uitstraling

QrunchyPlane

Bericht door QrunchyPlane »

Je hebt van die mensen die je aankijken alsof ze alles weten, een straling hebben van een op doorbranden staande gloeilamp, en alles wat je zegt degraderen tot 'tegenwerkingen', uiteraard zonder er echt op in te gaan. Door medegenoten van zulke mensen worden zij vaak 'vurig', of "in de Heer" genoemd. Ik ben ze tegengekomen onder evangelische kringen, hoewel ze in de dogmatischere kringen ook voorkomen (met als variant de donkere-besef-tegen-wie-je-het-hebt-blik in plaats van ik-ben-verlicht-blik), maar daar hebben ze daar geen speciale naam voor genoemd.

Kortom... mensen waar niet normaal mee te praten valt, en alleen in zichzelf geloven

[Aangepast op 3/11/04 door QrunchyPlane]
Doortje

Bericht door Doortje »

Oorspronkelijk gepost door QrunchyPlane
Kortom... mensen waar niet normaal mee te praten valt, en alleen in zichzelf geloven[Aangepast op 3/11/04 door QrunchyPlane]
Over rare reactie gesproken... :stu

Je begon zo aardig met je 'vurig'... Mensen die in de Heer zijn, zijn volgens mij niets meer of minder dan gelovigen, mensen die vervuld zijn met de Heilige Geest. En daar kan je best normaal mee praten...

Vraag me alleen af waaruit dat zo duidelijk is gebleken in de situatie geschetst door de topicstarter. Neem aan dat ze niet luidruchtig 'halleluja' of iets dergelijks riepen toen ze op hun fiets sprongen.
Plaats reactie