Christelijke topsporters

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat is topsport. Als jij goed kunt voetballen, dan moet je dat volgens mij gewoon doen. De Heere heeft je die talenten gegeven. En je moet je talenten gebruiken. Nu weet ik wel dat er naar het voetbal nogal raar gekeken wordt. Ook logisch, maar om ditect iemand te veroordelen.

Hoe denkjij over Folkert Velten dan. Die was ook profvoetballer. Voetbalde uit principe niet op zondag.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Waarom noem je Gyan? Om te laten zien: je kunt als christen ook best aan geldverslindende topsport meedoen wat alle kenmerken in zich heeft van de 'begeerlijkheden der wereld en de grootsheid van het leven'. Kijk maar naar de massahysteries rondom toernooien, de rellen, de eerbewijzen op het Leidseplein, de gigantische bedragen. Etcetera.
Waarom zeg je hieronder dan dat je deze sport wel kijkt? Dan werk je hier toch indirect aan mee?!
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Waarom noem je Gyan? Om te laten zien: je kunt als christen ook best aan geldverslindende topsport meedoen wat alle kenmerken in zich heeft van de 'begeerlijkheden der wereld en de grootsheid van het leven'. Kijk maar naar de massahysteries rondom toernooien, de rellen, de eerbewijzen op het Leidseplein, de gigantische bedragen. Etcetera.
Waarom zeg je hieronder dan dat je deze sport wel kijkt? Dan werk je hier toch indirect aan mee?!
:u:u Dat zat ik me ook al af te vragen!!
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik veroordeel het kijken naar topsport niet, kan het ook niet verdedigen dat het Bijbel is om ernaar te kijken.
Zelf voetbal ik graag en kijk ik er graag naar. Maar ik ga daar zeker niet het geloof bij betrekken.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Van mij mag je zoveel voetballen als je wilt hoor Refojongere. Helemaal geen problemen mee. De één speelt gitaar, de ander vouwt theezakjes en jij houdt van voetballen. Is volgens mij niets mis mee.

‘k Heb wel moeite met zo duidelijk inconsequent handelen mbt tot topvoetbal. Aan de ene kant zeg je dat het fout is en dat je je daar als christen in principe niet mee mag vermengen, je zei namelijk
Waarom noem je Gyan? Om te laten zien: je kunt als christen ook best aan geldverslindende topsport meedoen wat alle kenmerken in zich heeft van de 'begeerlijkheden der wereld en de grootsheid van het leven'. Kijk maar naar de massahysteries rondom toernooien, de rellen, de eerbewijzen op het Leidseplein, de gigantische bedragen. Etcetera.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat zegt verder niets over het geweten van die Gyan- wie dat ook wezen mag.
Aan de andere kant zeg je dat je wel graag deze voetbal kijkt. Als je deze voetbal kijkt op tv, dan sponsor je het indirect en houd je deze ‘begeerlijkheden der wereld en de grootsheid van het leven’ indirect in stand.

Zaterdagavond zat m’n vader voetbal te kijken en de presentator zei dat het shirtje van een christelijke speler blijkbaar effect had gehad, hij scoorde. Ik heb ook altijd een shirtje met een bijbeltekst aan met LO op school en ik scoor nooit.. :i:i:i:i:i:i

Groetjes,
Lebaoth
Refojongere

Bericht door Refojongere »

k Heb wel moeite met zo duidelijk inconsequent handelen mbt tot topvoetbal. Aan de ene kant zeg je dat het fout is en dat je je daar als christen in principe niet mee mag vermengen, je zei namelijk
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Waarom noem je Gyan? Om te laten zien: je kunt als christen ook best aan geldverslindende topsport meedoen wat alle kenmerken in zich heeft van de 'begeerlijkheden der wereld en de grootsheid van het leven'. Kijk maar naar de massahysteries rondom toernooien, de rellen, de eerbewijzen op het Leidseplein, de gigantische bedragen. Etcetera.
--------------------------------------------------------------------------------

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat zegt verder niets over het geweten van die Gyan- wie dat ook wezen mag.
Aan de andere kant zeg je dat je wel graag deze voetbal kijkt. Als je deze voetbal kijkt op tv, dan sponsor je het indirect en houd je deze ‘begeerlijkheden der wereld en de grootsheid van het leven’ indirect in stand.
Het feit dat Gyan meedraait in de topsportwereld, zegt genoeg over Gyan's omgang met Gods eisen en Zijn goede wet en Zijn vermaning om ons niet te laten inmengen in de wereld. Het geweten is of afgestompt, of hij heeft een heel eenzijdig beeld van God. Voor mij kan het onmogelijk samengaan.

Ik kijk topsport, dat mag je weten. Is inderdaad inconsequent. Maar of ik nou naar de plaatselijke amateurvoetbalclub voetbal kijk, of op tv naar topsport, ik geniet er evenveel van. Het is alleen jammer dat je daarmee topsport financiert. Ik ben voor het spelletje, niet om de heisa er om heen, daar mag je niet aan meedoen.

En ja...een echte christen heeft wellicht een afschuw van alles wat naar de wereld riekt en zal verre blijven van de tv-topsport. Ik ben helaas zo niet, ik ga daar niet zo gewetensvol mee om.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

## RJ zei: "Ik kijk topsport, dat mag je weten. Is inderdaad inconsequent. Maar of ik nou naar de plaatselijke amateurvoetbalclub voetbal kijk, of op tv naar topsport, ik geniet er evenveel van. Het is alleen jammer dat je daarmee topsport financiert. Ik ben voor het spelletje, niet om de heisa er om heen, daar mag je niet aan meedoen.

En ja...een echte christen heeft wellicht een afschuw van alles wat naar de wereld riekt en zal verre blijven van de tv-topsport. Ik ben helaas zo niet, ik ga daar niet zo gewetensvol mee om."


Dacht ik de hele tijd met een èchte refojongere in discussie te zijn.........lees ik dit!

Je bent nu wel heel ver op mijn refoladdertje gedaald hoor RJ........ :,


Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie