Heeft de SGP toekomst?

hervormde
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 jan 2008, 21:49

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door hervormde »

1 Timotheüs 2:1-7
Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen; Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn; opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid. Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker;

Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.
Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus; Die Zichzelven gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd; Waartoe ik gesteld ben een prediker en apostel (ik zeg de waarheid in Christus, ik lieg niet), een leraar der heidenen, in geloof en waarheid.


Paulus spoort hier de hele gemeente aan om voor alle mensen te bidden. In smekingen, in voorbede, in dankzegging. En dat dus voor niemand uitgezonderd. Het moet voor alle mensen. Mensen van alle standen, mensen van alle godsdiensten. Hier wordt niet alleen gevraagd om voorbede te doen voor je eigen gemeenteleden, maar voor iedereen. Ook voor je naaste. En dus ook voor de overheid.

Ook voor koningen en allen die in hoogheid zijn. Het lijkt wel alsof het gebed voor de overheid in twee delen uit een valt. Allereerst een gebed opdat de gelovigen een gerust en stil leven mag leiden in alle godzaligheid en eerbaarheid.

In de tijd van Paulus waren er nog niet de vervolgingen die er latere decennia wel waren. In deze tijd kon het nog gebeuren de overheid tussenbeide kwam. Dit wanneer de gelovigen kwaad gedaan werden.

De taak van de overheid is om aan de christenen die vrijheid te geven die nodig is om in het openbaar van de éne Naam te getuigen.

Je zou hierbij kunnen denken dat de apostel de overheid oproept om de valse godsdiensten te weren, zoals de NGB dat schrijft. Toch denk ik niet dat daar hier sprake van is. De overheid moet de kerk de rust geven om te getuigen van de éne Naam. Het is niet de taak van de overheid om valse godsdienst te weren, maar om ruimte te geven aan de verkondiging van Jezus Christus, want die wil dat alle mensen zalig worden en tot kennis van de waarheid komen.

Daarbij kunnen we nog in aanmerking nemen dat het voor zowel Paulus als ook voor Guido de Bres niet zo moeilijk was om aan te wijzen wat de ware godsdienst was. Dat wordt voor ons wel iets moeilijker. Zie alleen maar de verschillende meningen op dit forum. Er zwerft nogal wat rond in kerkelijk Nederland.

Niet de SGP, maar de kerk is geroepen om te getuigen. Om voorbede te doen. Om ze aan te spreken op haar dure roeping. Mag dat niet in een bestuur. Zeker wel. Als iemand als christen werkzaam is in het openbaar bestuur mag hij daar zeker zijn meerderen op aanspreken. Hij moet het als het Woord in het geding is.

De SGP kan nooit functioneren in een democratie. Waar de helft plus één de lakens uitdeelt, kan er alleen sprake zijn van getuigen. Gods Woord en de HEERE kent niet de helft plus één. Daarin horen we: zo zegt de HEERE. En dat Woord zegt als het om iets concreets van vandaag de dag gaat, dat de Islam een verderfelijke godsdienst is. Waarin God geloochend wordt. Die mensen brengt in de eeuwige rampzaligheid. Het is de antichrist. Maar dat is niet het laatste Woord. Dat Woord heeft het Woord Zelf in handen. Hij is de Zaligmaker, die wil dat alle mensen zalig worden. Ook moslims en seculieren. Van die Naam moet getuigd worden.

Laten we als kerk dan ook onze roeping verstaan. Niet meer wegzakken in totaal onbelangrijke vragen. Maar staan als één kerk voor de ene Naam. Het Woord en de leugen gaan niet hand in hand. Dat verdraagt de heiligheid des HEEREN niet. Zolang we ons nog terugtrekken achter allerlei kerkelijke muurtjes met vrome argumenten, verliest de kerk meer en meer haar profetisch getuigend karakter. Ze moet als met één mond en uit één mond getuigen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Luther »

Ga je hier nog op in Joannah?
Luther schreef:En Joannah, ik heb zeer veel moeite met het feit dat jij zegeningen zomaar in de vulnisbak kiepert. Ik zie natuurlijk ook wel dat er weinig Godsvreze is, maar de heidense overheid is ook Gods dienares, u ten goede. (Romeinen 13)

En wat het EU-verdrag betreft: Heb jij het verdrag van Lissabon weleens gelezen? Ik wel. En alle apocaliptische spookbeelden die je nu schetst, zijn een weinig overdreven, naar mijn smaak.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Joannah »

Luther schreef:Ga je hier nog op in Joannah?
Luther schreef:En Joannah, ik heb zeer veel moeite met het feit dat jij zegeningen zomaar in de vulnisbak kiepert. Ik zie natuurlijk ook wel dat er weinig Godsvreze is, maar de heidense overheid is ook Gods dienares, u ten goede. (Romeinen 13)

En wat het EU-verdrag betreft: Heb jij het verdrag van Lissabon weleens gelezen? Ik wel. En alle apocaliptische spookbeelden die je nu schetst, zijn een weinig overdreven, naar mijn smaak.
Sorry voor de late reaktie.
Moet ik mijn economische voorspoed als een zegening zien, als ik weet dat het zeer moeilijk is voor een rijk mens , het Koninkrijk der hemelen te beerven?
Niemand wil Lazarus zijn, maar wel de rijke man......je weet hoe dat afloopt.
De verworven europese rijkdom heeft er toe geleid dat we God niet meer nodig denken te hebben.
Welvaart en welzijn, maar ook liefde en lust, we weten het verschil niet eens meer.
Zelfs de schijndemocratie, waaronder we leven heeft nauwelijks onze interesse.In de voetnoten staat de doodstraf al voor hen die in opstand durven komen tegen het "nieuwe romeinse Rijk".
Lijkt vooralsnog wellicht vergezocht, maar wees gewaarschuwd.
De paus hoeft maar te niesen en het haalt de krant, de koningen der aarde hoereren met het Rijk der anti-christ, bij de begrafenis van de vorige paus zat zelfs dictator/moordenaar/megalomaan Robert Mugabe....
Om maar een voorbeeldje te geven...
Maar goed ik wijk weer af in mijn enthousiasme...
Laatst gewijzigd door Joannah op 17 dec 2009, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Fjodor »

Het verdrag van Lissabon zegt natuurlijk ook niet zo veel. Ik heb het niet gelezen maar daar gaan ze heus geen apocalyptische zaken in zetten. Ze weten dat velen huiverig zijn voor Europa, dus dat zullen ze vast voorzichtig opschrijven.
Tot voor kort was ik zelf echt heel erg tegen Europa. Maar nu zie ik het als onafwendbaar en als noodzakelijk. Willen we onze economie nog een beetje kunnen besturen (bedrijven worden ook belachelijk grote multinationals, dus dan kunnen overheden haast niet meer achter blijven), willen we criminaliteit nog kunnen bestrijden, willen we wat kunnen doen aan het milieuvraagstuk van kan het haast niet anders dan dat we macht gaan overhevelen naar hogerop...

Maar aan de andere kant denk ik dat Joannah wel een punt heeft met dat apocalyptische denken.
Wat ze over de paus zegt klopt denk ik wel.. Straks hebben we één staat, en één religie, zou mij niets verbazen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Luther »

Fjodor schreef:Het verdrag van Lissabon zegt natuurlijk ook niet zo veel. Ik heb het niet gelezen maar daar gaan ze heus geen apocalyptische zaken in zetten. Ze weten dat velen huiverig zijn voor Europa, dus dat zullen ze vast voorzichtig opschrijven.
Tot voor kort was ik zelf echt heel erg tegen Europa. Maar nu zie ik het als onafwendbaar en als noodzakelijk. Willen we onze economie nog een beetje kunnen besturen (bedrijven worden ook belachelijk grote multinationals, dus dan kunnen overheden haast niet meer achter blijven), willen we criminaliteit nog kunnen bestrijden, willen we wat kunnen doen aan het milieuvraagstuk van kan het haast niet anders dan dat we macht gaan overhevelen naar hogerop...

Maar aan de andere kant denk ik dat Joannah wel een punt heeft met dat apocalyptische denken.
Wat ze over de paus zegt klopt denk ik wel.. Straks hebben we één staat, en één religie, zou mij niets verbazen.
Wat zijn jullie toch allemaal bang!
Het Koninkrijk van Koning Jezus overwint al het gewoel van deze wereld. We hoeven daar allemaal niet zo benauwd voor te zijn. En zo lang het kan, moeten we onze overheden (dus ook onze Europese overheid) als Gods dienaresse zien, u ten goede.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Fjodor »

Luther schreef:
Fjodor schreef:Het verdrag van Lissabon zegt natuurlijk ook niet zo veel. Ik heb het niet gelezen maar daar gaan ze heus geen apocalyptische zaken in zetten. Ze weten dat velen huiverig zijn voor Europa, dus dat zullen ze vast voorzichtig opschrijven.
Tot voor kort was ik zelf echt heel erg tegen Europa. Maar nu zie ik het als onafwendbaar en als noodzakelijk. Willen we onze economie nog een beetje kunnen besturen (bedrijven worden ook belachelijk grote multinationals, dus dan kunnen overheden haast niet meer achter blijven), willen we criminaliteit nog kunnen bestrijden, willen we wat kunnen doen aan het milieuvraagstuk van kan het haast niet anders dan dat we macht gaan overhevelen naar hogerop...

Maar aan de andere kant denk ik dat Joannah wel een punt heeft met dat apocalyptische denken.
Wat ze over de paus zegt klopt denk ik wel.. Straks hebben we één staat, en één religie, zou mij niets verbazen.
Wat zijn jullie toch allemaal bang!
Het Koninkrijk van Koning Jezus overwint al het gewoel van deze wereld. We hoeven daar allemaal niet zo benauwd voor te zijn. En zo lang het kan, moeten we onze overheden (dus ook onze Europese overheid) als Gods dienaresse zien, u ten goede.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben niet bang, maar dat betekent niet dat we de negatieve kanten van het Europa-verhaal niet in moeten zien.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Joannah »

Luther schreef:
Fjodor schreef:Het verdrag van Lissabon zegt natuurlijk ook niet zo veel. Ik heb het niet gelezen maar daar gaan ze heus geen apocalyptische zaken in zetten. Ze weten dat velen huiverig zijn voor Europa, dus dat zullen ze vast voorzichtig opschrijven.
Tot voor kort was ik zelf echt heel erg tegen Europa. Maar nu zie ik het als onafwendbaar en als noodzakelijk. Willen we onze economie nog een beetje kunnen besturen (bedrijven worden ook belachelijk grote multinationals, dus dan kunnen overheden haast niet meer achter blijven), willen we criminaliteit nog kunnen bestrijden, willen we wat kunnen doen aan het milieuvraagstuk van kan het haast niet anders dan dat we macht gaan overhevelen naar hogerop...

Maar aan de andere kant denk ik dat Joannah wel een punt heeft met dat apocalyptische denken.
Wat ze over de paus zegt klopt denk ik wel.. Straks hebben we één staat, en één religie, zou mij niets verbazen.
Wat zijn jullie toch allemaal bang!
Het Koninkrijk van Koning Jezus overwint al het gewoel van deze wereld. We hoeven daar allemaal niet zo benauwd voor te zijn. En zo lang het kan, moeten we onze overheden (dus ook onze Europese overheid) als Gods dienaresse zien, u ten goede.
Ik heb destijds NEE gestemd in het referendum,grotendeels omdat mijn geweten er niet mee kon leven dat Gods Naam was verwijderd uit de EU grondwet, vooral om de Turken en andere niet-christenen maar niet voor het hoofd te stoten.
Die Grondwet (of verdrag van Lissabon, 98% hetzelfde verhaal)begint dan ook met Ik de koning van Belgie, en dan de hele groep machthebbers van de EU...
Voor zover ik weet beginnen de meeste Grondwetten in de wereld met "Wij, de mensen van...."maar goed, in de EU zijn de machthebbers belangrijker, zo veel is duidelijk
Hoe dan ook, een dienaresse van God is ze allerminst.
maar sinds ds. Kersten destijds ook opriep de Nazi regering te gehoorzamen omdat het de gesel Gods was die we verdiend hadden,kijk ik van dit soort meningen niet meer op.
Alleen is het nu ineens de zegening ipv de vloek, waar we dankbaar voor moeten zijn.
Als Wilders straks aan de macht komt, zie je daar dan ook een Overheid in, die je dient te gehoorzamen,omdat hjet een dienaresse Gods is?
EN wat doe je als ze bv alle moslims op de trein gaan zetten?
(Hypothetisch)?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Genade door recht
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:55

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Genade door recht »

Luther schreef:
Fjodor schreef:Het verdrag van Lissabon zegt natuurlijk ook niet zo veel. Ik heb het niet gelezen maar daar gaan ze heus geen apocalyptische zaken in zetten. Ze weten dat velen huiverig zijn voor Europa, dus dat zullen ze vast voorzichtig opschrijven.
Tot voor kort was ik zelf echt heel erg tegen Europa. Maar nu zie ik het als onafwendbaar en als noodzakelijk. Willen we onze economie nog een beetje kunnen besturen (bedrijven worden ook belachelijk grote multinationals, dus dan kunnen overheden haast niet meer achter blijven), willen we criminaliteit nog kunnen bestrijden, willen we wat kunnen doen aan het milieuvraagstuk van kan het haast niet anders dan dat we macht gaan overhevelen naar hogerop...

Maar aan de andere kant denk ik dat Joannah wel een punt heeft met dat apocalyptische denken.
Wat ze over de paus zegt klopt denk ik wel.. Straks hebben we één staat, en één religie, zou mij niets verbazen.
Wat zijn jullie toch allemaal bang!
Het Koninkrijk van Koning Jezus overwint al het gewoel van deze wereld. We hoeven daar allemaal niet zo benauwd voor te zijn. En zo lang het kan, moeten we onze overheden (dus ook onze Europese overheid) als Gods dienaresse zien, u ten goede.

Als dit waar zou zijn, is er in het verleden nogal wat onnodig bloed vergoten. Onze vaad'ren gaven goed en bloed, omdat God Nederland, als het Israël van het Westen, apart zette. Maar Nederland meent dit te moeten verkwanselen en op te geven voor een log apparaat.
Met de invoering van de nummeborden is al officieel toegegeven dat de gele sterren in het blauwe vlak (mede) bedoeld zijn als verwijzing naar de maagd Maria. En we gaan maar mee, en maar verder, incl. onze christelijke politici. We zouden Europa ook nog moeten zien als een dienaresse, ons ten goede. Vergeet het maar. Je kunt zien wat er gebeurde als Israël van God afweek. Nederland zal Gods oordeel niet ontlopen!
Genade door recht
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:55

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Genade door recht »

Joannah schreef:
Luther schreef:
Fjodor schreef:Het verdrag van Lissabon zegt natuurlijk ook niet zo veel. Ik heb het niet gelezen maar daar gaan ze heus geen apocalyptische zaken in zetten. Ze weten dat velen huiverig zijn voor Europa, dus dat zullen ze vast voorzichtig opschrijven.
Tot voor kort was ik zelf echt heel erg tegen Europa. Maar nu zie ik het als onafwendbaar en als noodzakelijk. Willen we onze economie nog een beetje kunnen besturen (bedrijven worden ook belachelijk grote multinationals, dus dan kunnen overheden haast niet meer achter blijven), willen we criminaliteit nog kunnen bestrijden, willen we wat kunnen doen aan het milieuvraagstuk van kan het haast niet anders dan dat we macht gaan overhevelen naar hogerop...

Maar aan de andere kant denk ik dat Joannah wel een punt heeft met dat apocalyptische denken.
Wat ze over de paus zegt klopt denk ik wel.. Straks hebben we één staat, en één religie, zou mij niets verbazen.
Wat zijn jullie toch allemaal bang!
Het Koninkrijk van Koning Jezus overwint al het gewoel van deze wereld. We hoeven daar allemaal niet zo benauwd voor te zijn. En zo lang het kan, moeten we onze overheden (dus ook onze Europese overheid) als Gods dienaresse zien, u ten goede.
Ik heb destijds NEE gestemd in het referendum,grotendeels omdat mijn geweten er niet mee kon leven dat Gods Naam was verwijderd uit de EU grondwet, vooral om de Turken en andere niet-christenen maar niet voor het hoofd te stoten.
Die Grondwet (of verdrag van Lissabon, 98% hetzelfde verhaal)begint dan ook met Ik de koning van Belgie, en dan de hele groep machthebbers van de EU...
Voor zover ik weet beginnen de meeste Grondwetten in de wereld met "Wij, de mensen van...."maar goed, in de EU zijn de machthebbers belangrijker, zo veel is duidelijk
Hoe dan ook, een dienaresse van God is ze allerminst.
maar sinds ds. Kersten destijds ook opriep de Nazi regering te gehoorzamen omdat het de gesel Gods was die we verdiend hadden,kijk ik van dit soort meningen niet meer op.
Alleen is het nu ineens de zegening ipv de vloek, waar we dankbaar voor moeten zijn.
Als Wilders straks aan de macht komt, zie je daar dan ook een Overheid in, die je dient te gehoorzamen,omdat hjet een dienaresse Gods is?
EN wat doe je als ze bv alle moslims op de trein gaan zetten?
(Hypothetisch)?
Exact, de vloek wordt als zegen omhelsd. Gods grote daden worden vergeten.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:Voor zover ik weet beginnen de meeste Grondwetten in de wereld met "Wij, de mensen van...."
Noem er eens een paar dan?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door freek »

Genade door recht schreef:
Luther schreef:
Fjodor schreef:Het verdrag van Lissabon zegt natuurlijk ook niet zo veel. Ik heb het niet gelezen maar daar gaan ze heus geen apocalyptische zaken in zetten. Ze weten dat velen huiverig zijn voor Europa, dus dat zullen ze vast voorzichtig opschrijven.
Tot voor kort was ik zelf echt heel erg tegen Europa. Maar nu zie ik het als onafwendbaar en als noodzakelijk. Willen we onze economie nog een beetje kunnen besturen (bedrijven worden ook belachelijk grote multinationals, dus dan kunnen overheden haast niet meer achter blijven), willen we criminaliteit nog kunnen bestrijden, willen we wat kunnen doen aan het milieuvraagstuk van kan het haast niet anders dan dat we macht gaan overhevelen naar hogerop...

Maar aan de andere kant denk ik dat Joannah wel een punt heeft met dat apocalyptische denken.
Wat ze over de paus zegt klopt denk ik wel.. Straks hebben we één staat, en één religie, zou mij niets verbazen.
Wat zijn jullie toch allemaal bang!
Het Koninkrijk van Koning Jezus overwint al het gewoel van deze wereld. We hoeven daar allemaal niet zo benauwd voor te zijn. En zo lang het kan, moeten we onze overheden (dus ook onze Europese overheid) als Gods dienaresse zien, u ten goede.

Als dit waar zou zijn, is er in het verleden nogal wat onnodig bloed vergoten. Onze vaad'ren gaven goed en bloed, omdat God Nederland, als het Israël van het Westen, apart zette. Maar Nederland meent dit te moeten verkwanselen en op te geven voor een log apparaat.
Met de invoering van de nummeborden is al officieel toegegeven dat de gele sterren in het blauwe vlak (mede) bedoeld zijn als verwijzing naar de maagd Maria. En we gaan maar mee, en maar verder, incl. onze christelijke politici. We zouden Europa ook nog moeten zien als een dienaresse, ons ten goede. Vergeet het maar. Je kunt zien wat er gebeurde als Israël van God afweek. Nederland zal Gods oordeel niet ontlopen!
Dit geloof je toch zeker zelf niet? God zette Nederland echt niet apart hoor, zeker niet als je het vergelijkt met de rest van Europa. M'n detailkennis op dat punt is een beetje weggezakt, maar het is wel zo dat veel Duitse vorsten eveneens overgingen tot de Reformatie en daar zater er enkelen tussen, die veel godsvruchtiger waren dan wij in Nederland ooit gehad hebben. De gedachte Nederland = Israël is gelukkig aan het verdwijnen, want het heeft ingrijpende (ook politieke) consequenties, maar blijkbaar leeft het bij een enkeling nog steeds.
Verder vind ik je stellingname vrij schokkend. "We zouden Europa ook nog moeten zien als een dienaresse, ons ten goede. Vergeet het maar." Let er wel ff op dat Paulus deze opmerking maakte richting het Romeinse rijk van zijn dagen (!!!). Hoe anti-Europa je ook bent en mag zijn (dat ben ik nl. ook), het is een feit dat ze onze overheid is geworden. Zolang zij ons niet verplicht tot zaken waar ons hart en geweten niet achter staan en die God verbiedt, behoren wij ook Europa te gehoorzamen als onze wettige overheid.
Joannah schreef:Voor zover ik weet beginnen de meeste Grondwetten in de wereld met "Wij, de mensen van...."maar goed, in de EU zijn de machthebbers belangrijker, zo veel is duidelijk
Hoe dan ook, een dienaresse van God is ze allerminst.
maar sinds ds. Kersten destijds ook opriep de Nazi regering te gehoorzamen omdat het de gesel Gods was die we verdiend hadden,kijk ik van dit soort meningen niet meer op.
Alleen is het nu ineens de zegening ipv de vloek, waar we dankbaar voor moeten zijn.
Als Wilders straks aan de macht komt, zie je daar dan ook een Overheid in, die je dient te gehoorzamen,omdat hjet een dienaresse Gods is?
EN wat doe je als ze bv alle moslims op de trein gaan zetten?
Hetzelfde wat ik tegen GDR zei, geldt ook voor jou. Ja, als Geert eventueel aan de macht komt, is zijn regering onze wettige overheid. Ook als hij dingen doet die de toest van Gods Woord niet kunnen doorstaan.
Genade door recht
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:55

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Genade door recht »

Dat wij een wettige overheid dienen te gehoorzamen, ben ik met je eens. Zowel Geert Wilders als Europa. Maar dat Europa ons ten goede is, nee, dat is niet zo.
En Israël = Nederland zul je uit mijn mond uiteraard niet vernemen.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Joannah »

Genade door recht schreef:Dat wij een wettige overheid dienen te gehoorzamen, ben ik met je eens. Zowel Geert Wilders als Europa. Maar dat Europa ons ten goede is, nee, dat is niet zo.
En Israël = Nederland zul je uit mijn mond uiteraard niet vernemen.
Ik denk dat we met Geert WIlders snel Europa uit zullen willen stappen.
Wilders zou, als hij aan de macht kwam, wel wettig zijn, maar was Hitler ook niet democratisch gekozen?
Europa, daar heb ik moeite mee.
Hoe wettig is het, als NEE stemmen van Frankrijk, Nederland en Ierland middels dreinen en dreigen, en een andere naam geven aan een plan, waar we ineens helemaal geen zeggenschap meer over hebben, er door gejaagd wordt, met de keuze van een president (van de RKK)achter gesloten deuren plaats vind....En dit zou de transparantie en het democratisch gehalte van de EU ten goede moeten komen?
De voortekenen laten het tegenovergestelde zien.
Israel is natuurlijk geen Nederland.
iedereen is een jood, die door geloof net als Abraham, Jezus aanneemt.
Zo word dat bedoeld.
Maar een land, politiek systeem, of hierarchie worden in de bijbel als Beest beschouwd.
En bij het gehoorzamen aan een (door mensen gekozen) regering die God's wetten niet respecteert, stel je de mens boven God.
net als in de RKK mensen de kerk volgen ipv wat God zegt.
de Bijbel staat voor mij boven de Overheid.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Bureaucraat »

Joannah schreef: Ik heb destijds NEE gestemd in het referendum,grotendeels omdat mijn geweten er niet mee kon leven dat Gods Naam was verwijderd uit de EU grondwet, vooral om de Turken en andere niet-christenen maar niet voor het hoofd te stoten.
En hoe vaak komt het woord god in de nederlandse grondwet voor?
Die Grondwet (of verdrag van Lissabon, 98% hetzelfde verhaal)begint dan ook met Ik de koning van Belgie, en dan de hele groep machthebbers van de EU...
Enerzijds stem je tegen democratisering van de EU, anderzijds klaag je dat een verdrag tussen landen wordt gesloten door de politieke leiders, zonder enige bemoeienis van burgers. Dat is een spagaat.
Voor zover ik weet beginnen de meeste Grondwetten in de wereld met "Wij, de mensen van...."maar goed, in de EU zijn de machthebbers belangrijker, zo veel is duidelijk
Het Verdrag van Lissabon is geen grondwet, en de voorganger van dit verdrag mocht dan wel grondwet genoemd worden, het vertoonde geen kenmerken van een grondwet.
Als Wilders straks aan de macht komt, zie je daar dan ook een Overheid in, die je dient te gehoorzamen,omdat hjet een dienaresse Gods is?
EN wat doe je als ze bv alle moslims op de trein gaan zetten?
(Hypothetisch)?
Wilders komt niet alleen aan de macht, omdat er in Nederland nog genoeg verstandige mensen zijn die op een andere partijen stemmen.

Mocht men moslims gaan deporteren, dan zal ik daar tegen protesteren.
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Heeft de SGP toekomst?

Bericht door Bureaucraat »

Joannah schreef: Ik denk dat we met Geert WIlders snel Europa uit zullen willen stappen.
Dat weet ik wel zeker van niet, omdat we economisch zeer afhankelijk zijn van onze Europese partners. Wel zal Wilders aandringen om het terugdringen van supranationale wetgeving.
Hoe wettig is het, als NEE stemmen van Frankrijk, Nederland en Ierland middels dreinen en dreigen, en een andere naam geven aan een plan, waar we ineens helemaal geen zeggenschap meer over hebben, er door gejaagd wordt, met de keuze van een president (van de RKK)achter gesloten deuren plaats vind
Waarom begin je altijd over de Rooms-Katholieke kerk te zeuren? Je dropt wat, maar weet op geen enkele manier hard te maken wat de rol van de kerk in dit geheel is.

Dat in Nederland een referendum werd gehouden was natuurlijk grote onzin. Een dergelijk instrument past helemaal niet binnen de Nederlandse constitutionele traditie.
En dit zou de transparantie en het democratisch gehalte van de EU ten goede moeten komen?
Misschien moet je het verdrag eens bestuderen, voordat je allerlei mensen napraat.
Plaats reactie