"Wederkomst binnen 25 jaar"

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

"Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door Bonny »

Volgens ds. Orlando Bottenbley is de Wederkomst nabij. Binnen 25 jaar zou dit gebeuren:
DRACHTEN - Jezus' wederkomst en daarmee het begin van het einde van de wereld, vindt binnen 25 jaar plaats. Dat verwacht Orlando Bottenbley, predikant van de grote Bethelkerk in Drachten.

Bottenbley zegt dit in de aankondiging van een reeks speciale kerkdiensten over de wederkomst van Jezus Christus, begin volgend jaar. In het EO-blad Visie verschijnt binnenkort een artikel over de verwachting van de Drachtster voorganger.

In de krant van maandag zegt Bottenbley dat ook kerkmensen meestal geschrokken en afkeurend op dergelijke uitspraken reageren. ,,Sektes doen dergelijke voorspellingen.''
Bron: Leeuwarder Courant.

Enige jaren geleden verkondigde hij dit reeds.

http://weeswaakzaam.punt.nl/?id=265481& ... archief=0&

Hoe staan jullie hier tegenover? En hoe verhoudt deze voorspelling zich met de tekst dat niemand het uur der Wederkomst kent, behalve de Vader alleen?
The Groom's still waiting at the altar
haaf
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 jul 2006, 21:53

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door haaf »

Zou kunnen, maar het zegt mij niet zoveel.
Voor de Heere is duizend jaar als één dag en één dag als duizend jaar. Dus het kan al heel snel zijn maar ook net zo goed nog jaren duren.
Volgens mij moeten we ons maar niet bezig houden met zulke berekeningen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door jvdg »

Het kan zijn, het kan niet zo zijn.
25 jaar klinkt erg absoluut.
Ik onthoud mij van iedere speculatie in die richting, ondanks dat ik zie wat er in de wereld gebeurd, in landen en in harten.
Maar er staat ook geschreven: En nog is het einde niet.....
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door Gian »

De redenering van Bottenbley klopt niet. Bovendien zegt die redenering niets, want tussen het moment dat de hele wereld het evangelie van genade gehoord 'zou hebben' en de wederkomst van Jezus kan ook nog makkelijk 100 jaar liggen.
Mi gaat dit over het Evangelie van het komende Koninkrijk wat de 2 getuigen in de eerste helft van de jaarweek zullen prediken, specifiek tot alle stammen van Israel wereldwijd.

Verklaring van Matth. 24;

http://www.debijbeliswaar.nl/Eindtijd/R ... iding.html
Laatst gewijzigd door Gian op 19 okt 2010, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door refo »

Ik denk dat het langer duurt.
Het evangelie is nog bijna nergens verkondigd.
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door PvS »

Dit leert ons de Schrift: En Hij zeide tot hen: Het komt u niet toe, te weten de tijden of gelegenheden, die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft...
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door jvdg »

refo schreef:Ik denk dat het langer duurt.
Het evangelie is nog bijna nergens verkondigd.
Dit vraagt, en ik meen het serieus, om een nadere toelichting en concretisering.

Je vergeet toch niet de talloze plaatsen waar het Evangelie wel is gepredikt, maar waar het (bijna) "uitgestorven" is.
Een niet zo fraai voorbeeld daarvan is NL.
Gij hebt niet gewild.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door Gabrielle »

eerlijk gezegd vind ik 25 jaar nog wel heel lang, ik verwacht het eerder
en kijk er naar uit.
Gebruikersavatar
Ruth
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:57

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door Ruth »

Hij zou gelijk kunnen hebben maar niemand weet de dag nog de ure waarin God zal verschijnen,
Hij komt als een dief in de nacht...
Ik zou niet durven zeggen wanneer God zal terug komen, God is uiteindelijk de enige die dat weet....
**Wees eens origineel! Spreek eens goed van iemand achter z'n rug**
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door Oude-Waarheid »

Ruth schreef:Hij zou gelijk kunnen hebben maar niemand weet de dag nog de ure waarin God zal verschijnen,
Hij komt als een dief in de nacht...
Ik zou niet durven zeggen wanneer God zal terug komen, God is uiteindelijk de enige die dat weet....
Juist Ruth.
Maar als de Heere Jezus terug zou komen zijn we dat bereid Hem te ontmoeten?
Ja Hem ontmoeten doen we allemaal maar hoe?
Als Redder of als Rechter "Welk een uitzicht Bruidsgemeente eeuwig Hem ten eigendom"
of bergen valt op ons voor Hem die op de troon zit.
hervormde
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 jan 2008, 21:49

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door hervormde »

refo schreef:Ik denk dat het langer duurt.
Het evangelie is nog bijna nergens verkondigd.
Ligt er maar aan hoe je 'ethnos' vertaalt. Bauer / Danker oppert een aantal mogelijkheden. Enerzijds de tegenstelling tussen de Joden en de heidenen. Dan zijn de ethnesin de heidenen. Een andere mogelijkheid is: een door taal, afstamming, cultuur verbonden volk. Hier gaat het dus niet om een politieke eenheid. Wanneer je deze definitie gebruik voor de wereld van die tijd is het Evangelie aan vele volkeren verkondigd.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door caprice »

We kunnen maar beter ons niet mengen in zulke berekeningen, en ons zo boven God stellen, Die toch Zelf getuigd heeft dat niemand weet wanneer die dag zal wezen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door Marnix »

Klopt. Aan de andere kant geeft de Bijbel wel aanwijzingen, wat er eerst zal gebeuren, wat er voor de wederkomst zal plaatsvinden. Dan weten we het tijdstip nog niet, maar kunnen we wel waakzaam zijn.

Misschien heeft Bottenbley wel gelijk, ik hoop het. Misschien ook niet. Er mag gewaarschuwd worden dat Hij zal terugkomen en dat dat al snel kan zijn, maar we moeten niet doen alsof we het tijdstip weten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door Toeschouwer »

Niemand zal het precies weten, maar er worden in de Schrift wel aanwijzigingen gegeven. De Rabbijnen in Israël denken dat het geen 5 jaar meer duurt of de Messias komt, degenen die ik sprak, dacht binnen twee jaar.

Dan krijg je een heel mooi gesprek over Yeshua, hoe de profeten er over spraken en wat het Evangelie er over zegt. Dan is er geen verschil. Toen ik vroeg of Jozef een type van de Messias was, was het antwoord, ja. Dan kun je zeggen dat pas bij de tweede ontmoeting Jozef zich bekend maakte. Alle Egyptenaren weg, zo zal God ook handelen bij de wederkomst van Yeshua. Daar komt geen heiden of kerk aan te pas. Dan zal Exodus 19:6 in vervulling gaan, tot heil van de wereld.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door memento »

Toeschouwer schreef:Niemand zal het precies weten, maar er worden in de Schrift wel aanwijzigingen gegeven. De Rabbijnen in Israël denken dat het geen 5 jaar meer duurt of de Messias komt, degenen die ik sprak, dacht binnen twee jaar.

Dan krijg je een heel mooi gesprek over Yeshua, hoe de profeten er over spraken en wat het Evangelie er over zegt. Dan is er geen verschil. Toen ik vroeg of Jozef een type van de Messias was, was het antwoord, ja. Dan kun je zeggen dat pas bij de tweede ontmoeting Jozef zich bekend maakte. Alle Egyptenaren weg, zo zal God ook handelen bij de wederkomst van Yeshua. Daar komt geen heiden of kerk aan te pas. Dan zal Exodus 19:6 in vervulling gaan, tot heil van de wereld.
Als Jezus wederkomt, zal het oordeel zijn. En een ieder die dan niet in Hem is, gaat verloren. Ook al is hij/zij een Jood. Als Joden wachten op Jezus wederkomst, dan is dat in wezen heel triest. De messias die ze dan zien, is dan niet hun verlosser, maar hun rechter...
Gesloten