Boekenreeks 'de laatste bazuin'

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Maar afgezien van die recensies...het boek Openbaringen is het volle Woord van de Heilige God. Als je een beetje eerbied en ontzag voor Gods Woord hebt, dan ga je daar geen spannende roman over schrijven
Hiermee gooi je volgens mij ook de eerder genoemde boeken van Francine Rivers e.a. weg, dus dan wordt de discussie breder dan alleen deze serie.

RJ, uit je posting blijkt dat je de boeken niet gelezen hebt en ik vind het wat onwijs staan om de fictie in het boek te omschrijven met de volgende woorden:
pure onzin


Mijns inziens is de serie De Laatste Bazuin slechts een gedachtengang over hoe het zou kunnen zijn. Nergens in de boeken wordt uitgedragen dat dit de enige echte voorspelling is van de toekomst.

Groeten,
Pim.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Hadden we al een titel dan? kHeb net hoofdstuk 87 afgerond, maar een titel kan ik me niet meer herinneren. Hoever ben jij met hfd 88?
Jij zou toch een titel bedenken? Jij hebt daar tenslotte het meeste gevoel voor. En ik ben zojuist begonnen aan 89, over de hengelsport die vroeger niet eens bestond omdat de mensen 28 uur per dag moesten werken en dus helemaal geen tijd hadden om een beetje langs de waterkant te lummelen. Beter opletten tijdens de werkvergaderingen hoor!

Pim, je hebt voor evangelisatie natuurlijk geen literatuur nodig. Mijn kritiek was meer een antwoord op de vraag over wat ik zag wat jij niet zag. :)
Ik zou sowieso niet zo'n boek gebruiken omdat het slechts een 'aftreksel' is van de Bijbel en niet de Bijbel zelf. Nu is dat met veel tractaten voor evangelisatie zo, maar dit is geschreven als fictie. Gods liefde is pure realiteit.

Refojongere, dat die mensen de lucht invliegen heeft te maken met de visie van LaHaye op de opname van de gemeente (o.a. Matth 24, 1 Thess 4).

Groet,
Lebaoth

[Aangepast op 1/7/03 door lebaoth]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

De Bijbel is Gods onfeilbaar Woord. Die boeken van de La Haye vertolken met veel bombarie hoe het allemaal wel niet zou kunnen zijn om Openbaringen een beetje smeuiig te maken.
Onfeilbaarheid van Bijbel in een fantasieboekje gegoten. Zie je het verschil, de tegenstelling?

Nee, natuurlijk beweren ze niet dat het zo zal gebeuren, maar wat is de meerwaarde? Er staan dingen in die totaal niet uit Openbaringen af te leiden zijn! Laat ik het zo zeggen: Maakt van Gods onfeilbaar Woord geen mooi fantasieverhaaltje ook al zeg je erbij dat het zo zou KUNNEN gaan! Je haalt er de bijbel mee omlaag.

't Is net zoiets alsof ik ga verzinnen hoe Jezus in Zijn jeugd eigenlijk geleefd zou hebben, wat voor vrienden en kennissen Hij zou hebben gehad, hoe Jezus de week doorbracht, nee we komen daar niet aan. Waarom komen we dan wel aan Openbaringen?
jacob

Bericht door jacob »

off topic


geachte mede forummers

het is geen openbaringen maar de openbaring aan Johannes.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

RJ,

In onderstaande posting ben je wel heel stellig hoor! En dat terwijl je de boeken niet eens hebt gelezen. Je zou deel 1 eens moeten lezen en dan je mening vormen. Persoonlijk weet ik niet goed wat ik er van moet denken, maar van te voren op de bandstapel gooien vind ik echt onwijs.

Verder vraag ik me nu af (zoals ik in onderstaande postings al gevraagd heb) of je nu specifiek de boeken van LaHaye afkeurt of het genre waar Francine Rivers in schrijft ook. Je argumenten komen redelijk generaliserend over.

Uit de boeken van LaHaye lees ik vooralsnog geen smeuiigheid en jij hebt ze volgens mij ook niet gelezen?! Ze zetten mij aan het denken en dat doen heel veel andere boekjes niet, die door onze gezindte wel klakkeloos gelezen worden!!!!

Groeten,
Pim.
Loïs

Bericht door Loïs »

Ja we zijn al hard bezig,
OK, ik zie verwachtend uit naar jullie debuut..

Pim, ik ben het met je eens; behalve dan dat ik het slecht geschreven boeken vind (schrijfstijl dus) en jij blijkbaar niet.

Groetjes van Loïs.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Pim,

Ik heb het in dit geval enkel over de La Haye, want die boeken van Francine Rivers ken ik niet.

Ze hebben je aan het denken gezet, waarover eigenlijk als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Loïs
Pim, ik ben het met je eens; behalve dan dat ik het slecht geschreven boeken vind (schrijfstijl dus) en jij blijkbaar niet.

Groetjes van Loïs.
Ik heb ze niet uit een dergelijk vaktechnisch oogpunt beoordeeld. Ik weet ook niet of ik daar de kwaliteiten voor heb, dus wat dat betreft geef ik je het voordeel van de twijfel :% en neem ik aan dat deze boeken literair gezien geen hoge plaats innemen.

Groeten,
Pim.
Loïs

Bericht door Loïs »

Hahaha.

Ja literatuur is een wat uit de hand gelopen hobby van me. Hartelijk dank voor het vertrouwen in mijn kennis hieromtrent. ;-)

LOL

[Aangepast op 1-7-2003 door Loïs]
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Pim,

Ik heb het in dit geval enkel over de La Haye, want die boeken van Francine Rivers ken ik niet.
RJ,

Toch heb ik enigszins de indruk dat je de boeken van LaHaye ook niet kent, toch? Bevrijdende Liefde van Francine Rivers kan ik echt aanbevelen. Het is een Roman gebaseert op wat wij weten van het leven van de profeet Hosea.
Ze hebben je aan het denken gezet, waarover eigenlijk als ik vragen mag?
Hier kom ik later vanavond of morgen op terug, ok? Ik moet er nu helaas vandoor!

Groeten,
Pim.
Plaats reactie