En wat nu als je jezelf vergist? Het is de satan die tot je spreekt en je merkt niet dat hij de woorden uit zijn verband trekt omdat het wel heel erg toepasselijk is op je situatie en vragen van dat moment?Bert Mulder schreef:Natuurlijk trekt satan altijd God's Woord uit het verband...Hinde schreef:100% zeker?Bert Mulder schreef:"Gods stem' moet met Gods Woord vergeleken worden...Hinde schreef:Vroeg me af hoe ik het moest begrijpen 'De stem van de Herder herkennen', en vond dit topic.
Wat ik niet begrijp: als het er tijdens en ná ons leven op aan komt of we de stem van de Herder herkennen,
dan moeten we die stem toch nu al kunnen horen?
Ik hoor verschillende belevingen: mensen die een 'echte warme mannenstem' horen, mensen die 'een gedachte krijgen', (of 'tekstje of versje'), mensen die 'dingen zien' (visioenen), ga zo maar door.
Naar welke stem moet ik op zoek? Ik wil natuurlijk graag de stem van de Herder kennen.
Maar vraag me tegelijk af hoe je dan zeker weet dat het écht de stem van de Herder is.
Geloofszekerheid kan toch ook een vals gegeven zijn?
En als het gaat om 'God zal het zelf bevestigen en schragen', kun je dat hierop toepassen.
En is een bevestiging (twee- tot driemaal toe) een bewijs van de Echtheid van de stem?
Grote kans dat iemand in de voorgaande topics hier als iets over heeft gezegd, maar ik heb het dan niet begrepen.
Sorry in dat geval. Misschien wil iemand het nog eens eenvoudig voor me proberen uit te leggen?
Alleen als het met Zijn Woord overeen komt, is het Zijn stem. Anders is het de stem van de leugenaar.
Zou de satan nooit teksten uit de Bijbel kunnen gebruiken om je te misleiden?
Als Gods stem in je gedachten kan spreken, kan satans stem dat dan ook?
Kan hij 'inbreken in je brein'?
Maar Gods Geest getuigd zelf aan onze geest, dat we kinderen Gods zijn...
En: mijn schapen horen Mijn stem, en volgen Mij.
Het spreken Gods
-
Re: Het spreken Gods
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
En wat als je denkt dat je Gods stem hoort, maar je weet niet hoe je dát wat je hoort moet uitleggen en vertalen naar 'volgen'?
Mis je dan de werking van de Heilige Geest, en is het dus niet echt?
Mis je dan de werking van de Heilige Geest, en is het dus niet echt?
Het gaat er maar om of God van vrede tot de ziel heeft gesproken.
Als God met kracht spreekt, is er geen twijfel.
Enkel verwondering...
Als God met kracht spreekt, is er geen twijfel.
Enkel verwondering...
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
En is een bevestiging dan altijd nodig?
Dat staat toch in de Bijbel, of leg ik dat verkeerd uit?
Dat staat toch in de Bijbel, of leg ik dat verkeerd uit?
-
Wanneer God spreekt dan is het door Zijn Woord en Geest.Hinde schreef:Vroeg me af hoe ik het moest begrijpen 'De stem van de Herder herkennen', en vond dit topic.
Wat ik niet begrijp: als het er tijdens en ná ons leven op aan komt of we de stem van de Herder herkennen,
dan moeten we die stem toch nu al kunnen horen?
Ik hoor verschillende belevingen: mensen die een 'echte warme mannenstem' horen, mensen die 'een gedachte krijgen', (of 'tekstje of versje'), mensen die 'dingen zien' (visioenen), ga zo maar door.
Naar welke stem moet ik op zoek? Ik wil natuurlijk graag de stem van de Herder kennen.
Maar vraag me tegelijk af hoe je dan zeker weet dat het écht de stem van de Herder is.
Geloofszekerheid kan toch ook een vals gegeven zijn?
En als het gaat om 'God zal het zelf bevestigen en schragen', kun je dat hierop toepassen.
En is een bevestiging (twee- tot driemaal toe) een bewijs van de Echtheid van de stem?
Grote kans dat iemand in de voorgaande topics hier als iets over heeft gezegd, maar ik heb het dan niet begrepen.
Sorry in dat geval. Misschien wil iemand het nog eens eenvoudig voor me proberen uit te leggen?
Dan spreekt God met kracht in de ziel. Dan komt er liefde, verwondering en blijdschap in mee.
God spreekt niet altijd tweemaal, maar een mens mag om bevestiging vragen. Ps. 62:12 "God heeft één ding gesproken, ik heb dit tweemaal gehoord: dat de sterkte Godes zijn."
Geloofszekerheid wordt geschonken wanneer het aan 's mensenkant onmogelijk is om nog zalig te worden. Als de straf op de zonde geëigend wordt. Uw doen is rein, Uw vonnis gans rechtvaardig.
Wanneer Christus Zich dan openbaart als de schuldovernemende Borg, dan is het onmogelijk om niet te geloven. Het wonder van de ruil: Christus mijn zonden en ik Zijn gerechtigheid. Hoewel het later aangevochten kan worden.
Dat laatste klinkt niet eenvoudig.
Ik kan het niet plaatsen. Is dat een slecht teken?
-
Wat kan je niet plaatsen?Hinde schreef:Dat laatste klinkt niet eenvoudig.
nee, soms 'zal je het na dezen verstaan'Hinde schreef:Dat laatste klinkt niet eenvoudig.
Je mag om een bevestiging vragen. pas zei een predikant: als de Heere spreekt is het vaak 'stereo'; dan komt een woord meerdere keren naar je toe.
Gaat het om het nemen van een beslissing in je leven?
Dan is het goed om soms een stap in de richting te zetten waarvan je denkt dat het Gods weg is.
Kijk maar wat er dan gebeurt.
Als er dan onrust volgt is het niet Gods weg.Ervaar je vrede dan kan je nog een stap nemen.
En als je zelf vrede ervaart, en iedereen (incl. ambtsdragers) om je heen zegt dat het absoluut onbijbels, onjuist, fout is?
Trouwens; wat moet ik dan straks 'herkennen', als het géén stem is; kun je een gevoel van 'vrede en rust ' herkennen?
Trouwens; wat moet ik dan straks 'herkennen', als het géén stem is; kun je een gevoel van 'vrede en rust ' herkennen?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Niemand kent het hart, dan God alleen. Wij mogen als mensen zelfs niet over iemand anders hart oordelen. Dus, die dat toch proberen, en vooral als ambtsdrager, zondigen tegen God.Hinde schreef:En als je zelf vrede ervaart, en iedereen (incl. ambtsdragers) om je heen zegt dat het absoluut onbijbels, onjuist, fout is?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Zijn ambtsdragers niet juist geroepen om ons hierin te helpen en voor en met ons te bidden? Want.... er zijn héél véél ambstdragers die echt denken dat ze 't bij 't juiste eind hebben. Misschien is het wel zoals Helma zegt: "dat je het na dezen verstaat". Maar toch.. hoe zet je tot die tijd de volgende stap als er zoveel twijfel ontstaat? Ondanks dat je op het moment stil verwonderd was van de rust en vrede? Ben soms erg bang dat ik juist tegen Gods wil ingaat ondanks dat er soms een duidelijk antwoord komt.Bert Mulder schreef:Niemand kent het hart, dan God alleen. Wij mogen als mensen zelfs niet over iemand anders hart oordelen. Dus, die dat toch proberen, en vooral als ambtsdrager, zondigen tegen God.Hinde schreef:En als je zelf vrede ervaart, en iedereen (incl. ambtsdragers) om je heen zegt dat het absoluut onbijbels, onjuist, fout is?
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
-
Als God spreekt, dan ervaar je vrede en blijdschap, en dan kan geen mens het je af nemen. Dan kan gezegd worden met de dichter van Ps. 56: Ik heb het zelf uit Zijne mond gehoord.Hinde schreef:En als je zelf vrede ervaart, en iedereen (incl. ambtsdragers) om je heen zegt dat het absoluut onbijbels, onjuist, fout is?
Wanneer Gods spreken ervaren wordt, dan ken je Zijn spreken (Zijn stem), want het is met kracht en vrede.
O, nou, mensen hebben me (helaas of gelukkig?) wel dat gevoel van vrede en rust kunnen afnemen.
Dus; het was niet echt?
Dus; het was niet echt?
-
Mensen zouden het gevoel van rust en vrede weg kunnen nemen, maar dan betekent het nog niet dat het niet echt is.Hinde schreef:O, nou, mensen hebben me (helaas of gelukkig?) wel dat gevoel van vrede en rust kunnen afnemen.
Dus; het was niet echt?
Dan brengt het je bij God om een bevestiging.
Dat ga ik dan maar doen.
enne; die verhalen over daadwerkelijk ergens achter, boven of naast je een mannenstem horen kan ik maar beter niet te letterlijk nemen begrijp ik?
enne; die verhalen over daadwerkelijk ergens achter, boven of naast je een mannenstem horen kan ik maar beter niet te letterlijk nemen begrijp ik?