Gemeenteraadverkiezingen

Wat is jouw stem?

Peiling eindigde op 05 mar 2010, 13:45

SGP
25
46%
Christen Unie
8
15%
Combi SGP/CU
11
20%
CDA
3
6%
PVDA
2
4%
D66
0
Geen stemmen
Groen Links
2
4%
SP
0
Geen stemmen
Plaatselijke partij
3
6%
 
Totaal aantal stemmen: 54

Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Gijs83 »

Oude-Waarheid schreef:Bij gebrek aan een andere party (SGP) heb ik voor Amsterdam stad CU
en voor Amsterdam noord CDA gestemd mede omdat in Amsterdam Noord
geen CU op de stemlijst staat/stond (dus wij konden twee keer stemmen)
Als er mijn partij niet mee zou, zou ik, denk ik, niet gaan stemmen...
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Gijs83 »

De voorlopige uitslag hier in Rijssen is:
SGP: 7(was 6)
CDA: 5(was 5)
PvdA: 3(was 5)
CU: 4(was 4)
GB: 3(was 3)
VVD: 3(was 2)

Ben benieuwd naar de andere (voorlopige) uitslag.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door memento »

In Ridderkerk:

Leefbaar Ridderkerk 10
SGP 5
PvdA 4
VVD 2
CDA 2
D66/GL 2
CU 2

Ik ben wel blij met deze uitslag. Leefbaar en SGP zijn op lokaal niveau mijn favorieten, met een grotendeels overeenkomstig programma (helaas wel beiden tégen de TramPlus). Dat beloofd een stabiele lokale regering op te leveren, waarvoor ik erg dankbaar ben.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:De voorlopige uitslag hier in Rijssen is:
SGP: 7(was 6)
CDA: 5(was 5)
PvdA: 3(was 5)
CU: 4(was 4)
GB: 3(was 3)
VVD: 3(was 2)

Ben benieuwd naar de andere (voorlopige) uitslag.
Volgens mij krijgen we maar één voorlopige uitslag.
~~Soli Deo Gloria~~
Tom A Hawk
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 nov 2008, 16:19

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Tom A Hawk »

Gijs83 schreef:
Oude-Waarheid schreef:Bij gebrek aan een andere party (SGP) heb ik voor Amsterdam stad CU
en voor Amsterdam noord CDA gestemd mede omdat in Amsterdam Noord
geen CU op de stemlijst staat/stond (dus wij konden twee keer stemmen)
Als er mijn partij niet mee zou, zou ik, denk ik, niet gaan stemmen...
Dus als jij in een ander land dan Nederland zou wonen, zou jij nooit gaan stemmen?

Ik denk dat ik in alle gevallen zou kijken naar de beste (of minst slechte) optie. Nu heb ik CU gestemd, zoals meestal. 'k Heb ook nog aan gemeentebelangen gedacht, maar het Bijbelse geluid van de CU gaf de doorslag.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Luther »

Paar interessante feiten:

- Landelijk wint de SGP 14 raadszetels; CU verliest er 9.
- Landelijk verliest de PvdA 653 zetels; in 2006 won men er 679, dus die winst is weer helemaal verdwenen.
- CDA blijft de partij met de meeste raadszetels, maar verliest er wel 181.
- D66 had er 144 en wint er 371 bij.
- De PVV en Trots op NL komen voort uit de VVD. De PVV krijgt in totaal 17 zetels, ToN wint er 51, maar ook de VVD wint er 198 bij.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Josephus »

Luther schreef:De PVV en Trots op NL komen voort uit de VVD. De PVV krijgt in totaal 17 zetels, ToN wint er 51, maar ook de VVD wint er 198 bij.
De winst van de PVV hangt ook samen met het verlies van de SP, hoe raar dat misschien ook klinkt.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door jan03 »

memento schreef:In Ridderkerk:

Leefbaar Ridderkerk 10
SGP 5
PvdA 4
VVD 2
CDA 2
D66/GL 2
CU 2

Ik ben wel blij met deze uitslag. Leefbaar en SGP zijn op lokaal niveau mijn favorieten, met een grotendeels overeenkomstig programma (helaas wel beiden tégen de TramPlus). Dat beloofd een stabiele lokale regering op te leveren, waarvoor ik erg dankbaar ben.
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar het zou wel de eerste keer zijn dat de SGP in Ridderkerk in de regeering komt. Zie jij dat ervan komen nu?
Faramir
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 dec 2009, 22:23

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Faramir »

Josephus schreef:
Luther schreef:De PVV en Trots op NL komen voort uit de VVD. De PVV krijgt in totaal 17 zetels, ToN wint er 51, maar ook de VVD wint er 198 bij.
De winst van de PVV hangt ook samen met het verlies van de SP, hoe raar dat misschien ook klinkt.
Ik heb eens een interview gezien met een leider van de volksunie (of een ander extreem nationalistische partij) en die gaf ook aan dat bij verkiezingen waar zijn partij niet meedoet de achterban veelal SP stemde gezien de vele overeenkomsten op bepaalde vlakken.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door eilander »

Hendrikus schreef:
Genade door recht schreef:De fabel dat een niet stem ook een stem is, gaat echt niet op. Als je Bijbels gezien geen keus mag maken, moet je dat ook niet doen. Je bent niet verantwoordelijk voor een politieke constellatie als je niet gestemd hebt omdat er geen goede keus mogelijk was. De constellatie is tot stand gekomen door stemmen van andere mensen. Dat jouw stem hier verandering had kunnen brengen, doet hier niet aan af. Stemmen mag je alleen als jouw keus goed is.
De constellatie is mede tot stand gekomen door jouw niet stemmen, want als je wél had gestemd zou het plaatje er anders uit hebben gezien. Dat doet er dus wel degelijk iets toe.
Ik ben het wel met GdR eens. Maar ik vind het heel moeilijk om uit te maken wanneer je Bijbels gezien geen keus mag maken! Dat moet ook een hele verantwoordelijkheid zijn, en niet stemmen mag niet uit gemakzucht ('t is toch allemaal niks meer) gebeuren.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Erasmiaan »

jan03 schreef:
memento schreef:In Ridderkerk:

Leefbaar Ridderkerk 10
SGP 5
PvdA 4
VVD 2
CDA 2
D66/GL 2
CU 2

Ik ben wel blij met deze uitslag. Leefbaar en SGP zijn op lokaal niveau mijn favorieten, met een grotendeels overeenkomstig programma (helaas wel beiden tégen de TramPlus). Dat beloofd een stabiele lokale regering op te leveren, waarvoor ik erg dankbaar ben.
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar het zou wel de eerste keer zijn dat de SGP in Ridderkerk in de regeering komt. Zie jij dat ervan komen nu?
Zeker. Eindelijk, zou ik bijna zeggen. De vorige verkiezing is de SGP eruit gehouden door o.a. de PvdA. Met Leefbaar zit de SGP grotendeels op één lijn.
Dit waren de verkiezingen van de Tram: Ridderkerk heeft massaal tegen de Tram gekozen door op Leefbaar en SGP te stemmen.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

In Liesveld is het
SGP/CU 4
CDA 3
Gem belangen 4
PvdA 1
VVD 1

Gem belangen heeft 1 zetel afgepakt van de PvdA. We zijn hier erg stabiel ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door jan03 »

Erasmiaan schreef: Dit waren de verkiezingen van de Tram: Ridderkerk heeft massaal tegen de Tram gekozen door op Leefbaar en SGP te stemmen.

En terecht!
Marco
Berichten: 3621
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Marco »

Ik zal de PCW (Protestantse Combinatie Waddinxveen), die een combinatie is van CU, HKW (Hervormde Kieskring Waddinxveen) en SGP maar zien als combinatie CU/SGP. Anders wordt het zo ingewikkeld..
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Gemeenteraadverkiezingen

Bericht door Josephus »

jan03 schreef:
Erasmiaan schreef: Dit waren de verkiezingen van de Tram: Ridderkerk heeft massaal tegen de Tram gekozen door op Leefbaar en SGP te stemmen.

En terecht!
Wat is er dan zo erg aan die tram?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie