Kerkdiensten

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: kerkdiensten?

Bericht door JolandaOudshoorn »

ik zal meeluisteren via de kerktelefoon. Misschien dat ik mijn zoon met iemand mee kan geven naar de kerk.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: kerkdiensten?

Bericht door Afgewezen »

freek schreef:
Afgewezen schreef:
freek schreef:Gaan jullie nog naar de kerk morgen?
Ik heb eigenlijk geen tijd..
Waarom niet?
Ik heb nogal veel te doen voor school. Deze dag kan ik eigenlijk niet missen en 's avonds heb ik een afspraak op school. Daar houden ze nu eenmaal geen biddag.
Tiberius schreef:Als je zou weten, dat het morgen je laatste dag is; zou je dan nog steeds geen tijd hebben?
Gelukkig zijn wij hier op aarde in de gelukkige situatie dat we ons sterfuur niet weten, maar als 't goed is ieder uur bereid mogen zijn.
Eén kerkdienstje misschien?...
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: kerkdiensten?

Bericht door Wilma van den Berg »

Wat vind je van de onderstaande uitspraak? Wat komt er in je op als je dit leest?

De biddag is in mijn beleving niet meer van deze tijd, zeker niet om maar één moment aan het gebed te wijden.”

Dit uit het artikel: http://www.refdag.nl/artikel/1335887/In ... lijks.html
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: kerkdiensten?

Bericht door MarthaMartha »

Wilma van den Berg schreef:Wat vind je van de onderstaande uitspraak? Wat komt er in je op als je dit leest?

De biddag is in mijn beleving niet meer van deze tijd, zeker niet om maar één moment aan het gebed te wijden.”

Dit uit het artikel: http://www.refdag.nl/artikel/1335887/In ... lijks.html
Nou, eigenlijk onzin. Want je wijdt niet één moment aan het bidden. Maar je komt als gemeente samen om te bidden voor álle economische omstandigheden. Alleen maar goed om eens stil te staan bij alle facetten. Met die kippenziekte een tijdje terug bijvoorbeeld. Dat was voor mij een ver-van-mijn-bed gebeuren. Maar als je dan in de kerk hoort hoe een gezin uit je gemeente wordt opgedragen aan God omdat ze het hierdoor erg moeilijk hebben, nou, dan is het opeens heel dichtbij....... dus zeker goed in deze tijd, waar we teveel geneigd zijn in ons eigen kleine hoekje te kijken!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: kerkdiensten?

Bericht door vlinder »

Hmm toch vind ik er ook wel wat inzitten! Als je doordeweeks Bijbellezing hebt, Vereniging, Koor, weet ik al wat niet kun je toch ook alle onderwerpen bidden? En 's zondags? Ben je toch ook als gemeente samen? Ik vind dat het elke dag Biddag en Dankdag hoort te zijn!....
Maar aan de andere kant: Het is ook wel weer goed om specifiek voor gewas en arbeid te bidden....mag best wat meer aandacht hebben.

Kort gezecht: ik heb er niet echt duidelijk een mening over. :huhu
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
AS
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 mei 2007, 15:44

Re: kerkdiensten?

Bericht door AS »

ik hoop over een paar op vakantie te gaan naar Eernewoude.
Weet iemand over erop zondag 20 juli in de GG van Drachten een predikant of student voorgaat?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: kerkdiensten?

Bericht door henriët »

AS schreef:ik hoop over een paar op vakantie te gaan naar Eernewoude.
Weet iemand over erop zondag 20 juli in de GG van Drachten een predikant of student voorgaat?
dat zal de koster toch wel weten?? dan bel je hem toch even op?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: kerkdiensten?

Bericht door albion »

vlinder schreef:Hmm toch vind ik er ook wel wat inzitten! Als je doordeweeks Bijbellezing hebt, Vereniging, Koor, weet ik al wat niet kun je toch ook alle onderwerpen bidden? En 's zondags? Ben je toch ook als gemeente samen? Ik vind dat het elke dag Biddag en Dankdag hoort te zijn!....
Maar aan de andere kant: Het is ook wel weer goed om specifiek voor gewas en arbeid te bidden....mag best wat meer aandacht hebben.

Kort gezecht: ik heb er niet echt duidelijk een mening over. :huhu
ik denk dat er meerdere leden in jullie kerk zitten die geen tijd hebben om zich bezig te houden met bijbellezing, vereniging, koor en weet ik al wat niet....
en die zullen het wel prettig vinden dat er nog een biddag en een dankdag is.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: kerkdiensten?

Bericht door caprice »

Hedenavond hoopt Ds. Th. L. Zwartbol in Leersum (OGGiN) voor te gaan.
AS schreef:ik hoop over een paar op vakantie te gaan naar Eernewoude.
Weet iemand over erop zondag 20 juli in de GG van Drachten een predikant of student voorgaat?
Ik weet het niet, maar de preken die daar gelezen worden zijn ook niet te versmaden hoor.
In Veenwouden (Burgemeester Faberweg) is ook een Oud Gereformeerde Gemeente.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
HHKtE
Berichten: 1457
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: kerkdiensten?

Bericht door HHKtE »

caprice schreef:Hedenavond hoopt Ds. Th. L. Zwartbol in Leersum (OGGiN) voor te gaan.
AS schreef:ik hoop over een paar op vakantie te gaan naar Eernewoude.
Weet iemand over erop zondag 20 juli in de GG van Drachten een predikant of student voorgaat?
Ik weet het niet, maar de preken die daar gelezen worden zijn ook niet te versmaden hoor.
In Veenwouden (Burgemeester Faberweg) is ook een Oud Gereformeerde Gemeente.
en anders ga je een keer naar de Chr Geref Kerk van Drachten!!!!
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Re: kerkdiensten?

Bericht door Klaas-Jan »

Weet iemand toevallig wie de bevestiging van Ds. Gerritsen volgende week in Salford doet? Gaan alle predikanten mee? Ik heb daar nog niets over gelezen! Is het trouwens een grote gemeente?
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: kerkdiensten?

Bericht door caprice »

De gemeente is niet erg groot. Enkele tientallen mensen. Wie bevestigt weet ik niet.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: kerkdiensten?

Bericht door freek »

caprice schreef:De gemeente is niet erg groot. Enkele tientallen mensen. Wie bevestigt weet ik niet.
Ik snap niet dat zo'n gemeente geen aansluiting zoekt bij een kerkverband in Canada. Dat lijkt me wel zo praktisch en voor de OGG hier in Nederland ook wel zo fijn. Nou raken ze weer een predikant kwijt.
HHKtE
Berichten: 1457
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: kerkdiensten?

Bericht door HHKtE »

Ichtuskerk Huizen 11.30 uur Ds A Kot(Bijbellezing),19.00 uur Leesdienst
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Re: kerkdiensten?

Bericht door JALP »

Klaas-Jan schreef:Weet iemand toevallig wie de bevestiging van Ds. Gerritsen volgende week in Salford doet? Gaan alle predikanten mee? Ik heb daar nog niets over gelezen! Is het trouwens een grote gemeente?
Heb gehoord dat ds. Kort het zou doen, maar dat die verhinderd is.

Ds. Klok heeft gezondheidsproblemen, ds. Molendijk dacht ik ook.
Ik hoorde dus dat ds. Zwartbol het zou doen of een van de studenten.
Gesloten