Herkennen julie dit ook

Plaats reactie
Lambertus

Herkennen julie dit ook

Bericht door Lambertus »

Hemelse Vader ik ben nerveus en onrustig omdat ik angst heb voor de opgaven,die op mij wachten.

Help mij rustig te worden.Geeft U mij de innerlijke stilte en de nodige conncentratie om tot U te bidden en laat mij in vertrouwen op Uw hulp mijn weg gaan .
Om Jezus wil
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

wat is er aan 't handje Lambertus?
Liever Turks dan Paaps
Lambertus

Bericht door Lambertus »

er is niets aan het handje maar ik las deze tekst en dact van ...tja hier zit ik wel eens mee en het gekke is dat ik de tekst niet kan vinden in de SV en de WB vertaling van 78 en 95 maar de tekst spreekt me wel aan ! Ik heb de tekst vanuit een een boekje Bid elke dag van Marie -husing en die verwijst naar Jak 1:5 en ik kan deze tekst hoe herkenbaar ook niet in de bijbel vinden ??

Toch is het een tekst die me wel wat doet
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Dit is de tekst:

Jak 1:5 En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij [ze] van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden.

Dit is een van Gods meest genadige en vriendelijke beloften, die mijn opa mij al vroeg geleerd heeft.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

De tekst staat iig niet in de SV.
Misschien heeft ze het geschreven n.a.v. jakobus1:5?
Liever Turks dan Paaps
Lambertus

Bericht door Lambertus »

een vrije vertaling op een bestaande tekst in de bijbel dus ??

Ja daar kan ik wel mee instemmen ...blijft nog steeds de vraag heben julie dit ook wel eens ?

concentratie verlies en ho ga je ermee om?

groetjes
Bart
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
een vrije vertaling op een bestaande tekst in de bijbel dus ??

Ja daar kan ik wel mee instemmen ...blijft nog steeds de vraag heben julie dit ook wel eens ?

concentratie verlies en ho ga je ermee om?

groetjes
Bart
Beste Bart,

concentratieverlies kan verschillende oorzaken hebben. Faalangst, vermoeidheid, maar ook depressie - om maar eens wat te noemen. Het staat dan niet op zichzelf, maar is onderdeel van meerdere klachten. Gebed is altijd goed, maar bij niet-normale klachten of afwijkingen moet je toch naar een huisarts. Biddend, dat wel.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Mijn concentratie verlies is voornamelijk wanneer ik stil in bed lig en God "probeer" te danken voor de afgelopen dag

Ik zit er best wel mee ...ik val meestal in slaap en wordt ´s nachts wakker en
denk dan van het gebed dat ik gestart ben heb ik niet afgemaakt en dat maakt mij bezorgd !!!

En ´s ochtends kan ik vaak de woorden niet vinden ! Ik heb er al met met een Priester over gesroken maar voorlopig zit ik er wel mee en heb hier al eerder een topic over geopend maar het duurt me nu te lang ik wil die rust en het lukt me niet !!
Marina

Bericht door Marina »

Bij mij werkt het best op de knieën naast het bed, als je al in je bed ligt, dan val je makkelijk in slaap
Ernaast val je echt niet in slaap
Hardop bidden helpt ook, dan kan je je ook beter concentreren.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23960
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Hemelse Vader ik ben nerveus en onrustig omdat ik angst heb voor de opgaven,die op mij wachten.

Help mij rustig te worden.Geeft U mij de innerlijke stilte en de nodige conncentratie om tot U te bidden en laat mij in vertrouwen op Uw hulp mijn weg gaan .
Om Jezus wil
Doet me aan Augustinus denken:
'Gij hebt ons tot U geschapen, en onrustig is ons hart, totdat het rust vindt in U.' ('Fecisti nos ad Te est inquietum est cor nostrom, donec requiescat in Te.')
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Mijn concentratie verlies is voornamelijk wanneer ik stil in bed lig en God "probeer" te danken voor de afgelopen dag

Ik zit er best wel mee ...ik val meestal in slaap en wordt ´s nachts wakker en
denk dan van het gebed dat ik gestart ben heb ik niet afgemaakt en dat maakt mij bezorgd !!!

En ´s ochtends kan ik vaak de woorden niet vinden ! Ik heb er al met met een Priester over gesroken maar voorlopig zit ik er wel mee en heb hier al eerder een topic over geopend maar het duurt me nu te lang ik wil die rust en het lukt me niet !!
Beste Bart,

als het bidden langere tijd niet lukken wil is dat ernstig.
Bedenk wel dat we een getrouwe Hogepriester in de hemel hebben die voor ons bid, ook al maak jij je gebed niet af.
Vertrouw op Hem.
Plaats reactie