevolg dat er niets meer mee te beginnen valt... Bovendien wordt het scherm zwart na enkele seconden... Wat kan er aan de hand zijn? Sommige pictogrammen zijn niet meer aan te raken dus niet meer bruikbaar... Daar zitten nu dus die volumerelgel-schuifbalken voor...
Soms verdenk ik dat hier iets is gebeurd met of doormiddel van de app MyRecorder...
Iedereen dank voor de reacties, al dan niet openlijk uitgesproken of alhier getypt, maar de zaken zijn opgelost! :)
© -DIA- [33.2222 09-06-2024]
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 234
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door KGPHP »

Steeds vaker denk ik na over het aanschaffen van een dumbphone (het RD besteed er vandaag ook aandacht aan).
Ideaal zou zijn een telefoon waarmee je kan bellen, sms-en en Whatsappen (dus niet helemaal zonder internet).
Verder gewoon geen enkele afleiding via de telefoon. Zelfs browsen hoeft van mij niet.

Is er iemand thuis in deze wereld van dumbphones, die mij een beetje wegwijs kan maken?
ejvl
Berichten: 5846
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door ejvl »

KGPHP schreef: 22 okt 2024, 11:15 Steeds vaker denk ik na over het aanschaffen van een dumbphone (het RD besteed er vandaag ook aandacht aan).
Ideaal zou zijn een telefoon waarmee je kan bellen, sms-en en Whatsappen (dus niet helemaal zonder internet).
Verder gewoon geen enkele afleiding via de telefoon. Zelfs browsen hoeft van mij niet.

Is er iemand thuis in deze wereld van dumbphones, die mij een beetje wegwijs kan maken?
Ik weet dat er een traject loopt.
https://www.thebalancephone.com/
Of het ook in Nederland beschikbaar komt weet ik zo niet.
Er zijn wel diverse telefoons waar minder op kan maar als je alleen Whatsapp wilt, zit je ook vaak weer dat Facebook of Insta of YouTube bijvoorbeeld, ook kunnen.
Je zou wel een telefoon in een soort MDM kunnen zetten en dan alleen apps toestaan die je zelf toestaat maar dan moet iemand anders dat beheren, ik zou mijzelf niet vertrouwen in elk geval om toch bijvoorbeeld het browsen even open te zetten.
Plaats reactie