HSV gereed, en dan.....

Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: HSV gereed, en dan.....

Bericht door Gijs83 »

pierre27 schreef:

Een betrouwbare is er, dat is de SV.
Verder hoop ik dat het splijteffect dat de HSV ongetwijfeld zal hebben heilzaam zal zijn, en daar bedoel ik dan mee, laat dan ,maar eens duidelijk worden waarom de HSV echt moest komen.
Wanneer ik met de leerlingen de SV lees en ik neem mijn taak als uitlegger serieus dan snap ik werkelijk niet dat er mensen zijn die pleitten voor een nieuwe ver(her)taling.
Het argument van dat die beter te begrijpen is voor buitenkerkelijken door mensen vanuit de gezindte is dan ook onhoudbaar.
Het hele gebeuren van deze vertalingen is een discussie die mijns inziens veel verder gaat, namelijk zonder de Geest het Woord willen begrijpen.
Ik zeg hier niet mee dat ik vind dat de SV de woorden achterin zou moeten laten staan, ik pleit dan ook voor een toepassing van de woorden in de SV.
Dus men wil het verstandelijk begrijpen? Dat is wat ik vaak zie, dat mensen het beredeneren en zonder beleving zich vervolgens een kind van God rekenen. Hoe Bijbels misschien ook, maar daar hebben toch wel een alle bewogenheid tegen te waarschuwen. Je kunt je medemens toch niet verloren laten gaan?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: HSV gereed, en dan.....

Bericht door memento »

Moderator opmerking

Aangezien de sfeer in deze topic verre van gezellig en opbouwend is, en de discussie de eindeloze rotonde aan het volgen is, lijkt het me beter deze topic te sluiten.

Uw Moderator
Gesloten