Bruidsmars

Gebruikersavatar
joepie
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door joepie »

Hendrikus schreef:
joepie schreef:Dan zei ik het toch goed? Begrijp je probleem niet.
Ik vind het niet mooi omdat het een uitgemolken en overal voor gebruikt stuk is.
Maar daar wordt het stuk niet meer of minder mooi van. Je gebruikt het woord "mooi" terwijl je waarschijnlijk eerder bedoelt dat het jou niet (meer) aanspreekt, desnoods dat het je je neus uitkomt - maar dat zegt dus niks over de schoonheid van het stuk zelf. That's it.
Nee, wat ik zeg dat zeg ik, en dat bedoel ik ook.
Ps. 55: 23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

joepie schreef:Nee, wat ik zeg dat zeg ik, en dat bedoel ik ook.
OK, jij kunt iets onmogelijk mooi vinden omdat het uitgemolken is en te pas en te onpas gespeeld wordt.
Niet meer naar concerten en musea gaan dus: het wordt er alleen maar minder mooi van als je er te vaak naar luistert c.q. kijkt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

heej,

dit is een topic voor muziek! :lol:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:
joepie schreef:Nee, wat ik zeg dat zeg ik, en dat bedoel ik ook.
OK, jij kunt iets onmogelijk mooi vinden omdat het uitgemolken is en te pas en te onpas gespeeld wordt.
Niet meer naar concerten en musea gaan dus: het wordt er alleen maar minder mooi van als je er te vaak naar luistert c.q. kijkt :mrgreen:
Toch kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Of je iets mooi vindt is hoogst subjectief en is onderhevig aan allerlei invloeden. Misschien ontdek je de lelijkheid van een stuk wel pas na vaak luisteren, net zoals je een stuk kan gaan waarderen door het vaak te beluisteren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33354
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Of, zoals de Engelsen zeggen: beauty is in the eye of the beholder
Plaats reactie