Oranje boven....

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33921
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Beetje vreemde discussie hier.

Zeker als je in andere topics kijkt: in de topics "Ger.Gem in Ede" en "Huwelijk en scheiding en de kerken wordt pagina's lang gediscussieerd over het 7e gebod en bannen.

Terwijl hier openlijk aangegeven wordt om het 4e gebod te overtreden, zonder waarschuwing.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Pim schreef:
olfie schreef:
Marnix schreef:
refo schreef: Zondagsheiliging?
De wedstrijd duurt maar anderhalf uur hoor. Als Nederland in de finale komt ga ik de wedstrijd zeker kijken... (maar ja ik ben dan ook niet tegen het kijken van tv op zondag) hoewel ik het op die dag altijd wel beperk.
Heel consequent... is het te veel om Gods dag alleen nog geheel te respecteren?
Kratje bier betekend neem ik aan niet meer naar de kerk, of ben je dan nog wel zo dat je netjes met een kegel in de kerk ga zitten?

Genieten van mensen die zich lekker uitleven op zondag......

Sorry maar dat gaat er bij mij dus echt niet in... maar goed. als jij daar geen moeite mee kan hebben dan is het je volste recht.
Van deze (vetgedrukt) tolerantie begrijp ik geen snars!!
Reactie via PM.

Voor de duidelijkheid.. dit is niet bedoeld zoals het er staat. Ik zal het origineel ook verwijderen.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Tiberius schreef:Beetje vreemde discussie hier.

Zeker als je in andere topics kijkt: in de topics "Ger.Gem in Ede" en "Huwelijk en scheiding en de kerken wordt pagina's lang gediscussieerd over het 7e gebod en bannen.

Terwijl hier openlijk aangegeven wordt om het 4e gebod te overtreden, zonder waarschuwing.
Zonder waarschuwing? Wat belet je om te waarschuwen?

Je moet overigens mensen niet verwijten dat ze wel in de ene en niet in de andere topic discussieren. Niet iedereen leest iedere topic en heeft zin/behoefte in iedere topic een mening te geven.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33921
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Ik kan geen moderator waarschuwingen uitdelen.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Heel consequent... is het te veel om Gods dag alleen nog geheel te respecteren?
Kratje bier betekend neem ik aan niet meer naar de kerk, of ben je dan nog wel zo dat je netjes met een kegel in de kerk ga zitten?
Ik ga in ieder geval na de finale niet meer naar de kerk.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Tiberius schreef:Ik kan geen moderator waarschuwingen uitdelen.
Hé, dat klinkt als: als mijn buurman vloekt, zeg ik niks want ik heb geen opsporingsbevoegdheid.

Je kunt elkaar toch waarschuwen als de ander zondigt? Via PM, of gewoon hier in eenposting? Dat gebeurt wel vaker. De mods hebben gele en rode kaarten (sorry voor de vergelijking), maar wij allen hebben een toetsenbord.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Guppy

Bericht door Guppy »

Unionist schreef:
Heel consequent... is het te veel om Gods dag alleen nog geheel te respecteren?
Kratje bier betekend neem ik aan niet meer naar de kerk, of ben je dan nog wel zo dat je netjes met een kegel in de kerk ga zitten?
Ik ga in ieder geval na de finale niet meer naar de kerk.
Je bent in ieder geval eerlijk Unionist.
Mij is geleerd: wat het zwaarste is, moet het zwaarste wegen.
In dit geval geef je dus aan dat op dat moment Koning Voetbal staat boven de Koning der Koningen.
Ik kan dat niet rijmen met de 10 geboden. Gij zult geen andere goden hebben.
En nog veel andere teksten.
We zitten hier op het Reforum. Ik ga er dus hopelijk terecht vanuit dat je refo bent. En de Bijbel zult erkennen als Gods Woord. Moeten we er dan ook niet naar luisteren?

Of kun jij Bijbels onderbouwen dat voetbal kijken gaat boven kerkbezoek? Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33921
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Er wordt wel tegen ingegaan door medeforummers, en dat is goed, maar niet voldoende.
Daarom moderators: doe je werk. Iedereen die hier post heeft zich tenslotte met de forumregels akkoord verklaard.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Guppy schreef:
Unionist schreef:
Heel consequent... is het te veel om Gods dag alleen nog geheel te respecteren?
Kratje bier betekend neem ik aan niet meer naar de kerk, of ben je dan nog wel zo dat je netjes met een kegel in de kerk ga zitten?
Ik ga in ieder geval na de finale niet meer naar de kerk.
Je bent in ieder geval eerlijk Unionist.
Mij is geleerd: wat het zwaarste is, moet het zwaarste wegen.
In dit geval geef je dus aan dat op dat moment Koning Voetbal staat boven de Koning der Koningen.
Ik kan dat niet rijmen met de 10 geboden. Gij zult geen andere goden hebben.
En nog veel andere teksten.
We zitten hier op het Reforum. Ik ga er dus hopelijk terecht vanuit dat je refo bent. En de Bijbel zult erkennen als Gods Woord. Moeten we er dan ook niet naar luisteren?

Of kun jij Bijbels onderbouwen dat voetbal kijken gaat boven kerkbezoek? Ik ben benieuwd.
Even doordenken, Guppy. Op zondagavond om 22uur zal jij waarschijnlijk ook niet meer naar de kerk gaan.......... ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

olfie schreef:
Marnix schreef:
refo schreef:
Marnix schreef:Tuurlijk wel. Rustig voor de televisie voetbal kijken. Op en top ontspanning dus! Nauwelijks lopen (zoals de Farizeers het graag zagen.... geen matrassen slepen, hooguit een kratje bier... wat willen we nog meer)
Zondagsheiliging?
De wedstrijd duurt maar anderhalf uur hoor. Als Nederland in de finale komt ga ik de wedstrijd zeker kijken... (maar ja ik ben dan ook niet tegen het kijken van tv op zondag) hoewel ik het op die dag altijd wel beperk.
Heel consequent... is het te veel om Gods dag alleen nog geheel te respecteren?
Kratje bier betekend neem ik aan niet meer naar de kerk, of ben je dan nog wel zo dat je netjes met een kegel in de kerk ga zitten?

Genieten van mensen die zich lekker uitleven op zondag......

Sorry maar dat gaat er bij mij dus echt niet in... maar goed. als jij daar geen moeite mee kan hebben dan moet je het zelf weten, lees iig de 10 geboden nog eens goed door.. mss met een verklaring naar hedendaagse zaken erbij..
Wat een prachtige opsomming met vooroordelen :)

De WK-finale, beste vriend, is om 9 uur 's avonds. Ik ben rond 18:15 terug van de middagdienst... Dus van met een kegel in de kerk zitten is sowieso geen sprake, hoewel ik misschien 2 biertjes drink tijdens zo'n wedstrijd (en als Nederland de finale zou winnen natuurlijk ook nog wel 2 om dat te vieren). Zondagavond zet ik de tv aan en kijk ik de wedstrijd.... wat denk jij, dat ik de tv uitlaat, met mijn armen over elkaar op de bank ga zitten en proberen aan de hand van de geluiden bij de buren op te maken hoeveel het staat? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Jij bent tenminste wakker! De wedstrijd is op zijn vroegst om 22.45 afgelopen.
Pim schreef:
Guppy schreef:
Unionist schreef:
Heel consequent... is het te veel om Gods dag alleen nog geheel te respecteren?
Kratje bier betekend neem ik aan niet meer naar de kerk, of ben je dan nog wel zo dat je netjes met een kegel in de kerk ga zitten?
Ik ga in ieder geval na de finale niet meer naar de kerk.
Je bent in ieder geval eerlijk Unionist.
Mij is geleerd: wat het zwaarste is, moet het zwaarste wegen.
In dit geval geef je dus aan dat op dat moment Koning Voetbal staat boven de Koning der Koningen.
Ik kan dat niet rijmen met de 10 geboden. Gij zult geen andere goden hebben.
En nog veel andere teksten.
We zitten hier op het Reforum. Ik ga er dus hopelijk terecht vanuit dat je refo bent. En de Bijbel zult erkennen als Gods Woord. Moeten we er dan ook niet naar luisteren?

Of kun jij Bijbels onderbouwen dat voetbal kijken gaat boven kerkbezoek? Ik ben benieuwd.
Even doordenken, Guppy. Op zondagavond om 22uur zal jij waarschijnlijk ook niet meer naar de kerk gaan.......... ;)
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Ro 14:5 De een acht wel den [enen] dag boven den [anderen] dag; maar de ander acht al de dagen [gelijk]. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
Calvijn hield ook geen zondag. Als iemand ene andere opvattinmg heeft over de zondag, wil dat toch nog niet zeggen dat iemand de Mammon dient?
We kunnen o zo genuanceerd praten over van alles en nog wat, en nu wordt het ineens heeel zwartwit. Ik bergijp dat niet zo.
Guppy

Bericht door Guppy »

Unionist schreef:Jij bent tenminste wakker! De wedstrijd is op zijn vroegst om 22.45 afgelopen.


Even doordenken, Guppy. Op zondagavond om 22uur zal jij waarschijnlijk ook niet meer naar de kerk gaan.......... ;)
[/quote]

Een knappe manier om de inhoudelijke discussie te ontwijken.

Laat ik het dan anders stellen: ieder eerbetoon aan Koning Voetbal is verboden op zondag.
Deze dag is bedoeld om Hem te eren.
En ik garandeer je dat er tijdens die finale Gods naam niet anders genoemd zal worden dan als vloek. Dus over heiliging van Gods Naam of van Zijn dag(het 4e gebod) hoeven we denk ik niet te discussieren.

Mijn stelling: God en WK voetbal gaan niet samen.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Wel eens van stadionevangelisatie gehoord?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33921
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Je hebt volkomen gelijk, Guppy.
Maar dat kan je hier niet meer zeggen. Want dan proclameer je een totalitair regime.
Gesloten