Doordenker......

Plaats reactie
Petrus

Doordenker......

Bericht door Petrus »

Citaat van Hans Christiaan Andersson±


"God geeft ons noten, maar hij kraakt ze niet voor ons."


tja.......en daar sta je dan.............
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Re: Doordenker......

Bericht door Miscanthus »

Petrus schreef:Citaat van Hans Christiaan Andersson±


"God geeft ons noten, maar hij kraakt ze niet voor ons."


tja.......en daar sta je dan.............
das te moeilijk voor mij....
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Doordenker......

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:Citaat van Hans Christiaan Andersson±
"God geeft ons noten, maar hij kraakt ze niet voor ons."
tja.......en daar sta je dan.............
Je bedoelt toch niet Hans Christian Andersen, van de sprookjes?

Graag even bronvermelding, Petrus :wink:
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Zolang het maar bevindelijke noten zijn.....
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Duuk schreef:Zolang het maar bevindelijke noten zijn.....
héle! :wink:
Petrus

Re: Doordenker......

Bericht door Petrus »

Miscanthus schreef:
Petrus schreef:Citaat van Hans Christiaan Andersson±


"God geeft ons noten, maar hij kraakt ze niet voor ons."


tja.......en daar sta je dan.............
das te moeilijk voor mij....
Je kunt dit op meervoudige wijze uitleggen:

1. God geeft je een pakket zorgen en vragen in het leven mee, maar je mag er zélf uit zien te komen.

2. God geeft je een pakket zorgen en vragen in het leven mee, maar geeft er ook een gebruiksaanwijzing bij (de Bijbel) om je de mogelijkheden te geven ze te kraken

3. God geeft je een pakket zorgen en vragen in het leven mee, en ziet toe hoe jij ze oplost om je te "testen" op je geloofszekerheid.

Zomaar drie gedachten die bij mij opkwamen (even in héél simpel hollands weergegeven) toen ik dit citaat (inderdaad van de man van de sprookjes) op citatenweb tegenkwam.

Naderhand kwamen nog meer mogelijkheden bij me op, maar die heb ik als anti-bijbels weer terzijde gelegd.
MBE

Re: Doordenker......

Bericht door MBE »

Petrus schreef:1. God geeft je een pakket zorgen en vragen in het leven mee, maar je mag er zélf uit zien te komen.
Kun je dit dan bijbels gronden?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Gelukkig is punt 1 (je moet er zélf uit zien te komen) niet helemaal waar: Werp uw zorg op den HEERE, en Hij zal u onderhouden; Hij zal in eeuwigheid niet toelaten, dat de rechtvaardige wankele.
Petrus

Re: Doordenker......

Bericht door Petrus »

MBE schreef:
Petrus schreef:1. God geeft je een pakket zorgen en vragen in het leven mee, maar je mag er zélf uit zien te komen.
Kun je dit dan bijbels gronden?
Ik zei dat ik een aantal gedachten kreeg bij dit citaat, meer niet. En die gedachten heb ik opgeschreven zoals ze bij me opkwamen. Moet je niet meteen beginnen met "kun je dat bijbels gronden".......................
limosa

Re: Doordenker......

Bericht door limosa »

Petrus schreef:1. God geeft je een pakket zorgen en vragen in het leven mee, maar je mag er zélf uit zien te komen.
volgens mij is dit de "officiele" betekenis, ik kan met deze spreuk niet zoveel, 't is ook niet waar denk ik . . .
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Doordenker......

Bericht door Hendrikus »

limosa schreef:
Petrus schreef:1. God geeft je een pakket zorgen en vragen in het leven mee, maar je mag er zélf uit zien te komen.
volgens mij is dit de "officiele" betekenis, ik kan met deze spreuk niet zoveel, 't is ook niet waar denk ik . . .
Sprookje van Andersen :wink:
Petrus

Bericht door Petrus »

Zélf kan ik me meer vinden in de 2e gedachte eigenlijk, hoewel niet één-op-één................er zit nog heel wat méér aan vast dan dát. Maar de kern daar kan ik me wel in vinden, omdat het je bepaald bij de Schrift, Gods onfeilbaar Woord.
limosa

Re: Doordenker......

Bericht door limosa »

Hendrikus schreef:
limosa schreef:
Petrus schreef:1. God geeft je een pakket zorgen en vragen in het leven mee, maar je mag er zélf uit zien te komen.
volgens mij is dit de "officiele" betekenis, ik kan met deze spreuk niet zoveel, 't is ook niet waar denk ik . . .
Sprookje van Andersen :wink:
maar een sprookje zou in beginsel nog iets van een les of zoiets moeten bevatten, wat is hier dan de les?
Petrus

Re: Doordenker......

Bericht door Petrus »

limosa schreef:
Hendrikus schreef:
limosa schreef:
Petrus schreef:1. God geeft je een pakket zorgen en vragen in het leven mee, maar je mag er zélf uit zien te komen.
volgens mij is dit de "officiele" betekenis, ik kan met deze spreuk niet zoveel, 't is ook niet waar denk ik . . .
Sprookje van Andersen :wink:
maar een sprookje zou in beginsel nog iets van een les of zoiets moeten bevatten, wat is hier dan de les?
Helaas geen sprookje, maar een citaat van een sprookjesverteller die, vrees ik, gelooft dat God óók een sprookje is..........

vandaar die drievoudig op te vatten uitspraak van hem.
Plaats reactie