Formatie 2010

Zefanja
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Zefanja »

Solipsis schreef:
Zefanja schreef: Ik kan hier niks mee eerlijk gezegd.
Je neemt me niet serieus, je kan je hier niet in vinden..tja..
Je bewering dat iedere moslim een terrorist is, valt op geen enkele manier te controleren, noch te beargumenteren of te staven. Integendeel: juist het feit dat bij het merendeel van de aanslagen veel moslims omkomen en deze aanslagen ook vanuit extremistische groeperingen gericht zijn op de mainstream moslims die niets met een extremistische islam te maken willen hebben, bevestigen je ongelijk.
In hun hart is elke moslim een terrorist ja.

En, een extremistische moslim bestaat niet, het is allemaal 1 pot nat, OF allemaal extremistisch of allemaal 'normaal beleidend'.
Maar zolang een moslim een moslim is, blijft het een Godsloochenaar.
Begrijp dat voor eens en voor altijd.

Fillipensen 2:7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden;
8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises.


En HOE kan je dit loochenen, zie bovenstaande tekst?
Hoe kan je ooit zeggen dat je een Christen bent, maar opkomt voor de islamieten?
De Islamieten die zeggen dat het niet waar is dat Jezus aan het kruis gestorven is voor onze zonden?
De Islamieten die zeggen dat Jezus een profeet is, maar NOOIT de Zoon van God?

Maar eens, eens zal ALLE tong beleiden dat Jezus Christus de Heere zij, lees Fillipensen 2:9-11.
9 Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is;
10 Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn.
11 En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders.

En gelukkig maar.

En lees 1 Johannes 4:1-3 nog maar eens goed.
1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;
3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Misschien zal het je ooit duidelijk worden, dat de duivel niks goeds bezit en probeer dan ook niks goed te praten voor de Islamieten.

Hoe durf je.
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Joannah »

Zefanja schreef:
Solipsis schreef:
Zefanja schreef: Ik kan hier niks mee eerlijk gezegd.
Je neemt me niet serieus, je kan je hier niet in vinden..tja..
Je bewering dat iedere moslim een terrorist is, valt op geen enkele manier te controleren, noch te beargumenteren of te staven. Integendeel: juist het feit dat bij het merendeel van de aanslagen veel moslims omkomen en deze aanslagen ook vanuit extremistische groeperingen gericht zijn op de mainstream moslims die niets met een extremistische islam te maken willen hebben, bevestigen je ongelijk.
In hun hart is elke moslim een terrorist ja.

En, een extremistische moslim bestaat niet, het is allemaal 1 pot nat, OF allemaal extremistisch of allemaal 'normaal beleidend'.
Maar zolang een moslim een moslim is, blijft het een Godsloochenaar.
Begrijp dat voor eens en voor altijd.

Fillipensen 2:7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden;
8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises.


En HOE kan je dit loochenen, zie bovenstaande tekst?
Hoe kan je ooit zeggen dat je een Christen bent, maar opkomt voor de islamieten?
De Islamieten die zeggen dat het niet waar is dat Jezus aan het kruis gestorven is voor onze zonden?
De Islamieten die zeggen dat Jezus een profeet is, maar NOOIT de Zoon van God?

Maar eens, eens zal ALLE tong beleiden dat Jezus Christus de Heere zij, lees Fillipensen 2:9-11.
9 Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is;
10 Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn.
11 En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders.

En gelukkig maar.

En lees 1 Johannes 4:1-3 nog maar eens goed.
1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;
3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Misschien zal het je ooit duidelijk worden, dat de duivel niks goeds bezit en probeer dan ook niks goed te praten voor de Islamieten.

Hoe durf je.
klinkt allemaal wel makkelijker dan het is, natuurlijk.
vergeet niet dat de gemiddelde islamiet redelijk gebrainwashed is en de cultuur een alles behalve individualistische is, zoals in de westerse maatschappij.
Bovendien staat er min of meer de doodstraf op het ontkennen van de leer,het afvallig worden, zelfs de eigen familie kan dit gewoon voltrekken, volgens de Koran.
En zeg eens eerlijk hoeveel chrtistenen zeggen niet dat ze christenen zijn, alleen maar omdat ze zo opgevoed zijn, of dan in ieder geval een identiteit hebben, maar zonder een levend geloof te hebben?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Zefanja
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Zefanja »

Solipsis schreef: En ik vermoed dat de extremisten die er wonen, al helemaal niet met hem wensen te praten.

Ja maar ik durf ook niet alles te zeggen wat me op mijn hart ligt.
Ik heb allang aangevoeld dit beter niet te doen.
Ik heb wel eens gezegd, dat Mohammed geen reden had om te verkondigen dat Jezus niet aan het kruis gestorven is en al helemaal niet Gods Zoon is.
Maar dan raak je een gevoelige snaar.
Want hoeveel kwaad Mohammed ook heeft gedaan, ze zien dat niet.
Ze nemen alles klakkeloos aan en ze zetten er geen vraagtekens bij, wat wel zou moeten.
Een heel enkele keer hoor of lees je dat iemand tot inkeer komt, maar dat is dan een wonder.
Satan is machtig, maar gelukkig is God ALmachtig!
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Zefanja
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Zefanja »

Joannah schreef:
klinkt allemaal wel makkelijker dan het is, natuurlijk.
vergeet niet dat de gemiddelde islamiet redelijk gebrainwashed is en de cultuur een alles behalve individualistische is, zoals in de westerse maatschappij.
Bovendien staat er min of meer de doodstraf op het ontkennen van de leer,het afvallig worden, zelfs de eigen familie kan dit gewoon voltrekken, volgens de Koran.
En zeg eens eerlijk hoeveel chrtistenen zeggen niet dat ze christenen zijn, alleen maar omdat ze zo opgevoed zijn, of dan in ieder geval een identiteit hebben, maar zonder een levend geloof te hebben?
Maar makkelijk is het niet, dat heeft nooit iemand beweerd.
De grootste opgave voor de mens is het juiste pad te volgen.

En wat je noemt allemaal, dat is zeker iets om over na te denken.
Je bent dus bevoorrecht als je nog onder de Waarheid mag komen.
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Joannah »

Zefanja schreef:
Joannah schreef:
klinkt allemaal wel makkelijker dan het is, natuurlijk.
vergeet niet dat de gemiddelde islamiet redelijk gebrainwashed is en de cultuur een alles behalve individualistische is, zoals in de westerse maatschappij.
Bovendien staat er min of meer de doodstraf op het ontkennen van de leer,het afvallig worden, zelfs de eigen familie kan dit gewoon voltrekken, volgens de Koran.
En zeg eens eerlijk hoeveel chrtistenen zeggen niet dat ze christenen zijn, alleen maar omdat ze zo opgevoed zijn, of dan in ieder geval een identiteit hebben, maar zonder een levend geloof te hebben?
Maar makkelijk is het niet, dat heeft nooit iemand beweerd.
De grootste opgave voor de mens is het juiste pad te volgen.

En wat je noemt allemaal, dat is zeker iets om over na te denken.
Je bent dus bevoorrecht als je nog onder de Waarheid mag komen.
Dat is zeker zo, maar probleem is, de islamiet zal ook zeggen dat ie bevoorrecht is om onder de waarheid, zijn waarheid te mogen zijn.
Hoe ga je hen vertellen dat het niet Ismael was, maar Izak, die geofferd moest worden?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Formatie 2010

Bericht door Mara »

Mark Rutte is het niet eens op de kritiek die hij krijgt (van vrouwen ;) ) dat er dit keer te weinig vrouwen in het kabinet zitten.
"Ik koos op kwaliteit, niet op het geslacht".
Daarmee zegt hij eigenlijk dat er dus geen geschikte vrouwen verder zijn.
Volgens Neelie K gaat hij hiermee een stap terug in de tijd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Formatie 2010

Bericht door Willem »

En nu is het definitief de laaste posting over dit onderwerp. Het heeft niet zoveel zin om zo detaillistisch te discusseren. De hoofdlijnen, de visie op islam en koran t.o.v. de Bijbel bepalen de omgang met onze - islamitische - medeburgers en de omgang met de islam als religie en ideologie. Het verbaast me dat er van mijn geachte opponenten geen enkele reactie is gekomen op eerdere onderstaande posting. Hierin worden toch een aantal principiele uitspraken gedaan die bepalen hoe er ook op detailniveau beoordeeld zal worden.
Ik stop weer eens met deze discussie. Ik vind het ook onbegrijpelijk wat Solipsis hier meent te moeten debiteren. Men dit soort reacties wordt men een bepaalde "extremistische' kant op gedwongen. (de kant van Wilders en de PVV). Een kant waar ik helemaal niet heen wil. Ik heb te vaak en te lang in islamitische culturen rondgezworven om te stellen dat elke moslim een terrorist is. Dat is onzinnig. Ook zij willen gewoon leven en hun kinderen groot zien worden, de islam ideologie ligt echter als een verstikkende deken over alles heen. Gelukkig hebben daarom heel veel moslims lak aan de koran (zolang de sociale omgeving hun maar niet betrapt). Anderzijds kun je zien hoe meer invloed de islam heeft in een cultuur hoe achterlijker en haatdragender die cultuur wordt. Somalie en Jemen zijn hierin trieste hoogtepunten.
Hierin wordt duidelijk aangegeven dat niet elke moslim een terrorist is. Wel dat de islam ideologie een misleidende leer is en ideologie is. Wat vinden Solopsis en Parsifal hiervan? Het door Parsifal aangehaalde Jordanie als "vreedzame islam" ondersteunt mijn betoog. Hoe minder islam in de regering en/of koningshuis / cultuur hoe beter het land er aan toe is. Dit lineaire verband is zo overduidelijk dat alleen verblinde mensen die ontkennen. Vergelijk de democratische regeringsvormen versus dictaturen met de overheersende godsdienst, vergelijk de de grondrechten in overwegend islamitische landen versus de landen die gekerstend zijn door het christendom, vergelijk de ontwikkeling van onderwijs en wetenschap, vergelijk het stiumuleren van onderzoek, vergelijk het open en objectief bekijken van de wereld om ons heen met de grondslagen van de desbetreffende landen. Vergelijk het aantal Nobel prijs winnaars met de mate van christelijkheid van het land waarin ze opereerden en/of hun religie. Van met name de laatste vergelijking zal ik maar niet de getallen geven, het mocht eens aanleiding zijn tot een aanklacht nu het OM poneert dat ook het vermelden van enige feiten strafbaar kan zijn. Vergelijk.......

Als de hele wereld zich aan de Bijbel zou houden zou het een paradijs zijn hier op aarde. Zou de hele wereld zich aan de Koran houden dan hadden we de hel al hier op aarde. Dat is het grote verschil, het verschil tussen licht en donker, dag en nacht. De duivel verhindert - tezamen met ons eigen boze ik - dat we ons aan de Bijbel houden. De Algemene genade van God zorgt ervoor dat we - nog - niet blindelings de koran volgen.
Zeker bovenstaande alinea zegt wel iets over de levenshouding en omgang met de islam. Hoe kijken Solipsis en Parsifal hier tegen aan? De door Solipsis aangedragen geleerden zullen bovenstaande visie niet onderschrijven. En dat is de reden waarom ze dan de gedachtengang van Solipsis volgen die eigenlijk poneert dat de mens van nature goed is en goed kan doen en dat dit onafhankelijk is van de heilige boek wat men gebruikt omdat het om het interpeteren van de teksten gaat wat de mens in hun visie, door z'n goede inborst, aardig afgaat. Dit uitgangspunt is natuurlijk in flagrante tegenstelling met de visie van de 3 formulieren die stellen dat de ongebondenheid en boosaardigheid van de mens bedwongen moet worden. En dat daarom de Bijbel en de Wet tot een richtsnoer is gegeven, om de zonde te bedwingen.

Langzamerhand spitst de hele discussie zich toe op het argument dat ik de koran anders interpreter dan dat ik de Bijbel uitleg. Dat dat - in hun optiek - oneerlijk is en dat daarmee de moslims onrecht wordt aangedaan omdat de moslims, evenals de christenen, de teksten ook intepreteren. Wat feitelijk wordt gezegd is dat de Bijbel en de koran gelijkwaardige boeken zijn.

Het zal duidelijk zijn dat de Bijbel - als het Eeuwige Woord van God - niet vergeleken kan worden met de oprispingen van een man die in zijn jeugd kennis heeft meegekregen van de Bijbel waarmee hij wist van de klok maar de klepel zocht in zijn eigen boosaardige verdorven ik. En hoe langer hij zocht in zichzelf, hoe meer zijn gedachten werden overheerst door de duivel - die een mensenmoorder is van den beginne - wat resulteerde in een boek wat in het begin nog wat sporen vertoont van lankmoedigheid, liefde en het helpen van anderen, als de echo die nog weerklonk vanuit zijn jeugd - maar wat eindigt in het "haten, doden en kwetsen" van de medemens. Zoals Psalm 32 (berijmd) zegt: "Wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen". De gehele koran is niets anders dan het verhaal van een man die de oproep tot bekering en geloof naast zich neer heeft gelegd. Het is de bevinding van een verworpene.

En netzomin als ik het nodig vind om bij het shoppen in de binnenstad van Utrecht rekening te houden met een aanval van wilde dieren, netzomin als ik het nodig vind om me in Nederland te wapenen om criminelen af te schrikken vind ik het nodig om op Refoforum beducht te zijn voor aanvallen op het onfeilbare Woord van God zoals deze hier door beide heren zijn geplaatst met hun onuitgesproken beschuldigingen dat het OT toch wel veel schandalige dingen bevat. Het zou Parsifal en Solipsis sieren als ze aangaven hoe ze staan tegenover de Bijbel t.o.v. de koran en zouden aangeven hoe ze deze gedachtengang rijmen met hun aanwezigheid hier waarbij ook zij de forumregels noodzakelijkerwijs moeten hebben onderschreven.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9390
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Formatie 2010

Bericht door parsifal »

Het zou prettig geweest zijn als je ook je eerdere harder claims hard zou maken. Mijn verwijt is niet dat je op een foute manier met de Bijbel omgaat, maar dat je van Moslims verwacht dat ze op een manier met de Koran omgaan die je zelf niet op de Bijbel zou toepassen. Voor mij is de Bijbel Gods Woord en wordt daarin beschreven wat God tot ons wil zeggen. Dit in tegenstelling tot de koran. Ik geloof ook dat moslims een valse godsdienst aanhangen. Deze valse godsdienst moet je echter wel eerlijk benaderen en bestrijden met het evangelie niet met generaliserende wetten.

In Jordanie wonen nog steeds veel moslims en ook de koning en het grootste deel van de regering is moslim. Toch heeft dit niet geleid tot een extremistische staat. Dit geeft voor mij aan dat vreedzaam en islam elkaar niet uitsluiten, hoewel dat hier werd gesuggereerd.

En ja er is verschil in wetenschappelijke standaard in de moslimwereld en in de geseculariseerde wereld. In de Middeleeuwen was er een voorsprong voor de arabische wereld. Nu is er een duidelijke voorsprong voor het westen. De visie op wetenschap in de huidige reformatorische wereld is trouwens ook niet louter positief (en terecht, gefundeerde kritiek en skepsis is altijd goed).

Verder geloof ik niet dat als de hele wereld zich aan de Bijbel zou houden, dat we dan een paradijs op aarde zouden hebben. De farizeeers zouden er nog steeds rond kunnen lopen en het niet-zondigen brengt de val niet tot stand. De vergeving is nog steeds nodig. Bovenal is de aanwezigheid van God nodig. Daarom wachten we op de wederkomst en ondertussen mogen we als Christen ook als rentmeester op deze aarde leven. Met zorg voor de schepping, inclusief de dieren en het milieu en bovenal met zorg voor de mens die naar Gods beeld is geschapen.

In de Koran ontbreekt de levende God en daardoor ontbreekt de essentie. Maar dat neemt niet weg dat veel van de leefregels in de Koran heel goed zijn. De economische visie zou wel eens gezond kunnen blijken te zijn als er een volgende crisis komt. De zorg voor de armen die er idealiter is volgens de Koran is ook goed.

Mijn punt is dat als mensen de verkeerde leer volgen of zelfs een afgod volgen dan is het nog niet goed om een karikatuur van ze te maken. Ik heb het idee dat jij (en sommige anderen) dat met Moslims doet, door van ze te verwachten dat ze de koran uitleggen zoals jij dat doet. Het doet me denken aan de manier waarop Kent Hovind zijn creationisme verkondigt. Unfair richting de wetenschappers die wel de evolutietheorie aanvaarden en ze gedachten en motieven toekennen zonder veel onderbouwing. Daarmee doet hij ook onrecht aan die mensen die wel goed onderbouwde kritiek op de heersende visie hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17654
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie 2010

Bericht door huisman »

Zefanja schreef
In hun hart is elke moslim een terrorist ja.
Ik begrijp werkelijk niet dat je dit mag roepen op dit forum, mijn dochter heeft drie jaar op een ROC gezeten met in de klas veel moslimmeisjes, daar was echt geen terroriste bij.
De PVV voorman staat voor de rechter terwijl zijn uitspraken minder ver gaan dan die van Zefanja. Deze retoriek is niet goed voor ons forum.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

Willem schreef:En nu is het definitief de laaste posting over dit onderwerp. Het heeft niet zoveel zin om zo detaillistisch te discusseren. De hoofdlijnen, de visie op islam en koran t.o.v. de Bijbel bepalen de omgang met onze - islamitische - medeburgers en de omgang met de islam als religie en ideologie. Het verbaast me dat er van mijn geachte opponenten geen enkele reactie is gekomen op eerdere onderstaande posting. Hierin worden toch een aantal principiele uitspraken gedaan die bepalen hoe er ook op detailniveau beoordeeld zal worden.
Hoe zaken op detailniveau worden beoordeeld negeer je juist: je licht alleen de ultraorthodoxe visie eruit om die vervolgens als de enige juiste interpretatie te zien.
Ik stop weer eens met deze discussie. Ik vind het ook onbegrijpelijk wat Solipsis hier meent te moeten debiteren. Men dit soort reacties wordt men een bepaalde "extremistische' kant op gedwongen. (de kant van Wilders en de PVV). Een kant waar ik helemaal niet heen wil. Ik heb te vaak en te lang in islamitische culturen rondgezworven om te stellen dat elke moslim een terrorist is. Dat is onzinnig. Ook zij willen gewoon leven en hun kinderen groot zien worden, de islam ideologie ligt echter als een verstikkende deken over alles heen.
Dat heeft veel meer te maken met politieke machten. Somalische, islamitische gezinnen willen niet van de islam af, maar van de dictatuur die hen verplicht hun kinderen publiekelijk te vermoorden. Dat heeft weinig met de islam van doen, die dient hier slechts als instrument om de dictatuur te behouden. Als je die factoren niet van elkaar kunt scheiden kan ik me voorstellen dat je tot een dergelijke conclusie komt, maar het doet de moslim zelf weinig recht.
Gelukkig hebben daarom heel veel moslims lak aan de koran (zolang de sociale omgeving hun maar niet betrapt). Anderzijds kun je zien hoe meer invloed de islam heeft in een cultuur hoe achterlijker en haatdragender die cultuur wordt. Somalie en Jemen zijn hierin trieste hoogtepunten.
Ook daarvoor geldt dat het vooral politieke machtspelletjes zijn waarin de islam niet de wortel is, maar de mens die geneigd is tot alle kwaad.
Hierin wordt duidelijk aangegeven dat niet elke moslim een terrorist is. Wel dat de islam ideologie een misleidende leer is en ideologie is. Wat vinden Solopsis en Parsifal hiervan?
Het door Parsifal aangehaalde Jordanie als "vreedzame islam" ondersteunt mijn betoog. Hoe minder islam in de regering en/of koningshuis / cultuur hoe beter het land er aan toe is. Dit lineaire verband is zo overduidelijk dat alleen verblinde mensen die ontkennen. Vergelijk de democratische regeringsvormen versus dictaturen met de overheersende godsdienst, vergelijk de de grondrechten in overwegend islamitische landen versus de landen die gekerstend zijn door het christendom, vergelijk de ontwikkeling van onderwijs en wetenschap, vergelijk het stiumuleren van onderzoek, vergelijk het open en objectief bekijken van de wereld om ons heen met de grondslagen van de desbetreffende landen. Vergelijk het aantal Nobel prijs winnaars met de mate van christelijkheid van het land waarin ze opereerden en/of hun religie. Van met name de laatste vergelijking zal ik maar niet de getallen geven, het mocht eens aanleiding zijn tot een aanklacht nu het OM poneert dat ook het vermelden van enige feiten strafbaar kan zijn. Vergelijk.......
Als dit daadwerkelijk het geval zou zijn (dus de islam die als verstikkende deken op mensen ligt), zou iedere islamitische immigrant per direct bij het binnentreden van een Westers land zijn geloof opgeven. Dat is niet het geval. Tel daarbij op dat er meer en meer Westerse moslims met Westerse normen en waarden te zien zijn. De islam heeft an sich alleen nog geen Verlichting doorgemaakt.
Als de hele wereld zich aan de Bijbel zou houden zou het een paradijs zijn hier op aarde. Zou de hele wereld zich aan de Koran houden dan hadden we de hel al hier op aarde. Dat is het grote verschil, het verschil tussen licht en donker, dag en nacht. De duivel verhindert - tezamen met ons eigen boze ik - dat we ons aan de Bijbel houden. De Algemene genade van God zorgt ervoor dat we - nog - niet blindelings de koran volgen.
Dat denk ik niet. Een blik in de geschiedenisboeken zegt ons genoeg. Die morele superioriteit is gebaseerd op lucht. Nog even en we zijn weer terug in tijden van vóór de Verlichting.
Zeker bovenstaande alinea zegt wel iets over de levenshouding en omgang met de islam. Hoe kijken Solipsis en Parsifal hier tegen aan? De door Solipsis aangedragen geleerden zullen bovenstaande visie niet onderschrijven. En dat is de reden waarom ze dan de gedachtengang van Solipsis volgen die eigenlijk poneert dat de mens van nature goed is en goed kan doen en dat dit onafhankelijk is van de heilige boek wat men gebruikt omdat het om het interpeteren van de teksten gaat wat de mens in hun visie, door z'n goede inborst, aardig afgaat. Dit uitgangspunt is natuurlijk in flagrante tegenstelling met de visie van de 3 formulieren die stellen dat de ongebondenheid en boosaardigheid van de mens bedwongen moet worden. En dat daarom de Bijbel en de Wet tot een richtsnoer is gegeven, om de zonde te bedwingen.
Nee hoor, dat stel ik niet. Integendeel. Ik durf wel te stellen dat de mens van nature geneigd is tot kwaad, en daarbij ieder mogelijk machtsmiddel misbruikt wordt. Dat zegt weinig tot niets over de middelen an sich.
Langzamerhand spitst de hele discussie zich toe op het argument dat ik de koran anders interpreter dan dat ik de Bijbel uitleg. Dat dat - in hun optiek - oneerlijk is en dat daarmee de moslims onrecht wordt aangedaan omdat de moslims, evenals de christenen, de teksten ook intepreteren. Wat feitelijk wordt gezegd is dat de Bijbel en de koran gelijkwaardige boeken zijn.
Op geestelijk gebied vanzelfsprekend niet, maar wel wat betreft de interpretatie daarvan.
En netzomin als ik het nodig vind om bij het shoppen in de binnenstad van Utrecht rekening te houden met een aanval van wilde dieren, netzomin als ik het nodig vind om me in Nederland te wapenen om criminelen af te schrikken vind ik het nodig om op Refoforum beducht te zijn voor aanvallen op het onfeilbare Woord van God zoals deze hier door beide heren zijn geplaatst met hun onuitgesproken beschuldigingen dat het OT toch wel veel schandalige dingen bevat. Het zou Parsifal en Solipsis sieren als ze aangaven hoe ze staan tegenover de Bijbel t.o.v. de koran en zouden aangeven hoe ze deze gedachtengang rijmen met hun aanwezigheid hier waarbij ook zij de forumregels noodzakelijkerwijs moeten hebben onderschreven.
Hoho, nu leg je me weer woorden in de mond. Ik heb nergens getracht de Bijbel aan te vallen, waarom zou ik? Maar dat heeft Parsifal al uitgelegd, bij wiens woorden ik me verder dan ook aansluit.
Laatst gewijzigd door Solipsis op 13 okt 2010, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Formatie 2010

Bericht door Solipsis »

huisman schreef:Zefanja schreef
In hun hart is elke moslim een terrorist ja.
Ik begrijp werkelijk niet dat je dit mag roepen op dit forum, mijn dochter heeft drie jaar op een ROC gezeten met in de klas veel moslimmeisjes, daar was echt geen terroriste bij.
De PVV voorman staat voor de rechter terwijl zijn uitspraken minder ver gaan dan die van Zefanja. Deze retoriek is niet goed voor ons forum.
Precies. Ik ga verder geen woorden vuil maken aan de woorden van Zefanja.
Zefanja
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Zefanja »

huisman schreef:Zefanja schreef
In hun hart is elke moslim een terrorist ja.
Ik begrijp werkelijk niet dat je dit mag roepen op dit forum, mijn dochter heeft drie jaar op een ROC gezeten met in de klas veel moslimmeisjes, daar was echt geen terroriste bij.
De PVV voorman staat voor de rechter terwijl zijn uitspraken minder ver gaan dan die van Zefanja. Deze retoriek is niet goed voor ons forum.

Dat was vanzelfsprekend een school die geen moeite heeft met Islam, die heb je ook inderdaad.
Er zaten moslimmeisjes bij zeg je..Uiterlijk vertoon, ken je dat?

Als de Bijbel zegt 1 Johannes 4:3 3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.
Dan gaat het hier niet om een religie dat uit de Geest Gods is, maar dan mag jij me vertellen uit welke geest WEL?

En DAN zeg ik op mijn beurt, als je elke andere geest dan God ondersteund, aanmoedigd en in dit geval goedgelovig tegenover staat, dan is deze retoriek inderdaad niet goed voor ons forum, ZELFS gevaarlijk betreft het beïnvloeden van anderen.

PLUS, de PVV man die je bedoeld, heeft tig keer aangegeven, dat er GEEN gematigde Islam bestaat.
dus op dat gebied ben ik het met hem eens, VOLLEDIG!
Hij heeft het hooguit iets anders geformuleerd dan ik.

Maar ik ben meer ongerust over uitspraken die jij doet, dan dat je je zogenaamd zorgen hoeft te maken over mijn 'retoriek'.
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Zefanja
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Zefanja »

Joannah schreef:
Dat is zeker zo, maar probleem is, de islamiet zal ook zeggen dat ie bevoorrecht is om onder de waarheid, zijn waarheid te mogen zijn.
Hoe ga je hen vertellen dat het niet Ismael was, maar Izak, die geofferd moest worden?

Ze zeggen zoveel, ze zeggen zelfs dat de Koran liefdevol is en goed.

Je kunt ze proberen te vertellen wat je maar wilt, het gaat erom of ze het willen aannemen of niet en of ze er uberhaupt over na willen denken.
En het antwoord is: Nee. Het zou al een zonde op zich zijn om de Koran in twijfel te nemen, dus het klakkeloos aannemen ligt meer voor de hand.

Een enkeling die wel de ogen geopend mag worden, dat is een wonder.
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Zefanja
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Zefanja »

parsifal schreef:
In de Koran ontbreekt de levende God en daardoor ontbreekt de essentie. Maar dat neemt niet weg dat veel van de leefregels in de Koran heel goed zijn. De economische visie zou wel eens gezond kunnen blijken te zijn als er een volgende crisis komt. De zorg voor de armen die er idealiter is volgens de Koran is ook goed.
Het is goed of het is niet goed, half goed bestaat niet.
En al helemaal niet als een religie God loochent en Zijn Zoon.
Dan is het van de satan vanzelf.
Die gooit er een paar mooie regels doorheen en het wordt zo aannemelijk gemaakt voor onbedachtzame en dwalende mensen.
Zo van, het is niet GEHEEL verachtelijk te noemen.
Nee, het is verachtelijk of niet, maar niet HALF verachtelijk!
Islam is GEHEEL duivels!
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Zefanja
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 dec 2008, 16:01

Re: Formatie 2010

Bericht door Zefanja »

JolandaOudshoorn schreef:De Algemene genade van God zorgt ervoor dat we - nog - niet blindelings de koran volgen.
Klopt.

JolandaOudshoorn schreef:Ik begrijp Solipsis ook niet zo goed. Wat is je doel?? Wil jij hier begrip of aanhang krijgen voor de religie "islam"? Ik denk dan dat je hier echt op het verkeerde forum zit. De Islam als religie behoort afgewezen te worden door alle christenen! Dat wil niet zeggen dat wij de moslims als personen afwijzen! Ik denk dat jij dit verward, Solipsis.
Het zou de mensen hier op dit forum ontzettend verbazen dat ik een collega heb, die moslim is.
Werkelijk, ik hou van deze persoon.
Zeldzaam, zoveel sympathie voel ik voor deze persoon. Hoewel geen symphatie voor de Islam, vanzelfsprekend.
Maar het zou niet in me opkomen om deze persoon evt. proberen te overtuigen van de onjuistheid van Islam!
Ik zou simpelweg geen kans maken, dat voel ik aan en daarom probeer ik het ook maar niet.

Ik wil zeggen, dat er niet omheen gelezen moet worden dat het hier gaat om de Islam, NIET om de Islamieten!

Volgens mij wordt ons ook geleerd geen medemens te haten.
Mensen horen wat ze WILLEN horen, maar ze hebben geen oren dat ze het horen.
Plaats reactie