dronken zijn is gaaf

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Kan ik me goed voorstellen. Zou als verpleegkundige dan ook geen pardon kennen. Zou hem de zorg geven die hij/zij nodig had, mar meer ook niet.



tukker
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Uit een algemeen menselijke visie ben ik ook tegen dronkenschap, ben zelf ook een keer dronken geweest en dat ik de dag daarna niet meer precies herinnerde wat ik had gedaan en mezelf toch eigenlijk wel voor lul had gezet vond ik nou niet om naar huis te schrijven. Aangeschoten zijn hou ik meer van, hoewel niet te veel want dan lig ik in bed en zodra ik mn ogen dicht doe begint alles te draaien, dan kan je niet slapen. Maar dit zijn nog de onschuldige dingen.

Mijn broer is met een maagbloeding en onderkoeling in het ziekenhuis beland vanwege te veel alcohol gebruik. Ikzelf drink af en toe als ik me depressief voel, wat eigenlijk niet zou moeten. Het was zelfs een keer zo erg dat ik een paar slokken uit de fles heb genomen van een alcoholische drank gewoon om me beter te voelen, als je er dan later over nadenkt schrik je dan wel..

Ach mijn punt is, weet je grenzen. Dronkenschap is voor niemand leuk of gezond
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wil je meemaken hoe het is om dronken te zijn, kijk dan hier eens.


KLIK OP ALCOHOLISCHE INVLOEDEN
Sanderious

Bericht door Sanderious »

FF een paar replies op een topic die al maanden voorbij lijkt te zijn :!

De bruiloft in Kana is wel grappig dat iemand die erbij haalde. Daar werd namelijk de beste wijn eerst gedronken en als men het wat minder door had kwam de slechte kwaliteit wijn. Je kan eigenlijk lezen dat men wel een beetje licht in het hoofd zou zijn.

Dronken zijn moet je misschien toch anders benaderen. Allereerst is het niet meer dan een ontwenningsproces van het lichaam aan een overvloed van alcohol. Dronken zijn volgt meestal op kwantitatief drinken in plaats van kwalitatief. Dit lijkt voort te vloeien uit het hedonisme (overal intenser van willen genieten).

Stelselmatig dronken zijn lijkt mij dus verwerpelijk omdat het allereerst een aanslag op je lichaam is, daarnaast is het hedonisme niet verenigbaar met het Christendom (denk ik).

Maar ja... wat is dronken?
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Uiteindelijk wil ik tóch reageren, hoewel het de nodige nare herinneringen bij mij naar boven haalt:

toen ik 19 was, kort voor het st Nicolaasfeest, werd ik aangereden door een figuur dat erge haast had, én een behoorlijke slok op had. Resultaat: linkerbeen van knie t/m heup volkomen verbrijzeld, en een tijdsduur van 4 1/2 jaar in het ziekenhuis, en 13 operaties (waarvan 1 x met een jaar van tenen tot oksels in het gips). Bijkomende makke: behoorlijk zware hersenbeschadiging wat leidde tot persoonlijkheidsstoornissen, en zware stemmingswisselingen, overmogen tot stabiele stoffelijke bindingen, en een afgekapt leervermogen.

Dus, als er nu iemand in de auto durft te stappen met een slok op, bel ik onmiddelijk de politie voor ook hij levenslang bezorgd aan anderen.
Iemand die met drank op een ander aanrijd zou eigenlijk moeten worden veroordeeld tot moord met voorbedachte rade of poging daartoe.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
england

Bericht door england »

Inderdaad, Egbert...
Zelf kan ik me ook erg vaak kwaad maken. Ik werkte in een ICU met 5 bedden, plus medium care met 4 bedden...
We hadden ooit een patient die dronken was en opgenomen moest worden omdta hij stopte met ademen. Na een paar minuten kwam hij al weer bij. gevolg:ICU bed vol, beademingsapparaat vies en £1000 per nacht weg...
Als er die nacht dus nog een ongeluk was gebeurt had die patient een groter risico gehad, alleen omdat iemand het leuk vond om zich stomdronken te drinken...
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Het bekende spreekwoord is toch immers:
" Als de drank is in de man, is de wijsheid in de kan."

Verkeersslachtoffers genoeg te noemen, terwijl de veroorzakers zelf meestal niets mankeren.

Laat men de drank nog duurder worden dan vindt men wel een andere uitweg om aaaan goedkopere drank te komen, dus lijkt het mij een goed idee om net als in Noorwegen de boete gaan bepalen over je jaarinkomen.

Dat zal vast wel een goede stok achter de deur zijn.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Lijkt me verschrikkelijk.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Lijkt me verschrikkelijk.
Dat is idd minder
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Lijkt me verschrikkelijk.
Dat is idd minder
Jij kunt het weten, toch?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Lijkt me verschrikkelijk.
Dat is idd minder
Jij kunt het weten, toch?

Wat????? Ikke???? Met drank op achter het stuur????:t:t:pu:pu
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Hoezo achter het stuur? Je maakt het nog erger, dan het al is.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Lijkt me verschrikkelijk.
Wat lijkt je verschrikkelijk?
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Met drank op achter het stuur :pu
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie