Het kerkorgel

wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:Nou vraag ik in alle redelijkheid: Hoe kun je nou verwachten dat een electronische imitatie voor 100% gelijkheid oplevert?
Dat geldt ook voor dit apparaat.

Voorlopig is het er nog ver van af, maar je moet er niet aan denken dat apparaten het beter gaan doen dan mensen.
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

wim schreef:
Hendrikus schreef:Nou vraag ik in alle redelijkheid: Hoe kun je nou verwachten dat een electronische imitatie voor 100% gelijkheid oplevert?
Dat geldt ook voor dit apparaat.

Voorlopig is het er nog ver van af, maar je moet er niet aan denken dat apparaten het beter gaan doen dan mensen.
Voor kerkenraden ideaal als dit ook op orgelgebied wordt toegepast. Stel het tempo in op "slow", de mood op "sentimental", het voorspel op "as short as possible", programmeer het aantal verzen in, druk op de knop en klaar is kerkenraad. Niks geen gezeur met struikrovers en andere eigenwijze harken meer....
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Hendrikus schreef:Voor kerkenraden ideaal als dit ook op orgelgebied wordt toegepast. Stel het tempo in op "slow", de mood op "sentimental", het voorspel op "as short as possible", programmeer het aantal verzen in, druk op de knop en klaar is kerkenraad. Niks geen gezeur met struikrovers en andere eigenwijze harken meer....
:mrgreen:
Klavier
Berichten: 1514
Lid geworden op: 14 apr 2006, 08:31

Bericht door Klavier »

Miscanthus schreef:
Hendrikus schreef:Voor kerkenraden ideaal als dit ook op orgelgebied wordt toegepast. Stel het tempo in op "slow", de mood op "sentimental", het voorspel op "as short as possible", programmeer het aantal verzen in, druk op de knop en klaar is kerkenraad. Niks geen gezeur met struikrovers en andere eigenwijze harken meer....
:mrgreen:
Ja lach maar! :lol:
In Engeland is dat al praktijk!
Midi installatie op het orgel, laptop en draaien maar. :roll:
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Klavier schreef:
Miscanthus schreef:
Hendrikus schreef:Voor kerkenraden ideaal als dit ook op orgelgebied wordt toegepast. Stel het tempo in op "slow", de mood op "sentimental", het voorspel op "as short as possible", programmeer het aantal verzen in, druk op de knop en klaar is kerkenraad. Niks geen gezeur met struikrovers en andere eigenwijze harken meer....
:mrgreen:
Ja lach maar! :lol:
In Engeland is dat al praktijk!
Midi installatie op het orgel, laptop en draaien maar. :roll:
Zie hier voor deze MIDI-organist (is geen laptop bij nodig): http://www.metropolitantabernacle.org/? ... almshymns3
Klavier
Berichten: 1514
Lid geworden op: 14 apr 2006, 08:31

Bericht door Klavier »

[quote="mementoZie hier voor deze MIDI-organist (is geen laptop bij nodig): http://www.metropolitantabernacle.org/? ... almshymns3[/quote]

Als die de nederlandse markt ooit nog eens ontdekken gaan ze gouden tijden tegemoet. :mrgreen:
Moet je eens indenken: Al die kerkenraden die met de handen in het haar zitten om de begroting rond te krijgen hebben dan na al die eeuwen eindelijk een middel in het verschiet om al die lastige organisten met hun eisen en wensen en hun onderlinge oorlogjes, hun enorme geldverspilling en eigenwijze speelwijze (de lijst kan nog langer) definitief uit te rangeren. :lol:
Leuke ingredienten voor een column in een orgelblad.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Of voor in een kerkenradenblad. :wink:
limosa

Bericht door limosa »

Hendrikus schreef:
wim schreef:
Hendrikus schreef:Nou vraag ik in alle redelijkheid: Hoe kun je nou verwachten dat een electronische imitatie voor 100% gelijkheid oplevert?
Dat geldt ook voor dit apparaat.

Voorlopig is het er nog ver van af, maar je moet er niet aan denken dat apparaten het beter gaan doen dan mensen.
Voor kerkenraden ideaal als dit ook op orgelgebied wordt toegepast. Stel het tempo in op "slow", de mood op "sentimental", het voorspel op "as short as possible", programmeer het aantal verzen in, druk op de knop en klaar is kerkenraad. Niks geen gezeur met struikrovers en andere eigenwijze harken meer....
ik zie in gedachten Hendrikus al achterin de kerk met z'n PDA-tje zitten te proberen het draadloze netwerk te hacken om het tempo wat op te schroeven ;-)
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

limosa schreef:ik zie in gedachten Hendrikus al achterin de kerk met z'n PDA-tje zitten te proberen het draadloze netwerk te hacken om het tempo wat op te schroeven ;-)
Gelukkig voor de broeders heb ik twee linkerhanden en ben ik digibeet :mrgreen:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:Gelukkig voor de broeders heb ik twee linkerhanden
speelt dat niet lastig orgel?
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

wim schreef:speelt dat niet lastig orgel?
valt wel mee hoor, althans zolang je die linkerhand weet wat die andere linkerhand doet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Hendrikus schreef:
wim schreef:speelt dat niet lastig orgel?
valt wel mee hoor, althans zolang je die linkerhand weet wat die andere linkerhand doet :mrgreen:
Veel bascant bewerkingen cker?? :lol:
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Klavier schreef:
memento schreef:Zie hier voor deze MIDI-organist (is geen laptop bij nodig): http://www.metropolitantabernacle.org/? ... almshymns3
Als die de nederlandse markt ooit nog eens ontdekken gaan ze gouden tijden tegemoet. :mrgreen:
Moet je eens indenken: Al die kerkenraden die met de handen in het haar zitten om de begroting rond te krijgen hebben dan na al die eeuwen eindelijk een middel in het verschiet om al die lastige organisten met hun eisen en wensen en hun onderlinge oorlogjes, hun enorme geldverspilling en eigenwijze speelwijze (de lijst kan nog langer) definitief uit te rangeren. :lol:
Leuke ingredienten voor een column in een orgelblad.
Die column is er al. Stond in de laatste Kerk en Muziek (blad V.O.G.G.) dacht ik.. iemand anders gelezen?
Plaats reactie