digitaal evangeliseren

Plaats reactie
david

digitaal evangeliseren

Bericht door david »

Wat vinden jullie daarvan? Neem b.v. deze site: http://www.waaromjezus.nl.

Dit is een cursus die je digitaal volgt. Je hebt een persoonlijke begeleider met wie je de cursus afsluit door middel van een etentje. Als je dat wilt natuurlijk.

En wie is bekend met de Alphacursus?
wpv

Bericht door wpv »

Ik denk dat hier best een zegende werking van kan uitgaan. De cursus(de evangelisatie) bevindt zich immers in het "hol van de leeuw".
Er is alleen 1 kanttekening: Doordat internet zo anoniem is, is er de kans dat de genoemde cursus belachelijk wordt gemaakt.:-
madelief

Bericht door madelief »

Tja digitaal evangeliseren kan denk ik heel goed. Zelf heb ik over de msn heel goede gesprekken met een vriend van me over het geloof. En dan kan je zeggen bv dat op zondag het niet goed is om te internetten maar ik heb afgelopen zondag wel een goed gesprek gehad over het geloof.
En welke cristen kan er dan toch op tegen zijn......................
God gebruikt internet ondanks dat er veel vuiligheid op zit.
En laten we God daarvoor danken..........:+
Refojongere

Bericht door Refojongere »

God kan alles gebruiken tot iemands zaligheid...wil niet zeggen dat alles wat God gebruikt ook goed is. Als God een mens bekeert op een houseparty, dan keur ik dat evenement toch echt niet goed. Begrijp me goed, ik ben niet tegen Internet, anders zat ik hier niet. Maar ik vind het te ver gaan dat alles maar goed gepraat wordt omdat God het gebruikt.
madelief

Bericht door madelief »

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ieder heeft een andere mening.
En inderdaad: Laten we het kwade niet doen omdat dan de genade des te meer wordt. Maar wanneer is iets slecht? Waar leg je dan de grens. Vraag je dat bidden aan God zelf...................
:%:%
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Door digitaal te evangeliseren kan je misschien een tegengewicht opwerpen tegen alle 'rotzooi'.
Gods Woord is door zijn Geest almachtig en kan dus de 'rotzooi' overwinnen. Laten we er dus voor zorgen dat Gods Woord ook digitaal klinkt zodat men ook op deze wijze krijgt te horen wat de weg tot het behoud is.
We maken nog veelste weinig gebruik van deze manier. De Evangelische christenen meer en de refo's lijken op dit punt (weer) achter te blijven.
Plaats reactie