2009 - Darwinjaar

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: 2009 - Darwinjaar

Bericht door refo »

Nou ja, mooi. Hij behandelt homofilie als een ver-van-onze-bed-show.
Toch komt het onder bijbelgetrouwe christenen ook voor. Ook zelfs binnen de GG van doktor Post.
Wat vertelt hij die mensen dan? Omdat wij DVD's kijken moet jij nu zo zijn?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Raike
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2002, 20:58
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: 2009 - Darwinjaar

Bericht door Raike »

Dus vanwege de evolutietheorie zijn er homo's? Bijzonder interessante gedachtegang. :humhihi

De evolutietheorie wordt in deze column ernstig overschat. Het is gewoon een theorie over de ontwikkeling van het leven op aarde (en gaat dus niet over 'materie [die] zichzelf geschapen heeft'), en ook nog eens een die erg goed lijkt te werken. Hij houdt niet voor niets al 150 jaar stand. Het aanhangen ervan heeft niets met afgoderij te maken: scheppingsgeloof en de evolutietheorie gaan prima samen.
Maak de evolutietheorie vooral belachelijk zou ik zeggen, dan hoef je niet bang te zijn dat mensen die er wel iets vanaf weten je serieus gaan nemen.

En, o ja, homoseksualiteit past wel degelijk in de evolutietheorie: het is gewoon een evolutionair mechanisme tegen overbevolking en komt ook onder verschillende diersoorten voor.
Blijkbaar is de heer Post geïnspireerd door de paus, die had pas ook al een opmerking dat homoseksualiteit een bedreiging zou zijn voor het voortbestaan van het menselijk ras.
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: 2009 - Darwinjaar

Bericht door jakobmarin »

Stof tot nadenken:

* De bijbel geeft ons de volkomen leer tot zaligheid.
* Het spreken van de schrift is gezaghebbend, maar uitdragen van zelf ingelezen interpretaties uit naam van God, gaat de bevoegdheid te boven.
* God spreekt tot ons in de bijbel, maar ook in de natuur en hij is louter waarheid.
* De bijbel is christocentrisch, roept op tot geloof in de Heer Jezus Christus.
* Christus is het onderwerp van ons geloof en dienst aan hem het doel van onze wetenschap.
* De klare evangelie prediking wordt ondergesneeuwd door mensgebonden beperkingen wanneer men dit verbindt aan b.v. het ontkennen van ijstijden.
* Aan christgelovige jongeren wordt vaak een vals dilemma tussen geloof en wetenschap voorgespiegeld, dat hen in levensgevaar brengt.
* De toonzetting van veel creationistisch spreken is insinuerend en in strijd met het negende gebod.
* Het creationistisch spreken is in strijd met openbaring die God geeft in alle natuurwetenschappelijke disciplines.
* Het zien van de biologische dood van alle organismen als straf op de zondeval, is in strijd met logisch denken, waartoe de mens geroepen is. Zie hoodstukjes 16-19 van "Toekomstmuziek"
* Het creationistisch spreken verengt de glorie van God en onthoudt hem de eer die de rentmeester hem dient te brengen voor al zijn werken.
* Het invoeren van belemmerende vooroordelen plaatst creationisme buiten de natuurwetenschappelijke afspraken.
* Het blijven uitdragen van standpunten die vakdisciplinair onhoudbaar zijn met claim van natuurwetenschappelijke betrouwbaarheid is misleidend.
* Het verbinden van onhoudbare uitspraken aan de naam van onze God gaat ten koste van zijn eer.
* Creationisme is geen geloof, het is zeker geen wetenschap; het is een paradigma. schema

Bron: http://www.geloofenwetenschap.info/creationisme.html
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: 2009 - Darwinjaar

Bericht door Jongere »

Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: 2009 - Darwinjaar

Bericht door Gijs83 »

Drukken 6,6 miljoen scheppingsbrochures begonnen
30-01-2009 13:57| gewijzigd 30-01-2009 14:15 | Kerkredactie

Donderdag is bij Thijsen Rotatiedruk in Emmen het drukken begonnen van 6,6 miljoen brochures met de titel "Evolutie of schepping. Wat geloof jij?"

EMMEN – Bij Thijsen Rotatiedruk in Emmen is gisteren het drukken begonnen van 6,6 miljoen brochures met de titel ”Evolutie of Schepping – Wat geloof jij?” Naar verwachting is het werk volgende week donderdag klaar. De folders worden in de laatste week van februari huis-aan-huis verspreid.

De huis-aan-huiscampagne stond aanvankelijk gepland in de week voor 12 februari, de datum waarop het tweehonderd jaar geleden is dat Charles Darwin werd geboren. De actie is echter enkele weken naar achteren geschoven, aldus Kees van Helden uit Urk, een van de initiatiefnemers.

Op een persconferentie in Emmen lichtte van Helden het doel van de huis-aan-huisactie vanmiddag toe. „Waar het ons, juist in dit Darwinjaar, om gaat is: heel de wereld gaat er inmiddels vanuit dat evolutie een feit is en schepping fictie. Wij zeggen: het is maar hoe je ernaar kijkt. De evolutieleer behoort niet tot de exacte wetenschappen. Als je niet gelooft in haar aannames, dan geloof je de theorie zelf ook niet.”

Hij verwijst in dit verband naar een link op de website van de deelnemende organisaties (creatie.info) naar een Amerikaanse site „waarop niet minder dan 750 wetenschappers over de hele wereld verklaren dat de evolutietheorie met de kennis die op dit moment beschikbaar is, beslist als ongegrond moet worden beschouwd. En daar komen er wekelijks nog bij.”

De brochure gaat straks het land in als „jaargang 1, uitgave 1.” Van Helden: „We overwegen om, bij voldoende financiële draagkracht, later nog een tweede en zelfs een derde brochure te laten drukken. Daarin willen we dieper ingaan op bijvoorbeeld de consequenties van de evolutietheorie – op moreel terrein, of als het gaat om het denken over abortus, euthanasie.”

Financieel zijn er echter nog wel de nodige zorgen. Hoewel de campagnekosten konden worden teruggebracht van 400.000 naar 250.000 euro, kampen de organisatoren nog met een tekort van 130.000 euro. „Dat we de brochure toch kunnen gaan verspreiden, komt doordat de stichting Schreeuw om leven, Johannes Multimedia en Hulp Vervolgde Christenen zich garant hebben gesteld voor de kosten.”

Door middel van een grote advertentie in deze krant, zaterdag, willen de organisaties nogmaals aandacht vragen voor de huis-aan-huiscampagne, die ondersteund wordt door personen vanuit de breedte van christelijk Nederland. „Van, zeg, de Oud Gereformeerde Gemeenten tot Orlando Bottenbley.” De advertentie wordt gesponsord door de GezinsGids.


Van Helden meldt nóg een actie. „Binnenkort gaat er een mailing de deur uit naar 90.000 adressen, waarin we mensen –gratis– brievenbusstickers aanbieden met de tekst ”JA – de schepping heeft toekomst/NEE – evolutie heeft geen toekomst”. De sticker is een knipoog naar de actie die twee studenten op touw zetten. Via neecreationisme-jadarwin.nl kunnen mensen de sticker ”NEE – creationisme/JA – Darwin” bestellen. Daarmee kunnen ze hun brievenbus afschermen tegen de scheppingsbrochure met haar „misleidende boodschap.”

bron: http://www.refdag.nl
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: 2009 - Darwinjaar

Bericht door jakobmarin »

http://www.sorryvoorditgebaar.nl/

Folderen is niet de manier
Bijna zeven miljoen Nederlandse huishoudens krijgen in februari een huis-aan-huisfolder die ingaat op het verschil tussen de evolutietheorie en het creationisme. De folders worden verspreid door een groep christenen die zich kenbaar maakt op de site creatie.info.

Met een folder na het folderen :)
- Pas onderstaande tekst naar eigen inzicht aan
- Vervang eventueel de afbeelding.
- Denk ook aan het milieu. Druk de flyer af op gerecycled papier.
- Knip de flyer uit en geef hem aan mensen die je kent en die er ook wat mee doen.
Afbeelding
======================
Beste ......

Binnenkort valt er een folder in je bus waarbij het verschil tussen schepping en evolutie wordt uitgelegd. In de folder staat ook een oproep om te geloven in de God van de Bijbel. Zoals je hopelijk weet, zijn dit zijn thema's die mij aanspreken. Ik geloof in Jezus Christus als mijn verlosser maar ook als schepper van deze hemel en aarde.

Tegen de folder zelf heb ik een aantal bezwaren. De inhoud is niet altijd juist en de zaken worden soms te simpel voorgesteld. Wat mij nog meer stoort, is de massale manier van verspreiden. Ik ben het niet eens met een dergelijke, massale folderactie.

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van de folder of deze flyer, dan wil ik graag met je in gesprek. In tegenstelling tot de folder ben ik geen website-adres en ken jij mij wel. Voor een kop koffie of thee mag je me natuurlijk ook vragen.

Groet, .........
=====================
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: 2009 - Darwinjaar

Bericht door Medereiziger »

Op zich een prima initiatief om de eigen visie nog eens te benadrukken, ware het niet dat men zich opnieuw stoot aan de steen waar creationisten zich vaak aan stoten: suggereren dat schepping en / of evolutie op gelijke hoogte staan en elkaar uitsluiten. Jammer.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Cumulus
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 feb 2009, 17:19

Re: 2009 - Darwinjaar

Bericht door Cumulus »

Ik heb de folder nog niet in de bus gehad. Erg jammer, ik was er wel benieuwd naar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: 2009 - Darwinjaar

Bericht door Rens »

@JacobMarin:

er wordt in je tekst gesproken over "Het invoeren van belemmerende vooroordelen " ......... nou daar is het kerkvolk anders ook héél erg sterk in, en niet alléén t.o.v. de evolutie....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: 2009 - Darwinjaar

Bericht door Rens »

Cumulus schreef:Ik heb de folder nog niet in de bus gehad. Erg jammer, ik was er wel benieuwd naar.
je mist er weinig tot niets aan.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie