NK dammen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9216
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

NK dammen

Bericht door parsifal »

Weer een kort berichtje van mij.

Aankomend weekend begint het Nederlands Kampioenschap dammen. Daarin doet ook de 18-jarige Niek Kuijvenhoven uit Nijkerk mee. Hij is al Nederlands kampioen bij de junioren. Hij deed net als de nummer 2 Bennie Provoost uit Aagterkerke niet mee aan het WK voor junioren omdat hij niet op zondag speelt. De nummer drie van Nederland die door deze afzeggingen mocht meedoen werd de eerste Nederlandse wereldkampioen sinds een redelijk aantal jaren.

hier nog een krantenbericht:
Debutant tussen de damtoppers[/size]
van onze sportredactie

26 MAART 2004 - HARDERWIJK/NIJKERK - Hij is volgende week de enige dammer zonder titel, heeft de laagste rating en maakt zich totaal geen illusies. Nijkerker Niek Kuijvenhoven (18 jaar), lid van Damclub Harderwijk, is al lang blij dat hij mag meedoen aan het Nederlands kampioenschap in Huissen.

Zondag 4 april gaat het spel op de wagen in ‘t Koelhuis in Huissen. Kuijvenhoven bevindt zich in een illuster gezelschap. Naast titelverdediger Kees Thijssen en de voormalige kampioenen Clerc, Prosman, Scholma en Hans Jansen zijn Alexander Baljakin en Tanja Chub opvallende deelnemers. De laatste is de eerste vrouw die zich voor het NK senioren heeft geplaatst en Alexander Baljakin is de eerste niet-Nederlander die deelneemt aan de finale.

Kuijvenhoven opent het toernooi op 4 april tegen Hans Jansen. ‘Ik heb dit NK geen sportieve doelstellingen‘, zegt hij. ‘Ik wil van de twee weken genieten. Iedereen wil toch van mij winnen en ik maak me geen illusies over het halen van mijn gemiddelde en dergelijke‘ , zo liet hij de persdienst van het toernooi desgevraagd weten. ‘Dammen blijft mijn hobby‘. Zijn maatschappelijke carrière krijgt momenteel voorrang.

Ik Kampen bereidt hij zich momenteel voor op de studie theologie. Als voorbereiding daarop stopt hij momenteel veel tijd in de talen Grieks en Latijn.

‘Mijn carrière staat nog in de kinderschoenen, maar is veel belangrijker dan dammen. Misschien word ik later dominee, als God het wil, of iets anders binnen de theologie. Dammen is voor mij een hobby naast studie waar ik van geniet.

Kuijvenhoven behaalde zijn belangrijkste resultaten in 2003: hij werd in Westerhaar Nederlands kampioen bij de junioren. Competitie speelt hij voor de hoofdklasser Tomahaok in het Westland, de vereniging waar hij zijn damcarrière begon.
Laten we hopen dat Niek het goed doet. Mijn sympathie heeft hij, ondanks dat hij een clubgenoot van me (en ook Bennie) uit de finale heeft gehouden.

Vaya con Dios,

parsifal

[Aangepast op 31/3/04 door parsifal]
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik heb vroeger heel wat gedamd mar de laaste 20 jaar zeker niet meer. k'Vind het trouwens nogwel steeds een leuke sport voor het hoofd.

Trouwnes nog een vraagje parsifal. Niek speelde toch niet op zondag? Nu wel dan? Een vraag van mij omdat hij de vorige keer dit niet deed.:t of heb ik het mis.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9216
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Niek's eerste wedstrijd wordt aanstaande zaterdag gespeeld. Zondag de 11e is sowieso een vrije dag voor de dammers.
Lecram

Bericht door Lecram »

Welcome back, parsifal!!
Jelle

Bericht door Jelle »

In elk geval wens Niek succes.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9216
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Vandaag het eerste verlies voor Niek, hij heeft nu 2 punten uit drie ronden. Jammer.

Voor de mensen die echt van dammen houden kijk eens op .

http://www.dvheijtinghuissen.nl/index2.html

vooral de partijen van Kees Thijssen zijn mooi. En de tweede ronde van Baljakin was geweldig.
Adje

Bericht door Adje »

tof dat je weer terug bent, Parsifal. Blijvend?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9216
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Ik houd het bij deze thread. Even bewijzen dat refosport kan :).

Vandaag speelde Niek remise tegen Tanja Chub, de eerste vrouwelijke NK dammen deelnemer in de geschiedenis. Niek had het betere van het spel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9216
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Het gaat niet best met niek, na 11 ronden staat hij 1 na laatste helaas. Nu maar hopen dat of Kees Thijssen of Marino Barkel kampioen wordt. Met beide heb ik nog bij de junioren gespeeld.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9216
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Helaas Niek is 1 na laatste geworden. Hij heeft een paar keer goed geblunderd. Ik hoop dat hij zich ook op damgebied blijft ontwikkelen. Ook als hij theologie studeert.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9216
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Oke op het moment is in Zeeland een toptoernooi bezig: Bennie Provoost doet mee en staat nu bovenaan:

http://teletekst.nos.nl/gif/616-01.html ... ubmit=gaan

Hij heeft drie oud-wereldkampioenen onder zich.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

sportverdwazing:D
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Ik snap echt geen hout van dat dammen! Ik wil nog wel eens wat met schaakstukken schuiven (spelen is een heel groot woord voor mijn pogingen), maar met dammen gaat het in 100% van de partijen heeeeeeeel goed MIS!!!

Helaas kan ik niet meer mijn geliefde korfbalsport beoefenen, anders had ik zeker tot op de dag van vandaag bij de senoiren+ meegespeeld.
Je moet ook met die damschijven gaan sjoelen, dan zijn eindelijk die gaten aan de achterkant eens groot genoeg . . .
Plaats reactie