Jongeren en popmuziek

Neder-pop fout?

Ja, geen enkele uitzondering.
8
26%
Ja, de teksten zijn fout en de muziek is te werelds.
4
13%
Vaak, de meeste teksten kunnen niet door de beugel.
9
29%
Soms, als je kritisch kijkt dan valt er een deel af.
5
16%
Nee, alleen nummers die de 10 geboden overtreden zijn fout.
3
10%
Nee, wanneer er kritisch naar gekeken wordt mag het overige deel beluisterd worden.
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door Marnix »

En zeg je: je mag niks, kan het ook niet fout gaan, dan leren ze niet zelf verantwoordelijkheid te dragen en keuzes te maken en knappen ze allicht af of ontsporen ze. Lastig dilemma he. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Julez_93
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2009, 10:45

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door Julez_93 »

Ik vind geen enkele soort muziek fout.

Iedereen heeft het recht om zelf muziek te maken, en als je hier niet van houd, luister je er niet naar.

Ikzelf houd niet van nederlandstalige muziek, maar ik heb er geen problemen mee.

Ik kan daarom ook geen antwoord geven op de poll, omdat dar alleen maar staat dat het eigenlijk wel slecht is.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9263
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door parsifal »

Julez_93 schreef:Ik vind geen enkele soort muziek fout.

Iedereen heeft het recht om zelf muziek te maken, en als je hier niet van houd, luister je er niet naar.

Ikzelf houd niet van nederlandstalige muziek, maar ik heb er geen problemen mee.

Ik kan daarom ook geen antwoord geven op de poll, omdat dar alleen maar staat dat het eigenlijk wel slecht is.
Nee hoor, je kunt alleen niets kiezen als je zegt dat alle nederpop goed is. Misschien een onvolledigheid in de poll, maar ik denk dat er heel weinig mensen op dit forum zijn die het daar mee eens zijn.

Maar goed "Elly en Rikkert" vind ik vaak wel okee. (Ook Stef Bos, Frank Boeijen, de Dijk, Herman van Veen, Klein Orkest enz hebben genoeg muziek gemaakt die zeker het luisteren waard zijn).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Julez_93
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2009, 10:45

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door Julez_93 »

Ik begrijp je punt volkomen, parsifal.

Ik ben alleen van mening dat iedereen zelf moet weten wat voor muziek hij of zij luistert, en wat voor muziek hij of zij maakt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33354
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door Tiberius »

Julez_93 schreef:Ik begrijp je punt volkomen, parsifal.

Ik ben alleen van mening dat iedereen zelf moet weten wat voor muziek hij of zij luistert, en wat voor muziek hij of zij maakt.
Een ieder doe wat goed is in zijn eigen ogen, bedoel je?
Julez_93
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2009, 10:45

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door Julez_93 »

Tiberius schreef:
Julez_93 schreef:Ik begrijp je punt volkomen, parsifal.

Ik ben alleen van mening dat iedereen zelf moet weten wat voor muziek hij of zij luistert, en wat voor muziek hij of zij maakt.
Een ieder doe wat goed is in zijn eigen ogen, bedoel je?
In dit oogpunt wel ja :)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door albion »

Julez_93 schreef:Ik begrijp je punt volkomen, parsifal.

Ik ben alleen van mening dat iedereen zelf moet weten wat voor muziek hij of zij luistert, en wat voor muziek hij of zij maakt.

Denk je echt dat jongeren zich bewust zijn van de teksten die ze beluisteren? Of luisteren ze naar de muziek omdat ze dát mooi vinden?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door eilander »

Tiberius schreef:
Julez_93 schreef:Ik begrijp je punt volkomen, parsifal.

Ik ben alleen van mening dat iedereen zelf moet weten wat voor muziek hij of zij luistert, en wat voor muziek hij of zij maakt.
Een ieder doe wat goed is in zijn eigen ogen, bedoel je?
Klopt ook:
Verblijd u, o jongeling! in uw jeugd, en laat uw hart zich vermaken in de dagen uwer jongelingschap, en wandel in de wegen uws harten, en in de aanschouwingen uwer ogen; maar weet, dat God, om al deze dingen, u zal doen komen voor het gericht. (Pred. 11)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door henriët »

Julez_93 schreef:
Tiberius schreef:
Julez_93 schreef:Ik begrijp je punt volkomen, parsifal.

Ik ben alleen van mening dat iedereen zelf moet weten wat voor muziek hij of zij luistert, en wat voor muziek hij of zij maakt.
Een ieder doe wat goed is in zijn eigen ogen, bedoel je?
In dit oogpunt wel ja :)
Toch Julez kan ik dat niet echt eens zijn met je, dat iedereen het zelf moet weten,
want uiteindelijk zullen we wel verantwoording aan God af moeten leggen, ook van onze muziekkeuze.. dus t is maar net hoe je het bekijkt..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door jvdg »

henriët schreef:
Julez_93 schreef:
Tiberius schreef:
Julez_93 schreef:Ik begrijp je punt volkomen, parsifal.

Ik ben alleen van mening dat iedereen zelf moet weten wat voor muziek hij of zij luistert, en wat voor muziek hij of zij maakt.
Een ieder doe wat goed is in zijn eigen ogen, bedoel je?
In dit oogpunt wel ja :)
Toch Julez kan ik dat niet echt eens zijn met je, dat iedereen het zelf moet weten,
want uiteindelijk zullen we wel verantwoording aan God af moeten leggen, ook van onze muziekkeuze.. dus t is maar net hoe je het bekijkt..
Ten overvloede moet worden gesteld dat God van ons eist dat we alle dingen moeten doen tot zijn Eer.
Daaronder valt ook onze muziekkeuze, zeker qua inhoud.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Ten overvloede moet worden gesteld dat God van ons eist dat we alle dingen moeten doen tot zijn Eer.
Daaronder valt ook onze muziekkeuze, zeker qua inhoud.
Klopt. Moeten we alleen nog wel helder zien te krijgen wat tot zijn eer is en wat niet. Daar bestaan nog wat teveel misverstanden over. Dat is een beetje het probleem, het gaat vaak helemaal niet over de inhoud... maar om vormen, instrumenten etc. En dat is helaas niet alleen met muziek zo. Laten we ons eerst inderdaad maar eens richten op Zijn eer in plaats van onze eer, onze tradities, gewoonten... en op basis daarvan bepalen wat Hij eervol zou vinden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door jvdg »

Marnix schreef: Laten we ons eerst inderdaad maar eens richten op Zijn eer in plaats van onze eer, onze tradities, gewoonten... en op basis daarvan bepalen wat Hij eervol zou vinden.
Ach, m'n beste Marnix, dat weten we niet.....
Of wel?

Daar waar de mens wegvalt en Zijn Eer overblijft, is dat niet de richting waarin wij het zouden moeten zoeken?

Dat is een vaag antwoord, ik besef dat, maar in de Lofzangen van Maria, Elisabet, Zacharias en Simeon kunnen we veel vinden.

Mijn ziel maakt groot den Heer'

Lof zij de God van Israel.

Nu laat Ge o Heere uw knecht.......

De vreugde die daar wordt gezongen zijn gouden liederen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef: Laten we ons eerst inderdaad maar eens richten op Zijn eer in plaats van onze eer, onze tradities, gewoonten... en op basis daarvan bepalen wat Hij eervol zou vinden.
Ach, m'n beste Marnix, dat weten we niet.....
Of wel?

Daar waar de mens wegvalt en Zijn Eer overblijft, is dat niet de richting waarin wij het zouden moeten zoeken?

Dat is een vaag antwoord, ik besef dat, maar in de Lofzangen van Maria, Elisabet, Zacharias en Simeon kunnen we veel vinden.

Mijn ziel maakt groot den Heer'

Lof zij de God van Israel.

Nu laat Ge o Heere uw knecht.......

De vreugde die daar wordt gezongen zijn gouden liederen.
Klopt, maar er zijn ook genoeg nieuwe liederen tot Gods eer, ook op moderne muziek... waar mensen vervolgens roepen: Wat een herrie, kan dat tot Gods eer zijn? Drumstel en gitaar, is dat tot zijn eer enz. We laten onze visie wat tot Gods eer moet zijn, vaak afhangen van eigen smaak.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door judith »

Ik heb een paar mensen om me heen, en die luisteren best wel... Tja... "herrie"
Het lijkt pop...maar als je er goed naar luisterd... hoor je toch dat het één van de christelijke liederen is of teksten.
Kijk - electrische gitaar - drum... wat dan ook, waar ze geluid mee maken, ik vind dat het best mooi kan zijn...
Ik vind het alleen lastig...
De 1 zegt: die muziek is echt niet tot eer van God... dan kan je beter psalmen zingen, of bij orgel of piano of een klassiek concertje...
Misschien is het wel iets waar je een keuze in moet maken... En smaken verschillen ook wel.
Maar, hoe kijken jullie daar tegenaan? Het hoeft toch niet gelijk verkeert te zijn.. aardig harde muziek waar ze een christelijk lied in zingen? (of hoe je dat ook zeg ;( )
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2478
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Jongeren en popmuziek

Bericht door Bonny »

judith schreef:Ik heb een paar mensen om me heen, en die luisteren best wel... Tja... "herrie"
Het lijkt pop...maar als je er goed naar luisterd... hoor je toch dat het één van de christelijke liederen is of teksten.
Kijk - electrische gitaar - drum... wat dan ook, waar ze geluid mee maken, ik vind dat het best mooi kan zijn...
Ik vind het alleen lastig...
De 1 zegt: die muziek is echt niet tot eer van God... dan kan je beter psalmen zingen, of bij orgel of piano of een klassiek concertje...
Misschien is het wel iets waar je een keuze in moet maken... En smaken verschillen ook wel.
Maar, hoe kijken jullie daar tegenaan? Het hoeft toch niet gelijk verkeert te zijn.. aardig harde muziek waar ze een christelijk lied in zingen? (of hoe je dat ook zeg ;( )
P.O.D. en DC Talk bedoel je misschien. Nah, je moet er van houden. Ik hou soms ook wel van iets stevigs :). Maar zoals je zegt: het gaat om de tekst. het kan nog zo'n lieflijke melodie zijn, maar als er een verschrikkelijk lied op word gezongen kun je erg bedrogen uitkomen, want je let als jongere vaak alleen op het leuke riedeltje
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie