Prof. Dr. C. Graafland overleden.

Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Jelle........hij kwam regelmatig bij ons langs lopend of op de fiets omdat zijn dochter bij ons aan de overkant woont.
De dochter die predikant is?
Ik dacht dat deze dochter arts was en haar man ook.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door mayflower
....of dat hij vrijzinning aan het worden was ? Dit zijn geruchten die ik hoorde, kan iemand me hier meer over informeren ?
Dit is pure laster, waar je je verre van moet houden. Als mensen bepaalde zaken nuanceren, zijn ze gelijk vrijzinnig. De grootste kolder die er bestaat.
Lecram;:u:u:u:u
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Jelle........hij kwam regelmatig bij ons langs lopend of op de fiets omdat zijn dochter bij ons aan de overkant woont.
De dochter die predikant is?
Dat zit je nogal hoog, hè? Volgens mij heb je dat al eerder eens aangeroerd...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Volgens mij woont er een zoon van Graafland aan de overkant. Boerensloot of zoiets.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door refo
Volgens mij woont er een zoon van Graafland aan de overkant. Boerensloot of zoiets.
ja klopt, refo, ik dacht dat het een dochter was, maar ik hoor van Annie dat het een schoondochter is. De boerensloot is bij mij aan de overkant.
Mirja

Bericht door Mirja »

Ds. Denboer is ook overleden..
van de gergem uit Covel Street...
Grand Rapids Michigan.
De einde voor ieder mens komt...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik ken die Graaflanden wel. Bij de tandarts in de klas gezeten. Ook bij de ds (van Aalsmeer) dat zijn neefs. De zoon Johan is volgens mij de ethicus dr JJ Graafland. Heb ik óók bij in de klas gezeten. Het wemelde van de Graaflanden in die tijd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

't Doet mij veel (net als onze hele gemeente) dat de man is heen gegaan . Het zal een enorm gemis zijn. 'De Prof' was een begrip bij ons in de SintJanskerk en eigenlijk was 't altijd bommetje vol als ie sprak! Als hij preekte was je bijna wel verzekerd dat je gevoed naar huis terug kon keren. 't Was inderdaad de eenvoud waarmee hij ZO ontzettend de kern mee raakte!

Al weken was het een gebedspunt hier in onze gemeente. Toen er kanker bij hem geconstateerd was, ging er een schok door de gemeente (bij ons thuis ook) na zijn verslechtering dachten ze (fam.) dat het eind (waar hij zo verlangend over sprak) was gekomen, maar 't heeft nog een maand (als t nie meer is) geduurd.

Nu mag hij bij zijn Vader zijn... k zat vandaag op mn fiets en dacht... Wow wat moet die man gelukkig zijn! En ook kwamen de woorden 'Missie geslaagd' bij me op.... Waarom?! Omdat hij mensen raakte, inderdaad had hij een breed publiek. Geleerde mensen en hele eenvoudige mensen sprak hij aan! Ik denk dat de professor al zijn talenten ingezet heeft voor het koninkrijk van God!
Hij is Thuis!

'k Ga hem missen! Op de kansel maar ook zeker in de kerk, waar hij als 'eenvoudig man' altijd zijn plekje in nam!

[Aangepast op 29/10/04 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Bericht door Toeschouwer »

Hem enkele keren horen preken en spreken. Een bijzondere man, die probeerde alleen de Schrift te laten spreken. Mocht in onze gemeente niet preken, ze vonden hem daar te 'licht', dat heb ik altijd heel jammer gevonden.
docwil

Bericht door docwil »

Wat mij betreft een groot gemis voor de hele kerk (in breedste zin van het w(W)oord).
Van mij had hij tot z'n 90 ste mogen blijven preken. Bijzonder dat hij nu mag zien waar hij met zoveel passie over kon spreken.....
Ik hoop dat God arbeiders in de kerk zoals Prof. Graafland wil geven; want ook in de kerk zou de oogst groot kunnen zijn.

Docwil
wim314

Bericht door wim314 »

indd een gemis
vond het altijd bijzonder dat hij de Bijbel voor waar nam, maar wel dingen durfden op te rakelen waar de meesten hun handen niet aan durfden branden (vrouwen in het ambt e.d.)... erg inspirerend en eerlijk.
Moet prive vast ook een bijzondere man geweest zijn, dus het gemis ligt misschien vooral daar.... voor ons: wie schrijft die blijft ;)
SolaGratia
Berichten: 56
Lid geworden op: 08 jan 2002, 16:49
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Bericht door SolaGratia »

De laatste preek van hem die ik mocht horen was met Pinksteren.
Thema: "weggaan en (toch)blijven"

Hij betrok dit in het SOW gebeuren!
Erg aansprekelijk vond ik van hem dat hij niet in een hokje gestopt wilde worden!

We zullen hem missen!
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Jelle........hij kwam regelmatig bij ons langs lopend of op de fiets omdat zijn dochter bij ons aan de overkant woont.
De dochter die predikant is?
Dat zit je nogal hoog, hè? Volgens mij heb je dat al eerder eens aangeroerd...
Nou ja! Waar slaat dit op Unionist? Dat zit / zat mij helemaal niet hoog. 't Was gewoon een vraag aan Jelle omdat zij misschien zijn overbuurvrouw is.

By the way, ik ben helemaal voor de vrouw in het ambt als je dat misschien geruststelt..............
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door SolaGratia
De laatste preek van hem die ik mocht horen was met Pinksteren.
Thema: "weggaan en (toch)blijven"

Hij betrok dit in het SOW gebeuren!
Erg aansprekelijk vond ik van hem dat hij niet in een hokje gestopt wilde worden!

We zullen hem missen!
hij heeft ook nooit onder stoelen of banken gestopt dat het Sow gebeuren hem innerlijk verscheurde.
Zinjanthropus

Bericht door Zinjanthropus »

een man van formaat.
Plaats reactie