Wat doe je op oudjaarsavond?

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door jvdg »

albion schreef:
Tiberius schreef:
albion schreef:
Maak je geen grapje, Tiberius?
Wat denk je zelf? ;)
ja dus, ik had al zo'n donkerbruin vermoeden!
't Zou anders ook drankmisbruik zijn. :)
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Kaw »

Na de kerk het krat bier van het balkon af halen. Voor 1 flesje uiteraard. En daarna een oliebol eten, beetje vuurwerk loeren en naar bed gaan als we zin hebben.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:Na de kerk het krat bier van het balkon af halen. Voor 1 flesje uiteraard. En daarna een oliebol eten, beetje vuurwerk loeren en naar bed gaan als we zin hebben.
Ik hoop voor je dat dat ene flesje geen bevroren inhoud heeft. :?
Of is het "sterk" bier?

En waarom een hele krat binnen halen voor één flesje?
Gebruikersavatar
hage
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2008, 13:14
Locatie: -><-

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door hage »

voor degenen die er op uitgaan: ANWB en KNMI waarschuwen voor zeer dichte mist (< 50 meter zicht).

Doet me denken aan een paar jaar geleden: mensen gingen toen naast de auto lopen om de weg te vinden :oO
fidelis sermo (et omni acceptione dignus)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Hendrikus »

hage schreef:Doet me denken aan een paar jaar geleden: mensen gingen toen naast de auto lopen om de weg te vinden :oO
De tijd vliegt, maar die mistige jaarwisseling was toch echt de meest recente!
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door jan03 »

Hendrikus schreef:
hage schreef:Doet me denken aan een paar jaar geleden: mensen gingen toen naast de auto lopen om de weg te vinden :oO
De tijd vliegt, maar die mistige jaarwisseling was toch echt de meest recente!
Niet helemaal hoor. In 2002 was het heeeeel heftig.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Rens »

De jaarwisseling mag dan met een heidens kabaal zijn verlopen, echter geen rellen of brandstichtingen, geen politie of brandweer te bekennen...ook in het geheel niet nodig geweest.....alles in een uiterst gezellige sfeer verlopen......de ramen stonden af en toe in de sponningen te dreunen van de zware vuurwerkklappen......

maar Puck heeft geen dráád gegeven....ze lag heel rustig op haar kleed, keek af en toe eens op als er weer zo'n gigantisch zware dreun weerklonk, maar "vertrok geen spier" en legde haar kop weer neer met zo'n blik en houding van "gáát het?, laat mij alsjeblieft slápen....."

ik heb in de afgelopen dagen ook consequent nérgens op gereageerd als er vuurwerk werd afgestoken......dat heeft Puck waarschijnlijk gerust gesteld dat het geen "groot alarm"-toestanden waren waarvoor ze bang moest zijn......zélfs als ze tóch eens wat onrustig werd, reageerde ik totáál niet.....dat heeft dus een duidelijk effect gehad......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Lassie »

gisteren niet veel last gehad van de mist.... alleen 1 enorme mistbank in onze wijk (van het vuurwerk).

Ik had om half 11 al zoiets van: ik wil naar bed. Heerlijk slapen.

Volgend jaar doen wij het wel anders en lig ik dan ook heerlijk op tijd in bed.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door MarthaMartha »

Rens schreef:De jaarwisseling mag dan met een heidens kabaal zijn verlopen, echter geen rellen of brandstichtingen, geen politie of brandweer te bekennen...ook in het geheel niet nodig geweest.....alles in een uiterst gezellige sfeer verlopen......de ramen stonden af en toe in de sponningen te dreunen van de zware vuurwerkklappen......

maar Puck heeft geen dráád gegeven....ze lag heel rustig op haar kleed, keek af en toe eens op als er weer zo'n gigantisch zware dreun weerklonk, maar "vertrok geen spier" en legde haar kop weer neer met zo'n blik en houding van "gáát het?, laat mij alsjeblieft slápen....."

ik heb in de afgelopen dagen ook consequent nérgens op gereageerd als er vuurwerk werd afgestoken......dat heeft Puck waarschijnlijk gerust gesteld dat het geen "groot alarm"-toestanden waren waarvoor ze bang moest zijn......zélfs als ze tóch eens wat onrustig werd, reageerde ik totáál niet.....dat heeft dus een duidelijk effect gehad......
Mmm.... hier wel brand in de bloemenwinkel ietsje verderop, en een hoop herrie heel de nacht....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:
Rens schreef:De jaarwisseling mag dan met een heidens kabaal zijn verlopen, echter geen rellen of brandstichtingen, geen politie of brandweer te bekennen...ook in het geheel niet nodig geweest.....alles in een uiterst gezellige sfeer verlopen......de ramen stonden af en toe in de sponningen te dreunen van de zware vuurwerkklappen......

maar Puck heeft geen dráád gegeven....ze lag heel rustig op haar kleed, keek af en toe eens op als er weer zo'n gigantisch zware dreun weerklonk, maar "vertrok geen spier" en legde haar kop weer neer met zo'n blik en houding van "gáát het?, laat mij alsjeblieft slápen....."

ik heb in de afgelopen dagen ook consequent nérgens op gereageerd als er vuurwerk werd afgestoken......dat heeft Puck waarschijnlijk gerust gesteld dat het geen "groot alarm"-toestanden waren waarvoor ze bang moest zijn......zélfs als ze tóch eens wat onrustig werd, reageerde ik totáál niet.....dat heeft dus een duidelijk effect gehad......
Mmm.... hier wel brand in de bloemenwinkel ietsje verderop, en een hoop herrie heel de nacht....
nee hier niet, om 2 uur gingen de laatste feestgangers huiswaarts en was het rustig op het dorp, er is geen énkele wanklank geweest, de jeugd heeft zich voorbééldig gedragen, dat mag bést wel gezegd worden!! zodra ze een hond aangelijnd buiten zagen komen, die nog snel even uitgelaten werd, stopten ze een paar minuten met het vuurwerk tot de hond en de baas weer binnen waren.....klasse!!!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Gijs83 »

Rens schreef:
MarthaMartha schreef:
Rens schreef:De jaarwisseling mag dan met een heidens kabaal zijn verlopen, echter geen rellen of brandstichtingen, geen politie of brandweer te bekennen...ook in het geheel niet nodig geweest.....alles in een uiterst gezellige sfeer verlopen......de ramen stonden af en toe in de sponningen te dreunen van de zware vuurwerkklappen......

maar Puck heeft geen dráád gegeven....ze lag heel rustig op haar kleed, keek af en toe eens op als er weer zo'n gigantisch zware dreun weerklonk, maar "vertrok geen spier" en legde haar kop weer neer met zo'n blik en houding van "gáát het?, laat mij alsjeblieft slápen....."

ik heb in de afgelopen dagen ook consequent nérgens op gereageerd als er vuurwerk werd afgestoken......dat heeft Puck waarschijnlijk gerust gesteld dat het geen "groot alarm"-toestanden waren waarvoor ze bang moest zijn......zélfs als ze tóch eens wat onrustig werd, reageerde ik totáál niet.....dat heeft dus een duidelijk effect gehad......
Mmm.... hier wel brand in de bloemenwinkel ietsje verderop, en een hoop herrie heel de nacht....
nee hier niet, om 2 uur gingen de laatste feestgangers huiswaarts en was het rustig op het dorp, er is geen énkele wanklank geweest, de jeugd heeft zich voorbééldig gedragen, dat mag bést wel gezegd worden!! zodra ze een hond aangelijnd buiten zagen komen, die nog snel even uitgelaten werd, stopten ze een paar minuten met het vuurwerk tot de hond en de baas weer binnen waren.....klasse!!!!
Hier was het ook erg rustig! Zelfs niet 1 keer wakker van een vuurwerkknal of of luidpratende jeugd!
Meeting
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 nov 2008, 12:08
Locatie: soms een eilandbewoner

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Meeting »

Op sommige plekken waar ik woon werd er ook veelvuldig vuurwerk afgestoken. Alleen bij mij in de straat waren er hooguit twee gezinnen die wat afstaken. Daarna werd de rommel netjes opgeruimd en gingen de deuren al op 0:45 al dicht. Ik vond het best. Lekker geslapen, niets meer gehoord.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Lassie »

het lijkt wel of de turken en marokanen op dit moment oudjaarsavond vieren.... :bobo
Letstalk
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 nov 2008, 11:44
Locatie: een eilandbewoner

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Letstalk »

Rens schreef:
Margriet schreef:
Rens schreef:
MarthaMartha schreef:ja hoor, die pilletjes werken wel

mijn katten doen het prima, en zijn altijd buiten die avond (omdat er mensen in huis zijn die allergisch zijn)
geen probleem.....
het klinkt mogelijk uiterst vreemd, maar bij mij gaan m'n dier(en) dan vóór de mensen.....tenzij je de oplossing kiest om je kat(ten) in, bijvoorbeeld, de slaapkamer te "stallen" met eten en drinken en kattebak....maar om ze juist tijdens de jaarwisseling én in deze berekou buiten te laten gaat mij véél te ver.....

jammer voor diegenen die allergisch zijn, die zoeken dan maar een ander adresje of blijven het thuis gezellig maken.......

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik vind toch dat je ook allergische klachten serieus mag nemen. Erg flauw om mensen daarop af te schrijven.
je mag het kort door de bocht vinden, het is nu eenmaal mijn instelling....als er mensen binnen willen komen maar dan moet ik speciaal voor hén Puck alleen opsluiten, iets waar ze niet goed tegenkan, dan is het jammer voor die mensen, maar dat weiger ik dus knalhard.

Dieren gaan bij mij vóór mensen.....ik heb al veel te veel negatieve ervaringen met mensen opgedaan om nog van mensen te kunnen houden.......sorry.
Als je niet allergisch bent dan weet je niet wat het is om allergisch te zijn. Zelf ben ik gelukkig niet allergisch, maar ik ken iemand die wel dusdanig allergisch is, dat er een ziekenhuisopname aan verbonden is, die vervolgens aan de beademing terechtkomt en voor 2 dagen is uitgeschakelt. Een mens is belangrijker!
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Rens »

Letstalk schreef:
Als je niet allergisch bent dan weet je niet wat het is om allergisch te zijn.
wat kun JIJ daarvan weten in mijn geval???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie