openstelling internetplatform op zondag

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: openstelling internetplatform op zondag

Bericht door jvdg »

Faramir schreef:
jvdg schreef: Verder uitleggen heeft, vrees ik, geen zin.
Proberen kan altijd.
In een enkel woord is gewezen op het vertrouwen op en in God t.a.v. het heiligen van de zondag, en de zegen die Hij daaraan kan verbinden.
Als je dat vertrouwen niet hebt of kent heeft een verdere uitleg geen enkele zin.

Talloze voorbeelden zijn te geven van hen die op Hem vertrouwden, dwars tegen de menselijke overwegingen in, maar het in Zijn Handen hebben mogen geven, rijkelijk zijn gezegend.
Geen verdienste van die mensen, maar Genade alleen.

Wie op God vertrouwt op Hem alleen,
Ziet zich omringd met Zijn weldadigheden
Faramir
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 dec 2009, 22:23

Re: openstelling internetplatform op zondag

Bericht door Faramir »

jvdg schreef:
Faramir schreef:
jvdg schreef: Verder uitleggen heeft, vrees ik, geen zin.
Proberen kan altijd.
In een enkel woord is gewezen op het vertrouwen op en in God t.a.v. het heiligen van de zondag, en de zegen die Hij daaraan kan verbinden.
Als je dat vertrouwen niet hebt of kent heeft een verdere uitleg geen enkele zin.
Ik heb vertrouwen in God. Dat wil echter niet zeggen dat je het logisch nadenken (met eventueel een marktonderzoek) bij zaken doen maar moet laten zitten. Wij kunnen niet voor niets zelf denken en vooraf de gevolgen inschatten van ons handelen. Daarnaast is een gegeven dat iemand de zondag als absolute rustdag wil houden geen garantie voor Gods zegen.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
cobra
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2010, 15:56

Re: openstelling internetplatform op zondag

Bericht door cobra »

Dank voor jullie uitgebreide reactie's! Ik ben momenteel in gesprek met mijn investeerders, zelf ook christelijk. Ik heb daar zelf de discussie op gang gebracht over openstelling op zondag, dat bracht er toe dat één vd investeerders zich terugtrekt als het platform op zondag geopend is.

Afgelopen week heb ik nagedacht over een bedrijfs-policy wb.t. activiteiten op zondag. Daarin wil ik beschrijven dat er geen menselijke activiteiten op zondag zijn, ook niet als alles technisch "plat" gaat. Verder wil ik duidelijk communiceren naar onze klanten dat we op zondag niet bereikbaar zijn om reden dat wij de zondagsrust respecteren vanuit bijbelse motieven. Solcon doet het zo: http://www.solcon.nl/over-solcon. Ook naar toekomstige samenwerkingen met bedrijven/investeerders wil ik deze policy duidelijk communiceren. Verder wil ik een eventuele webwinkel die erin komt te hangen op zondag sluiten, omdat ik een webwinkel anders zie dan een platform.

Concluderend kan ik zeggen dat ik zelf met het technische deel geen problemen heb op zondag, de gebruikers die op zondag hun ding willen doen hebben die mogelijkheid onder eigen verantwoording.

Als ik op zondag een beetje rond surf verbaast het me dat veel reformatorische webwinkels vrolijk open zijn. Hebben deze ondernemers nooit na gedacht over een zondag-policy? Bij telefonisch navraag blijkt dat de meesten hier inderdaad niet over hebben nagedacht. Een interessant onderwerp dus anno 2010.
Plaats reactie