Het kiezen van Balkenende als lijsttrekker is een groot verlies voor het CDA. Of niet? Straks, bij zijn 15e kabinet, zullen we uiteindelijk toch gaan merken dat Balkenende wel over wat leidinggevende kwaliteiten beschikt.Faramir schreef:We hebben in de afgelopen periode gezien dat Balkenende boven partijen kan staan en het landsbelang dient. Nu een ander als lijsttrekker kiezen zou gezichtsverlies zijn en daarnaast wordt Balkenende binnen de partij breed gedragen.Marie-Henriëtte schreef:Ik vind het wel onvoorstelbaar dat Balkenende weer lijsttrekker wordt. Het partijbestuur moet nu toch wel beter weten en Balkenende zelf ook. Maar het begint erop te lijken dat hij absoluut geen zelfkritiek kent.
kabinet balkenende 4 gevallen!
-
Re: kabinet balkenende 4 gevallen!
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 22 feb 2010, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zou zo saai zijn voor zo'n topic om altijd maar af te wachten en als mosterd na de maaltijd dan alsnog te bespreken wat al gebeurd is. Het leuke aan verkiezingen is dat iedereen een beetje kan fantaseren over de uitkomst.Fjodor schreef: De verkiezingen zijn nog niet eens geweest en we gaan nu al, op basis van opiniepeilingen zeggen dat het met zoveel partijen niet werkzaam is.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Is democratie Bijbels of een overblijfsel van het goddeloze Romeinse Rijk ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik heb nog geen negatieve reacties vanuit CDA hoek gehoord. Alhoewel ikzelf het aan de ene kant ook wel spijtig vindt dat Balkenende weer bovenaan staat. Ik zou eerder Verhagen naar voren schuiven.Marie-Henriëtte schreef:]Het (her)kiezen van Balkenende als lijsttrekker is een groot verlies voor het CDA. Of niet?
Laten we hopen dat het CDA nog zo lang groot genoeg blijft om de MP te kunnen leveren. Vanaf de zijlijn is het natuurlijk altijd makkelijk om commentaar te geven op Balkenende, maar over het algemeen vind ik dat hij het tijdens Balkenende IV goed gedaan heeft.Straks, bij zijn 15e kabinet, zullen we uiteindelijk toch gaan merken dat Balkenende wel over wat leidinggevende kwaliteiten beschikt.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
En ik maar denken dat we op één lijn zaten:Faramir schreef:Dat hoeft helemaal niet. En daarnaast is het maar een idee. Maar gezien de onmogelijke standpunten van de SGP kunnen zij onmogelijk samen met CU en CDA.jvdg schreef: Dan moet je de grondwet wijzigen om voor deze partij een uitzondering te creeëren.Dat is nieuwe informatie voor mij. Heb je misschien meer informatie?En dat in een week waar het voortbestaan van deze partij min of meer op het spel staat.Graag gedaan, maar het was meer uit belang voor de andere christelijke partijen.Overigens, dank voor je gebaar om de SGP een apart plekje in ons politieke spectrum te gunnen!
- onmogelijke standpunten?
- de andere christelijke partijen sparen voor die vermaledijde SGP?
De Hoge Raad doet deze week uitspraak over het vrouwenstandpunt van de SGP.
Vandaar mijn vrees voor het voortbestaan van deze "beginselpartij".
Volgens mij moet je voor een uitzondering voor de SGP, als ze de kiesdrempel niet halen, de wet wel wijzigen.
Zou trouwens heel ondemocratisch zijn.
Of misschien de minst slechte regeervorm?huisman schreef:Is democratie Bijbels of een overblijfsel van het goddeloze Romeinse Rijk ?
Ik twijfel er wel eens over. Wij zijn toch voor een Theocratie?Mister schreef:Of misschien de minst slechte regeervorm?huisman schreef:Is democratie Bijbels of een overblijfsel van het goddeloze Romeinse Rijk ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt.jvdg schreef: En ik maar denken dat we op één lijn zaten:
Dank voor de verduidelijking, nu je het zegt herinner ik het mij weer. Ik verwacht/hoop overigens dat de uitspaak positief is voor de SGP.De Hoge Raad doet deze week uitspraak over het vrouwenstandpunt van de SGP.
Vandaar mijn vrees voor het voortbestaan van deze "beginselpartij".
Ik ging er van uit dat ze de kiesdrempel zouden blijven halen in mijn verhaal. Zo niet, dan heeft de partij idd geen recht meer op een zetel. Maar gezien de achterban van de SGP, die erg trouw is, zal dat toch wel goed zitten?Volgens mij moet je voor een uitzondering voor de SGP, als ze de kiesdrempel niet halen, de wet wel wijzigen.
Niemand wil Verhagen. Ook Bos heeft naar mijn mening een vooropgezet plan gehad.Oosterling schreef:Het razendsnelle aanwijzen van Balkenende tot lijsttrekker is verbazend. Juist in de ontstane situatie zou je verwachten dat het serieuze overweging verdient om kroonprins Camiel Eurlings de kar te laten trekken.Faramir schreef:Ik heb nog geen negatieve reacties vanuit CDA hoek gehoord. Alhoewel ikzelf het aan de ene kant ook wel spijtig vindt dat Balkenende weer bovenaan staat. Ik zou eerder Verhagen naar voren schuiven.Marie-Henriëtte schreef:]Het (her)kiezen van Balkenende als lijsttrekker is een groot verlies voor het CDA. Of niet?Laten we hopen dat het CDA nog zo lang groot genoeg blijft om de MP te kunnen leveren. Vanaf de zijlijn is het natuurlijk altijd makkelijk om commentaar te geven op Balkenende, maar over het algemeen vind ik dat hij het tijdens Balkenende IV goed gedaan heeft.Straks, bij zijn 15e kabinet, zullen we uiteindelijk toch gaan merken dat Balkenende wel over wat leidinggevende kwaliteiten beschikt.
Er zijn signalen naar buiten gekomen die er op wijzen dat Maxime Verhagen een behoorlijk eigenzinnige rol heeft gespeeld in de aanloop van de val van het kabinet. Door het gemanipuleer met de brief van de NAVO was Balkenende gedwongen te kiezen tussen het maken van (alweer) een knieval voor de PvdA en het aansturen op een breuk. Een keus die de positie van Balkenende danig heeft verzwakt. Camiel Eurlings mag dan wel kroonprins zijn, tegen de ambities van Maxime Verhagen lijkt hij mij niet opgewassen. Zou het CDA-bestuur de rijen direct gesloten hebben om een "staatsgreep" van Maxime Verhagen te voorkomen?
-
Laat het CDA eens een wijze beslissing maken en ook niet de kant van de roomsen opgaan. Er zijn zat andere potentiële kandidaten binnen het CDA dan eerdergenoemde personen met kroontjes op.
Nee, dit is een leuk uitgangspunt voor een goede samenwerking tussen de verschillende stromingen die verenigd zijn in het CDA....Marie-Henriëtte schreef:Laat het CDA eens een wijze beslissing maken en ook niet de kant van de roomsen opgaan. Er zijn zat andere potentiële kandidaten binnen het CDA dan eerdergenoemde personen met kroontjes op.
-
-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit gedacht nog eens naar lubberiaans gelubber verlangd te hebbenOosterling schreef:Natuurlijk had Bos dat, daarom is het ook gelukt om Balkenende te beschadigen. Hij is gemangeld tussen Bos en Verhagen. Dat zou Lubbers nooit overkomen zijn, die had zoiets aan zien komen en zou ingegrepen hebben.huisman schreef:Niemand wil Verhagen. Ook Bos heeft naar mijn mening een vooropgezet plan gehad.
Eerst stel je dat de SGP een onmogelijke, vermaledijde partij is, en vervolgens hoop je op een positieve uitspraak door de Hoge Raad.Faramir schreef:Klopt.jvdg schreef: En ik maar denken dat we op één lijn zaten:
Dank voor de verduidelijking, nu je het zegt herinner ik het mij weer. Ik verwacht/hoop overigens dat de uitspaak positief is voor de SGP.Ik ging er van uit dat ze de kiesdrempel zouden blijven halen in mijn verhaal. Zo niet, dan heeft de partij idd geen recht meer op een zetel. Maar gezien de achterban van de SGP, die erg trouw is, zal dat toch wel goed zitten?Volgens mij moet je voor een uitzondering voor de SGP, als ze de kiesdrempel niet halen, de wet wel wijzigen.
Ik kan dat niet rijmen.
De achterban van de SGP is (behoorlijk) trouw, maar niet groot genoeg om de door jou voorgestelde kiesdrempel te kunnen halen.