De waarde van dit boek is...?

Plaats reactie
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

De waarde van dit boek is...?

Bericht door Grace »

Ik zit regelmatig in antiquariaten te neuzen naar tweedehands theologische boeken. Ik vind het soms moeilijk te beoordelen hoeveel waarde een boek heeft. En hoeveel geld je kan geven voor een bepaald boek.

Laat ik maar even beginnen met het "Martelarenboek" Wie weet ongeveer hoeveel dit boek waard is en hoeveel ik er voor moet geven?

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Grace,

Het boek is in het engels op internet te vinden: http://www.ccel.org/f/foxe/martyrs/ Dat kun je meenemen bij je overweging het te kopen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Origineel geplaatst door Grace
Ik zit regelmatig in antiquariaten te neuzen naar tweedehands theologische boeken. Ik vind het soms moeilijk te beoordelen hoeveel waarde een boek heeft. En hoeveel geld je kan geven voor een bepaald boek.

Laat ik maar even beginnen met het "Martelarenboek" Wie weet ongeveer hoeveel dit boek waard is en hoeveel ik er voor moet geven?

mvrgr, Grace
Zoals met de meeste antieke dingen: Wat de gek er voor geeft.

Soms koop je voor een scheintje een topstuk, soms blijkt iets achteraf een waardeloos hebbedingetje te zijn.


Een 'breekje' van Breekijzertje
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Origineel geplaatst door parsifal
Grace,

Het boek is in het engels op internet te vinden: http://www.ccel.org/f/foxe/martyrs/ Dat kun je meenemen bij je overweging het te kopen.
Parsifal,

Is John Foxe's Book of Martyrs het zelfde als het Nederlandse martelarenboek? Nee toch?

Ik kan het martelarenboek(die uitvoering van een soort statenbijbel) kopen voor 90 euro. Is dit te veel?

Gr grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Ik zou zeggen dat het om het zelfde boek gaat. Ik kwam op internet ook wel eens dit martelaren boek tegen (in het Nederlands:)

http://cbw.life.de/martelarenboek/index.html
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Nee parsifal, dit is duidelijk verschillend. Maar ik zie dat ik die (tweede link van jou) inmiddels al thuis op mijn computer heb. Dit ga ik even vergelijken met het martelarenboek, dan ben ik er uit. Thanks

grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Plaats reactie