Schitterende foto`s

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Schitterende foto`s

Bericht door Marnix »

Inderdaad, want? Welkom in 2008, waarin kinderen niet alleen meer met tol en hoepel en poppen / auto's spelen maar ook met computers. Op zich niks mis mee, als het maar met mate is. En het kan best educatief zijn ook. Ik heb een hoop geleerd door te computeren toen ik nog klein was :)
Gijs83 schreef:Apart gezicht al die kleine kinderen achter de laptop. In mijn basisschooltijd heb ik niet eens computerles gehad. Het is natuurlijk wel nodig in deze tijd. Wat zal het een investering zijn voor de scholen om al die laptops aan te schaffen. Ik weet niet waar ze die aanschaffen, maar ik denk dat bedrijven als Heutink er wel bij varen bij al die onderwijsvernieuwingen!
Allicht. Maar die scholen hebben er best budget voor, wordt vast ook wel weer gesubsidieerd. Je hoeft maar voor 1 klas voldoende computers te hebben... dus het is allemaal best te overzien.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto`s

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Schitterende foto`s

Bericht door Lassie »

ik kwam gisteren bij m'n schoonouders nog een hele mooie foto tegen... :yahoo
Gebruikersavatar
Hummel
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jul 2005, 02:00
Locatie: Utrecht/Gouda

Re: Schitterende foto`s

Bericht door Hummel »

Mooi, Hendrikus! Vooral de sfeer.
Bij de tweede foto zat ik na te denken over de compositie; volgens mij klopt die niet helemaal. De steiger zit precies in het midden, maar links zit een soort van struik, daardoor is het rechts een beetje te leeg. Het is niet helemaal niet evenwicht ofzo. Ik weet niet of jij dat ook vindt?
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schitterende foto`s

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zijn die foto's genomen bij Het Oude Veer?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Schitterende foto`s

Bericht door Tiberius »

Hummel schreef:daardoor is het rechts een beetje te leeg.
Dat viel me ook al op. ;)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Schitterende foto`s

Bericht door henriët »

Hummel schreef:Mooi, Hendrikus! Vooral de sfeer.
Bij de tweede foto zat ik na te denken over de compositie; volgens mij klopt die niet helemaal. De steiger zit precies in het midden, maar links zit een soort van struik, daardoor is het rechts een beetje te leeg. Het is niet helemaal niet evenwicht ofzo. Ik weet niet of jij dat ook vindt?
dat vind ik juist helemaal niet..
nu komt die wolkenpartij juist heel mooi uit.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto`s

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Zijn die foto's genomen bij Het Oude Veer?
Neen.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto`s

Bericht door Hendrikus »

Hummel schreef:Mooi, Hendrikus! Vooral de sfeer.
Bij de tweede foto zat ik na te denken over de compositie; volgens mij klopt die niet helemaal. De steiger zit precies in het midden, maar links zit een soort van struik, daardoor is het rechts een beetje te leeg. Het is niet helemaal niet evenwicht ofzo. Ik weet niet of jij dat ook vindt?
Nou ja, rechts stond nu eenmaal niks.
Nee, serieus: een foto hoeft niet symmetrisch te zijn, of aan beide kant even "zwaar".
Voor mij kan dit nog net. Maar daar mag je gerust anders over denken hoor, ik zal niet kwaad worden :)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Havik
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jan 2008, 20:41
Locatie: Den Haag

Re: Schitterende foto`s

Bericht door Havik »

Mooie foto's Hendrikus!

De 2de is fijn. Het gewicht links stoort mij ook niet echt.
De 3de foto is ook erg mooi. Juist die weerspiegeling. Jammer dat het water net niet helemaal glad was. :)
De 4de is echt een mooie, ehm, hoe heet dat; hout iets. Het lijkt net een vogel ofzo (een arend of misschein zelfs wel een havik :huhu ).
De 5de is ook grappig en interessant met dat mos.

Goed bezig! :super
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Re: Schitterende foto`s

Bericht door bazz »

Hendrikus schreef:
Hummel schreef:Mooi, Hendrikus! Vooral de sfeer.
Bij de tweede foto zat ik na te denken over de compositie; volgens mij klopt die niet helemaal. De steiger zit precies in het midden, maar links zit een soort van struik, daardoor is het rechts een beetje te leeg. Het is niet helemaal niet evenwicht ofzo. Ik weet niet of jij dat ook vindt?
Nou ja, rechts stond nu eenmaal niks.
Da's een onzinargument natuurlijk, en dat weet je zelf ook :langue
Nee, serieus: een foto hoeft niet symmetrisch te zijn, of aan beide kant even "zwaar".
Voor mij kan dit nog net. Maar daar mag je gerust anders over denken hoor, ik zal niet kwaad worden :)
Je hebt gelijk over het symmetrisch-gebeuren, maar net als de vorige posters, zit ik toch ook een beetje met die steiger in mijn maag, hij ligt m.i. toch niet helemaal lekker, ik denk dat ik hem zelf wat meer links in beeld had gebracht (al weet ik niet wat dat op deze plaats voor verder consequenties had gehad). Maar desalniettemin een heel geslaagde plaat hoor, prachtige spiegeling van de wolken, en verder een erg fijne serie.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Schitterende foto`s

Bericht door wim »

bazz schreef: Je hebt gelijk over het symmetrisch-gebeuren, maar net als de vorige posters, zit ik toch ook een beetje met die steiger in mijn maag, hij ligt m.i. toch niet helemaal lekker, ik denk dat ik hem zelf wat meer links in beeld had gebracht (al weet ik niet wat dat op deze plaats voor verder consequenties had gehad). Maar desalniettemin een heel geslaagde plaat hoor, prachtige spiegeling van de wolken, en verder een erg fijne serie.
Misschien had de steiger beter onder een hoek genomen kunnen worden. Nu is het wellicht iets te netjes en gecentreerd in beeld gebracht. Dat suggereert toch een bepaalde symmetrie.

Mijn mening over fotografie is overigens weinig waard.
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Schitterende foto`s

Bericht door Wilma van den Berg »

Hendrikus schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Prachtige foto's, werkelijk waar.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto`s

Bericht door Hendrikus »

wim schreef:Misschien had de steiger beter onder een hoek genomen kunnen worden. Nu is het wellicht iets te netjes en gecentreerd in beeld gebracht. Dat suggereert toch een bepaalde symmetrie.

Mijn mening over fotografie is overigens weinig waard.
Afbeelding

Zoiets? Die was er ook wel, maar ja, ik wil jullie niet vermoeien met al mijn probeerseltjes....
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Schitterende foto`s

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
wim schreef:Misschien had de steiger beter onder een hoek genomen kunnen worden. Nu is het wellicht iets te netjes en gecentreerd in beeld gebracht. Dat suggereert toch een bepaalde symmetrie.

Mijn mening over fotografie is overigens weinig waard.
Afbeelding

Zoiets? Die was er ook wel, maar ja, ik wil jullie niet vermoeien met al mijn probeerseltjes....
Vermoeien niet Hendrikus, ze zijn prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten