'Ouders zijn slechte opvoeders'

takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
We kunnen wel jan-en-alleman de schuld gaan geven en met onze vinger gaan wijzen, maar zien we ook dat de maatschappij cq het leven een stuk complexer is geworden? Waar vroeger veel structuur was, is het leven voor velen nu structuurloos en eigenlijk een chaos... Mensen hebben geen houvast meer.
Je ziet het terug in zaken als ADHD, borderline, etc.
Het individualisme is ook een groot probleem denk ik, iedereen leeft maar voor zichzelf en heeft weinig oog meer voor een ander.
Als je nu een kind aanspreekt op straat komt gelijk de moeder b.v op hoge poten naar je huis, terwijl dat vroeger de normaalste zaak v.d wereld was.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Het Reformatorisch onderwijs is een groot goed wat me mogen hebben.
Maar ondanks het mooie zit er ook een grote schaduwkant aan! De ouders laten het godsdienstig onderwijs en sommige opvoedkundige onderdelen aan school over. Dit zie je heel duidelijk terug komen als je op een school werkt. Tuurlijk hoort een school in deze onderdelen ook energie te steken maar dan alleen in de vorm van ondersteuning.
Op dit moment is men maar al te blij dat school aandacht besteed aan deze onderdelen want dan heeft men het makkelijker. Alle 2 de ouders werken en hebben weinig tijd dus mooi dat er een school is.
Persoonlijk heb ik niets tegen 2-verdieners maar wel als het ten koste gaat van de opvoeding.
Ouders dragen een verantwoording volgens het doopformulier en die verantwoording horen we niet af te schuiven!
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Onze oudste zat op het Hoornbeeck, en mijn man ging dan nog wel eens naar de ouderavonden om met leraren te praten. Ook een keer met de leraar godsdienst. Vertelt die man: "meneer, dit gebeurt bijna nooit, dat een ouder met mij komt praten. Je zou toch zeggen dat ouders precies willen weten wie hun kind godsdienstig onderwijs geeft, maar niemand die ernaar informeert, of naar de inhoud van de lessen vraagt."

Ik denk, Kridje, dat dat niks te maken heeft met tweeverdieners maar met gemakzucht. Kind op reformatorische school, dus alles is goed. Geen omkijken meer naar.
Be yourself, there are plenty of others.
limosa

Bericht door limosa »

de kinderen van tegenwoordig zit gewoon wat meer pit in, niks mis mee ;-)

van NU.nl:

Politie slaat onhandelbare kleuter in boeien

Uitgegeven: 23 april 2005 11:45

ST PETERSBURG - Agenten in St Petersburg hebben een 5-jarig meisje op een kleuterschool in de boeien geslagen, omdat ze haar niet konden kalmeren. De politie was naar de school geroepen omdat ook de leerkracht en een collega er niet in slaagden het meisje tot rust te brengen. Het hele incident op de school in St Petersburg is opgenomen op video, meldde de BBC zaterdag.

Het meisje kreeg een woedeaanval, omdat ze niet wilde deelnemen aan een rekenles. Ze rukte papieren van het prikbord en stompte iedereen die haar probeerde te kalmeren. Nadat was gebleken dat de moeder niet snel naar de school kon komen, belde de leerkracht de politie. Drie agenten dwongen de armen van de kleuter achter haar rug en sloegen haar de handboeien om. Daarop werd het kind bij haar moeder afgeleverd.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik denk, Kridje, dat dat niks te maken heeft met tweeverdieners maar met gemakzucht. Kind op reformatorische school, dus alles is goed. Geen omkijken meer naar.
Hoeft niet maar kan wel. Als ouderpaar heeft men minder tijd en dan is het makkelijk als er taken bij de scholen kan worden neergelegd.
Trouwens zo zijn er nog meer redenen te noemen waardoor de ouders deze opstelling hebben.
Plaats reactie