Kerkje in Zwitserland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Kerkje in Zwitserland

Bericht door marsm104 »

Zijn er mensen die dit kerkje kennen? Het staat in Zwitserland.


Afbeelding

[Aangepast op 20/2/04 door marsm104]
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Nee, ik ken het niet. Maar ik kan je er wel meer over vertellen.

Felsenkirche St.Michael
Die Felsenkirche St.Michael wurde 1974 nach 3-jähriger Bautätigkeit unter der Leitung des Architekten Donat Ruff fertig gestellt. Sie ist europaweit eines der jüngsten und eindrücklichsten Beispiele der jahrtausendalten Felsarchitektur. Das Kircheninnere im Burghügel wurde künstlich aus dem Fels gebrochen.
Mit 500 Sitzplätzen ist die Michaelskirche das grösste Gotteshaus der Neuzeit, das sich vollumgänglich im Felseninnern befindet. Dieser architektonische Wurf ist einmalig, zumal hier Schönheit und Zweckmässigkeit, Natur und Kultur, Tradition und Moderne in Harmonie vereint sind. Das gelungene Übereinander von alter und neuer Kirche trägt wesentlich zum interessanten Dorfbild bei.

Kurzportrait:
Architekt: Donat Ruff, Visp
Damaliger Pfarrer: H.H. Dr. Andreas Arnold (+ 2000)
Bauzeit: 3.5 Jahre
Einweihung: 28. September 1974
Tabernakelbild: "Hl. Michael" Werk von Hans Loretan
Taufstein: Werk von Hans Loretan
Orgel: Rein mechanische Pfeifenorgel mit 21 Registern von Hans J. Füglister
Nebengrotte: der Jungfrau Maria geweiht
Kirchenraum: 670 m2
Felsausbruch: 6' 000 m3
Grösste Länge: 35 m
Grösste Breite: 19 m
Maximale Höhe: 12 m
Sitzplätze: 500

(Bron: http://www.raron.ch/d/2wohnort/kultur/kultur.html)
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het is inderdaad een kerk in een grot. In Raron, in Zwitserland.

Maar waar ik op doel is het volgende:

In 2001 zijn wij daar geweest op vakantie, en toen werden daar elke zondag Nederlandse diensten gehouden. Waarschijnlijk georganiseerd door de GG.

Weet niemand hier meer vanaf? Iemand ooit zo'n dienst bezocht?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

Wel over gehoord en ook wel gezien in raron maar meer weet ik niet. Wij kwamen wel eens bij diensten in Sion en een dorp 50 km. daar vandaan. ik zou niet eens meer weten hoe het daar heten.

Ik weet nog wel dat wij op zondag daar naar de kerk zouden gaan. In de plaats aangekomen vroegen we ons af waar de kerk zou staan. Voor ons reed ineens een auto met vrouwen erin die een hoed op hadden. Wij daar maar achteraan gegaan en wat bleek toen zij uitstapten zagen we het kerkje staan maar wat bleek nog meer, de jongelui die er uit stapten waren jongeren uit de klas van mijn dochter, van de Driestar in Gouda. Nou dat was lachen natuurlijk.
Verder een heel mooe en fijne dienst geweest daar in dat kerkje.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Het is inderdaad een kerk in een grot. In Raron, in Zwitserland.

Maar waar ik op doel is het volgende:

In 2001 zijn wij daar geweest op vakantie, en toen werden daar elke zondag Nederlandse diensten gehouden. Waarschijnlijk georganiseerd door de GG.

Weet niemand hier meer vanaf? Iemand ooit zo'n dienst bezocht?
Organiseert de GG kerkdiensten? Bij mijnweten is het meer eengroepering rond de waarheisvriend die dat doet. Zou de GG het organiseren zouden er veel minder predikanten mogen preken. ;)

[Aangepast op 21/2/04 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Kevertje

Bericht door Kevertje »

k'Heb gehoord dat ze dat in Oostenrijk ook hebben!

Verder zou 'k niet weten wie dat organiseerd!



Kevertje!
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik ben zelf een aantal keer naar diensten geweest in Zwitserland. Zie ook onderstaand artikel uit het RD van vorig jaar zomer.

Urenlange sabbatsreis voor vakantiekerkdienst
De Mots verzorgt jaarlijks rubriek vakantiediensten

PUTTEN - Het Franse Anduze en het Zwitserse Raron zijn aantrekkelijke bestemmingen voor christelijke toeristen. Niet alleen om nachtelijke krekelconcerten, heldere kreekjes of eeuwige sneeuw. De aangenaamheid van het verpozen wordt deels bepaald door de aanwezigheid van Nederlandse kerkdiensten.

Een toerist is volgens het woordenboek „iemand die het reizen voor zijn genoegen beoefent, met name in een vreemd gebied.â€
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door marsm104
Het is inderdaad een kerk in een grot. In Raron, in Zwitserland.

Maar waar ik op doel is het volgende:

In 2001 zijn wij daar geweest op vakantie, en toen werden daar elke zondag Nederlandse diensten gehouden. Waarschijnlijk georganiseerd door de GG.

Weet niemand hier meer vanaf? Iemand ooit zo'n dienst bezocht?
Organiseert de GG kerkdiensten? Bij mijnweten is het meer eengroepering rond de waarheisvriend die dat doet. Zou de GG het organiseren zouden er veel minder predikanten mogen preken. ;)

[Aangepast op 21/2/04 door Egbert]
Ik zeg ook niet dát het door de GG werd georganiseerd. Dat weet ik niet. Maar er werd "langzaam" gezongen en gelezen uit de Statenvertaling. Verder kan ik niet precies zeggen wie en wat het georganiseerd heeft.

Meer mensen met buitenlandse-kerk ervaring? Als je op vakantie gaat, bezoek je dan buitenlandse diensten? of ga je de Nederlandse diensten opzoeken? Mensen, reacties!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie