Geen WA voor principieel niet-(zorg)verzekerden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Geen WA voor principieel niet-(zorg)verzekerden

Bericht door memento »

De laatst-verschenen Saambinder bevat een artikeltje, waarin duidelijk wordt gemaakt dat het alleen mogelijk is om geen zorgverzekering af te sluiten vanuit principieel oogpunt, als men zich in het geheel niet verzekerd. Hieronder vallen dus verzekeringen als de WW, AOW, maar ook de auto-verzekering WA.

Let dus goed op als je bezwaar aantekend tegen de zorgverzekering vanuit principieel oogpunt: Het toch hebben van een verzekering kan worden aangemerkt als fraude, en als dusdanig worden bestraft (boete en/of gevangenisstraf). Check dus voor de zekerheid even je loonstrookje (staan er WW/AOW premies op), of je per ongeluk toch geen WA voor je auto hebt, en verdere verzekeringen (zoals inboedel, inbraak, inkomensverzekering, etc), en natuurlijk de verzekeringen die je afsluit bij een vakantie.
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Lijkt mij logisch dat wanneer je bezwaar hebt tegen de ene verzekering je dat ook hebt tegen de andere verzekeringen, vgl. het met mijnvraag over inenten.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

bestaan er ook principiële gewetensbezwaarde fraudeurs? :shock:
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Er zijn wel 2 uitzonderingen. Je mag ook verklaren de AOW en (ik dacht) de ANW niet als verzkeringen te zien, maar als oudedagsvoorziengen. Dan ben je toch gemeodsbezwaard genoeg om vrijstelling te krijgen.

In dit kader vraag ik me wel eens af of men echt gemoedsbezwaard is of dat men is als de Rechabieten: vader was niet verzekerd en wij doen het ook niet. Misschien stof voor een andere disc?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33364
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Zie ook mijn postings in het regeltjes-topic.
Plaats reactie