Man kapitalistischer, vrouw regelt geldzaken

Plaats reactie
takkie

Man kapitalistischer, vrouw regelt geldzaken

Bericht door takkie »

UTRECHT - Mannen zijn kapitalistischer en denken vaker dat geld je problemen oplost. Maar de financiële administratie doet hun vrouw meestal.

Dat zijn enkele conclusies uit het woensdag verschenen rapport Partners en Geldzaken van de budgetvoorlichters van het Nibud. Onderzoek samen met de Universiteit Wageningen over hoe partners onderling met geld omgaan, laat zien dat vrouwen veel minder geloven dat geld hun gelukkig kan maken.

Mannen vinden geld belangrijk in hun leven. Ruim een op de drie denkt dat geld het enige is dat ze altijd kan helpen. Maar de financiële administraie doet de vrouw. Zij betaalt de gezamenlijke rekeningen en ordent de afschriften. Dat is het geval in ruim de helft van de huishoudens. Hoe hoger het opleidingsniveau hoe vaker de man zich ermee bemoeit. Maar als er kinderen komen, verschuift die verantwoordelijkheid weer naar de vrouw.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

M'n schoonvader is leraar economie, maar heeft z'n eigen bankafschrift nog nooit bekeken, interesseert hem niks.

Mag z'n vrouw allemaal doen :D
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
M'n schoonvader is leraar economie, maar heeft z'n eigen bankafschrift nog nooit bekeken, interesseert hem niks.

Mag z'n vrouw allemaal doen :D
Ik ben lerares economie en laat het mijn man doen! Onderdanige houding bij financiele zaken past mij wel!
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Lecram

Bericht door Lecram »

iedereen blijft van de fin. administratie af. Dat is mijn domein.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Ik ben lerares economie en laat het mijn man doen! Onderdanige houding bij financiele zaken past mij wel!
Of hebben alle economieleraren er last van, en laten ze alles regelen door hun echtgenoot(e).
Toch wel apart denk ik dan... andersom zou logischer zijn...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Mijn vrouw regelt geldzaken, maar als er wat aan de hand is bepraten we het samen, maar zij regelt het verder af,
Schijnt in Urk heel normaal te zijn, dat moeders over de geldzaken gaat.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Bij ons regelt m'n vader dat. Vanmiddag nog verzekeringspapieren met hem ingevuld (pfff)
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door takkie
UTRECHT - Mannen zijn kapitalistischer en denken vaker dat geld je problemen oplost. Maar de financiële administratie doet hun vrouw meestal.

Dat zijn enkele conclusies uit het woensdag verschenen rapport Partners en Geldzaken van de budgetvoorlichters van het Nibud. Onderzoek samen met de Universiteit Wageningen over hoe partners onderling met geld omgaan, laat zien dat vrouwen veel minder geloven dat geld hun gelukkig kan maken.

Mannen vinden geld belangrijk in hun leven. Ruim een op de drie denkt dat geld het enige is dat ze altijd kan helpen. Maar de financiële administraie doet de vrouw. Zij betaalt de gezamenlijke rekeningen en ordent de afschriften. Dat is het geval in ruim de helft van de huishoudens. Hoe hoger het opleidingsniveau hoe vaker de man zich ermee bemoeit. Maar als er kinderen komen, verschuift die verantwoordelijkheid weer naar de vrouw.
Dank u voor het compliment.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie